2021-03-10, 11:45
Medlem
You is going down you is being fried like a chicken motherfuckers!

Vore vansinnigt om de fick återvända av sina tidigare arbetsgivare!

Låt packet svälta till döds eller så får deras islamfobiska åsikter ge dem näring!
Citera
2021-03-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Åh, det har jag missat. Vad får du det ifrån? Betvivlar det inte, men det går ju för fan inte att ha koll på allt som skrivs på twitter.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Var skriver han det?

Gürs kommentar som jag inte kan se nämns i tråden (från hans Facebooksida igår 10.50):

Citat:
Misha Lundgren skriver som svar till Mattias Lindberg:

Tror att den kloke Thomas Gür kan vara en viktig pusselbit för att få projektet och tidningen att gå framåt, se hans fb-inlägg om saken. Nedläggning efter tre månader vore ett monumentalt fiasko för alla inblandade.

Mattias Lindberg, som tydligen ska betraktas som Tino Sanandajis röst svarar:

Han verkar ha varit lite av en spindel i nätet för att ha skapat den här situationen tyvärr.

(FB) Högerprofiler rekryterade till hemligt medieprojekt – Bulletin
Citera
2021-03-10, 11:47
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Var skriver han det?

Gürs kommentar som jag inte kan se nämns i tråden (från hans Facebooksida igår 10.50):

Det finns ett replikskifte på Mattias Lindbergs Facebook.

Tror att den kloke Thomas Gür kan vara en viktig pusselbit för att få projektet och tidningen att gå framåt, se hans fb-inlägg om saken. Nedläggning efter tre månader vore ett monumentalt fiasko för alla inblandade.

Mattias Lindberg, som tydligen är kompis med Tino Sanandajis (och troligen samstämd med Tino) svarar:

Han verkar ha varit lite av en spindel i nätet för att ha skapat den här situationen tyvärr.
Citera
2021-03-10, 11:48
Medlem
Ograsts avatar
Den här rörelsen dvs borgerlighet som vill minska invandringen och samarbeta med SD, förenas nästan mer av vad de uppfattar sig vara emot ex invandring och "vänsterflum". Svårt att hitta de minsta gemensamma nämnarna som ska föra projekt framåt långsiktigt. Snart är Tino kvar och utbrytargänget får försörja sig som pressekreterare.
Citera
2021-03-10, 11:51
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totallynotarobot
(FB) Högerprofiler rekryterade till hemligt medieprojekt – Bulletin

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det finns ett replikskifte på Mattias Lindbergs Facebook.

Mattias Lindberg, som tydligen är kompis med Tino Sanandajis (och troligen samstämd med Tino) svarar:

Frågan är hur mycket man ska ge för det vittnesmålet. Lindberg har ju surrat sig fast vid Tino Sanandaji och i en konflikt mellan den senare och Gür vad gäller hur man ska komma vidare tror jag nog Gür är en mer konstruktiv kraft än Sanandaji.
Citera
2021-03-10, 11:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Något har brunnit i huvudet på Tino. Att skapa fejk-profiler för att stödja sig själv innebär att han bränner allt förtroendekapital. Ingen vettig kan lita på vad han påstår i denna konflikt.
Just att han är så galen och osmidig tycker jag tyder på att han har rätt i sak. Han är för "oslug" för att ljuga. Av samma anledning tror jag faktiskt inte att det är han som ligger bakom Omid Smith. Det känns lite "out of character".

"Av barn, fyllon och Sanandaji får du höra sanningen"
Senast redigerad av baggebo1 2021-03-10 kl. 11:59.
Citera
2021-03-10, 11:55
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Tino Sanandaji beskriver konflikten i termer av en maktkamp kring tidningens profil och hur tidningens organisation ska byggas.

Det verkar enl. honom inte finnas ngn strid kring tidningens politiska profil - utan konflikten gäller (som jag tolkar det) hur pass rapp (och kanske sensationsinriktad?), som nyhetsdelen bör vara.

Han skriver om "3-4" i redaktionen som han anser bör hålla sig till att skriva och inte eftersträva att forma projektet i stort - annars vill han att de lämnar. Han har namngivit två av dessa - Arpi och Teodorescu.

Jag kan köpa hans beskrivning, det verkar inte otrolig.

-----

En operascen med flera primadonnor med omfattande synpunkter på vilken föreställning som skall ges är nu anfallna av en hätsk buffel (Tino) kanske kan sammanfatta vad vi utanför det hela ser.
Det senare kan jag skriva under på - med tanke på vilka som är involverade är det nog en rättvisande beskrivning.

Sedan är det ju jättesvårt att förstå sig på vad som pågår. Traditionellt är det väl ändå så att man som ägare bidrar till att skapa en robust redaktionsledning för en tidning och sedan tar ett steg tillbaka. Kanske bidrog den framtvingade tidigarelagda uppstarten av Bulletin till att ledningen för tidningen ej hann etableras och att ägarna på grund av detta varit fortsatt involverade i hur tidningen ska drivas.
Senast redigerad av Tinuviel 2021-03-10 kl. 11:58.
Citera
2021-03-10, 11:59
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Frågan är hur mycket man ska ge för det vittnesmålet. Lindberg har ju surrat sig fast vid Tino Sanandaji och i en konflikt mellan den senare och Gür vad gäller hur man ska komma vidare tror jag nog Gür är en mer konstruktiv kraft än Sanandaji.

Visst arbetar Thomas Gür med rådgivning till företag?

Om jag ska spekulera..

Det är väl inte helt otroligt, att Arpi och Teodorescu lutar sig mot Thomas Gür, vars uppfattning om hur man bäst bygger, expanderar och konsoliderar en nytt företag kolliderar med Tino Sanandajis och ngr andra ägares mer entreprenörsinriktade företagskultur - vilket har s.a.s. legat och puttrat.

A propos Gür som "en mer konstruktiv kraft än Sanandaji". En uppretad, hätsk buffel (Tino) är närmast per definition inte konstruktiv.
Citera
2021-03-10, 12:10
Medlem
Rassesvins avatar
Invandrare och kvinnor försöker starta en konservativ sida. Ja, vad kan gå fel..

För att ett liknande projekt ska kunna överleva ett år, så behövs det vita män vid styret. Inget annat.

Vi har sett det gång på gång, där diverse media-projekt startas av kvinnor, negrer eller araber (juggar räknas in här) - bli hypade av allt och alla - för att sedan konka inom kort.
Citera
2021-03-10, 12:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det senare kan jag skriva under på - med tanke på vilka som är involverade är det nog en rättvisande beskrivning.

Sedan är det ju jättesvårt att förstå sig på vad som pågår. Traditionellt är det väl ändå så att man som ägare bidrar till att skapa en robust redaktionsledning för en tidning och sedan tar ett steg tillbaka. Kanske bidrog den framtvingade tidigarelagda uppstarten av Bulletin till att ledningen för tidningen ej hann etableras och att ägarna på grund av detta varit fortsatt involverade i hur tidningen ska drivas.
Kan väl vara så att ägarna tyckt att de inhyrda knektarna skall lyda order, när det blir andra turer och danser så blir man frustrerad. Trots allt kommer alla profilerade från etablerad media där man kunnat dansa runt lite som man vill inom givna ramar. Här är kopplet kortare vilket ingendera sida riktigt insett.
Citera
2021-03-10, 12:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Definitivt så efter Sanandajis Facebookinlägg. Undrar om han var nykter när han skrev det.
Citera
2021-03-10, 12:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Visst arbetar Thomas Gür med rådgivning till företag?

Om jag ska spekulera..

Det är väl inte helt otroligt, att Arpi och Teodorescu lutar sig mot Thomas Gür, vars uppfattning om hur man bäst bygger, expanderar och konsoliderar en nytt företag kolliderar med Tino Sanandajis och ngr andra ägares mer entreprenörsinriktade företagskultur - vilket har s.a.s. legat och puttrat.

A propos Gür som "en mer konstruktiv kraft än Sanandaji". En uppretad, hätsk buffel (Tino) är närmast per definition inte konstruktiv.
De gånger jag sett någon nationalekonom försöka agera företagare så har det inte gått speciellt bra, om man skall uttrycka sig försiktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in