2021-03-10, 09:43
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Jag vet ett par vänstermuppar som bor i ett helsvenskt villaområde som bestämde sig för att skaffa ett fosterbarn. Tanken var att eventuellt adoptera barnet senare. Eftersom dom starkt förespråkar mångkultur så ville dom ha ett exotiskt fosterbarn. Så dom tog in en 12-årig somalisk pojke. Pojken var tydligen ett ankarbarn men resten av familjen hade inte kunnat ta sig till Sverige. Efter ca 4 månader fick pojken lämna familjen. Han slogs och bråkade dagligen med dom andra barnen i området så familjen var hatad av alla grannar. Han gjorde opassande närmanden mot parets 9-åriga dotter. Han vägrade lyssna på vad mamman i familjen sa eftersom hon var en "svensk hora". Jag å andra sidan skrattar fortfarande gott åt händelsen eftersom när det kom till kritan så var inte mångkultur så spännande och givande som paret trodde hahaha!

Det är som att släppa in räven i hönshuset för att man har läst en fabel om en räv som blev vän med en höna.
Vuxna, till synes friska människor som tror på harmoni mellan människornas motsats - zoomalier är möjlig, det är skrämmande naivt.
Citera
2021-03-10, 09:53
Medlem
black_devils avatar
om man inte klarar av o hantera ett adoptivbarn borde dom förbjudas att även ha egna barn.

Detta gör ju att barnet blir extremt dramatiserat.

Nej dettta par skall hålla sig borta från barn överhuvudtaget även om det är deras egen.
Citera
2021-03-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebbhead
Det är inte ”Jonny och Titti” som är adoptivföräldrar. Det är en adoption med familjeanknytning som godkänts av kommunen (dvs kontroll kan vara hur kass som helst). Tveksamt om adoptivföräldrarna är svenska medborgare och därmed förmodar jag att barnet per automatik inte behöver vara det.

Mycket olycklig situation för barnet.
Intressant. Är sånt här vanligt förekommande?
Citera
2021-03-10, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andys
Ja där ser man, jag fick för mig att det inte hade några direkta avtal med Ryssland.
Är det adoptioner via någon förmedling eller privata? Kan man se det någonstans ?

Varken AC eller BFA, som är de stora organisationerna, har Ryssland som land längre. Så min gissning är att det är enskild adoption när det kommer till Ryssland.
Citera
2021-03-10, 10:39
Citat:
Ursprungligen postat av ebbhead
Det är inte ”Jonny och Titti” som är adoptivföräldrar. Det är en adoption med familjeanknytning som godkänts av kommunen (dvs kontroll kan vara hur kass som helst). Tveksamt om adoptivföräldrarna är svenska medborgare och därmed förmodar jag att barnet per automatik inte behöver vara det.

Mycket olycklig situation för barnet.

Misstänkte också detta. Så som det är skrivet så vill ju tidningarna få oss att tro att det är något naivt par som fick mer är de kunde klara av.

Nu var det antagligen ett par som säkert inte ens egentligen ville ha ett barn som fick ett som antagligen skulle användas för skumma saker när de riktiga föräldrarna råkats hittats och kommit hit.
Citera
2021-03-10, 10:53
Medlem
gubbroras avatar
För mig är det obegripligt. Om barnet var adopterat i enlighet med svensk lag så kan inte föräldrarna "lämna tillbaka" barnet lika lite som man kan ge bort sina egna barn. Ett adopterat barn är i alla avseende likställda med biologiska barn. Så det är uppenbarligen något som inte stämmer i den här berättelsen
Citera
2021-03-10, 11:09
Medlem
Kanske insåg framtida problem hoppade sig oddsen är ivartfall dåliga att det skall sluta väl speciellt om ungen är färgad eller har nått syndrom.
Citera
2021-03-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
För mig är det obegripligt. Om barnet var adopterat i enlighet med svensk lag så kan inte föräldrarna "lämna tillbaka" barnet lika lite som man kan ge bort sina egna barn. Ett adopterat barn är i alla avseende likställda med biologiska barn. Så det är uppenbarligen något som inte stämmer i den här berättelsen

Nej, det är därför jag tror på utländska föräldrar (invandrare) med dubbla medborgerskap.
Citera
2021-03-10, 11:21
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Nej, det är därför jag tror på utländska föräldrar (invandrare) med dubbla medborgerskap.

Men i så fall borde väl barnet även vara folkbokförd som deras barn och i så fall svensk medborgare
Citera
2021-03-10, 11:29
Medlem
Citat:
Men i så fall borde väl barnet även vara folkbokförd som deras barn och i så fall svensk medborgare

ja, men det är väl rent praktiskt tyvärr bara att åka tillbaka med barnet och lämna det hos dess biologiska föräldrar eller kanske släktingar. om dessa är beredda att ta emot det vill säga.
och det kan ju till och med vara så att det är de biologiska föräldrarna som har ångrat sig.
Citera
2021-03-10, 11:30
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Jo men det är väl inte så svårt rent praktiskt. Bara att boka ett flyg hem till sina / barnets släktingar. En tur o retur och en enkel. Antagligen en befrielse för barnet också, att få komma hem igen.
Citera
2021-03-10, 11:33
Medlem
Det är alltså ingen som kan ge fakta om fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in