2021-03-10, 11:00
Bannlyst
GW om elitsoldatens död: ”Magkänslan säger att det var en olyckshändelse”
Citera
2021-03-10, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ja, det är långsökt. Tyst, snälla.

Men hur kan du skriva solklart självmord?
Du menar att han sprängde sig inne i grottan? Kroppen var ju hel, fyllde hela likpåsen som fyra man bar. Din teori håller inte.
Citera
2021-03-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Det låter ju som en bra förklaring.
Men HUR visste polisen före dom kom dit att kroppen inte var i helt skick? Det var ju något dom måste ha upptäckt väl på plats. Någon skrev att han låg inne i en grotta, alltså kunde inte polacken som upptäckte kroppen se exakt hur hel kroppen var utan han såg det som stack ut, dvs skor byxor..
Citera
2021-03-10, 11:02
Medlem
Är det självmord så måste han inte ha sprängt sig, även fast bombgruppen ska ha varit på plats.
Citera
2021-03-10, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Han kanske bara tyckte om platsen, och ville fota för att man gör det lätt med en telefon idag, han tänkte väl att bara att hit vill jag igen. Han var ju äventyrlig och nyfiken av sig.

Det intressanta här är om han brukade fotografera av naturen, om det var vanligt för honom.

Om inte då stärker det självmordsteorin.

Jag gör det aldrig, min sambo mer ofta tex.
Citera
2021-03-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Men varför skulle han ha sprängt sig själv?

Har han tillgång till sprängämnen har han väl troligtvis tillgång till vapen han kan skjuta sig själv med, vilket borde vara betydligt enklare.

Jag gissar på att pentylstubin är betydligt lättare att snika åt sig än ett vapen. Jag TROR att inte ens officerare kan ha ett vapen utlåst över en ledig helg.
Citera
2021-03-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrStan
Om du syftar på vad GW sa så såg jag ett 59 sek klipp på tv4:as hemsida från i morse. Där säger han ingenting om att han tror att det var en olycka, han har ju som ingen teori alls. Han går ju bara igenom dom mest troliga scenariona enligt statistik (som han ofta gör).
Det var mycket längre än 59sek. Då har dom kortat ner klippet. Vänta ett tag så visar dom nog hela, det var flera minuter långt.
Citera
2021-03-10, 11:05
Medlem
Se det så här också. Både exempelvis Aftonbladet och Expressen har källor inom polisen och har haft det i decennier. Om Ardas bortgång hade varit en olycka så hade dessa tidningar vetat detta redan och gått ut med det vid detta laget. Anledningen till att det saknas en dödsorsak i media är att det hela är ett självmord och det undviks att publiceras i omedelbar närtid för respekt till familj och de sörjande.
Det är ganska enkel matematik.
Citera
2021-03-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Se det så här också. Både exempelvis Aftonbladet och Expressen har källor inom polisen och har haft det i decennier. Om Ardas bortgång hade varit en olycka så hade dessa tidningar vetat detta redan och gått ut med det vid detta laget. Anledningen till att det saknas en dödsorsak i media är att det hela är ett självmord och det undviks att publiceras i omedelbar närtid för respekt till familj och de sörjande.
Det är ganska enkel matematik.
Det saknas en dödsorsak pga att den ej är fastställd än. Tror inte polisen fått ett slutgiltigt svar heller. Alltså vet inte kvällstidningarna heller något konkret.
Citera
2021-03-10, 11:10
Bannlyst
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/gw-om-elitsoldatens-d%C3%B6d-magk%C3%A4nslan-s%C3%A4ger-att-det-var-en-olycksh%C3%A4ndelse/13326486

Den längre intervjun med GW på tv4.

GW tror att det är en olyckshändelse eller att han drabbats av sjukdom.
Citera
2021-03-10, 11:13
Bannlyst
Att han inte hade mobilen med sig kan vara så enkelt som att han står påklädd och klar och märker att han glömt ladda mobilen och struntar i att ta med den för han vill iväg.
Citera
2021-03-10, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflaren
Jag gissar på att pentylstubin är betydligt lättare att snika åt sig än ett vapen. Jag TROR att inte ens officerare kan ha ett vapen utlåst över en ledig helg.

Ja så är det kanske. Dessutom borde man väl ha hittat ett vapen i närheten av kroppen om det nu var det han använde vilket borde göra det rätt lätt att fastställa dödsorsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in