Citat:
Ursprungligen postat av
TheCryptKeeper
Jag tror inte på någon självmordsteori utan detta är nog resultatet av en olycka.
Ni som tror på suicid underskattar hur illa det kan gå vid ett olyckligt fall på en hal klippa. Antagligen har han halkat och brutit nacken.
Det är svårt att förlika sig med tanken på hur bräcklig livet kan vara. Psykologiskt är det nog enklare för många att tänka att detta är ett medvetet självmord och inte en olycka eftersom självmord är något som det iallafall finns någon kontroll över, dvs någon har tagit ett beslut att avsluta sitt liv, medans en olycka är det ingen som kontrollerar.
Det handlar inte om att vi underskattar hur illa det kan gå vid ett olyckligt fall på en hal klippa, det förstår åtminstone jag att det kan gå riktigt illa då, elitsoldat eller ej.
Det handlar om att det är märkligt att han lämnade sin mobil hemma för att bege sig långt hemifrån mitt in i skogen. Han om någon borde ha vetat att säkerhet är a och o. Sedan ska han tydligen aldrig ha sprungit 5 mil tidigare, men plötsligt skulle han nu göra det - eller talade han inte sanning? Att han googlade på hur man köper SL-biljett trots att han hade ett fulltankat SL-kort är också konstigt. Ville han inte bli spårad? Ville han inte bli hittad?
Det här med att han var på platsen tidigare och fotograferade för att sedan radera bilderna kan tyda på att han ville fota sin dödsplats och noggrant planera, för att sedan bege sig dit och ta livet av sig.
Vi vet inte men jag hoppas att vi kommer att få reda på dödsorsaken, om de nu ens kan ta reda på den. Det kan förstås vara något annat än självmord men för mig finns det mycket som tyder på att det är självmord.