Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
TP och MG tänker längre och är ihärdigare än de flesta, det är därför det här fallet till sist av allt att döma äntligen fått sin lösning. Det är fullt rimligt att OP såg kort ut i det hopknycklade tillståndet, det vill säga det SE hann se innan han försvann i i gränden.
Jag tänker lite längre än så..
Att Olof kan ha sett liten ut betvivlar jag inte. Likväl som att vissa INTE uppfattade det så.
Alla har vi olika referensramar och uppfattar saker olika.
Nu var det ju så att Stig även drar till med denna uppgift, vilket enligt TP/MG måste förklaras..
Det är just av denna anledningen det blir rätt sagolikt när firma TP och MG drar slutsatser dels av vad personer uppfattar och dels verkar TP/MG tro att man har all information här samt spekulerar då i ett uträtande av kroppen för att få ihop sin story..
Flera av vittnena tyckte möjligen också att OP så liten ut, men fick aldrig frågan och/eller ansåg då inte heller att det var en uppgift som tillförde något.
Bara för att andra vittnen inte nämnt något om detta så betyder det inte att Glantz och Hage "har rätat ut en kropp"...
"För då är det ingen som reagerar för att han är kort." är det TP säger avslutningsvis till stöd för tesen om "utdragningen".
Nåja. Det går att lägga till mer här kring poängen med att Stig som GM ens tar upp denna uppgift bland 20 talet andra (blandat med lögner) när det räcker med kanske 2 uppgifter för att placera honom som vittne på mordplatsen. (Ena stunden geni, andra stunden korkad... när så behagas)
För min del har TP/MGs teorier gått överstyr.