2021-03-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nämen oj då, du hittar inte det. Nej, så lustigt du. Hur kan det komma sig tro ...

"Expressen skriver", ja, det var ju trovärdigt. Du tänkte inte på att de inte ens skriver att Ebba sagt det? För allt de skrivit om Ebba har ju varit sant, eller? De påstår helt utan referenser att hon har gjort detta. Nu ska vi se, samma Expressen som skrev att Mikael Persbrandt var intagen på avgiftningsklinik bara för att "det kunde ha varit så att han hade varit det". Jösses.

Du kanske ska fråga Expressen då vem "Mäklare X" är. Det borde de ju veta om de nu skriver det. De skriver ju vem den "tredje" mäklaren är.

Tog lite tid men här har du/ni texten från hennes Facebook:

"Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll. Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare. Vi har upprättat ett formellt, standardiserat köpekontrakt med hjälp av ytterligare en mäklare, och jag har betalat handpenning."
2021-03-10, 10:05
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Jag förstår inte varför han skulle gråta över att ”bli av med huset,” när han själv valt att sälja det ifrån första början.
News flash
Han har ångrat sig!
2021-03-10, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Varför vänder sig då Mäklare till värderingsmän som besiktar fastigheter(Besiktningsmän) ?

Tja, det kan också hända. Om man, som i det här fallet, ska sälja en fastighet utan t ex budgivning så behöver man ha en hyfsad uppskattning av vad värdet skulle hamna.
2021-03-10, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Hur kommer det sig att hon kallar honom "lite egen" kan det vara för att han är lite virrig och snurrig och upprepar sig eller säger olika saker? Varför går man ut och benämner en farbror som "lite egen"

Så uppenbart har hon ju fått intrycket om honom att han inte är som alla andra?

Nej men hade en seriös mäklare varit inblandad så hade det blivit utrett.

Barry Karlsson skriver i sin utredning att Esbjörn talar rätt vidlyftigt men har inga associations- eller tankestörningar.

Om man kollar på betydelsen av ”vidlyftigt” så betyder det svada, mångordighet, utförlighet, utsvävning, lättfärdighet. Jag skulle tro att B.K noterade samma ”egenhet” som Ebba och alla andra som har sett Esbjörn på TV. Han har talets gåva och har trots sin ålder inte ett särskilt trevligt språk.
2021-03-10, 10:08
Medlem
Citat:
Det finns föreningar som hyr ut bostadsrätter som hyresrätter,,,,,,,,,,Detta är HSB går att kolla upp.

Av utredningen hos psykologen BK framgår att Esb varit sammanboende med en kvinna i Västerås i många år tills hon avled 2012. De hade varsin lägenhet men bodde mest hos henne. Dessutom uppgav Esb att han hade en BR i Uppsala som han ärvt efter sin bror. Efter sambons död har han tydligen varit "inhyst" (BKs ord faktiskt!) hos kursgårdsmadamen. Västeråslägenheten har nog därför stått obebodd långa tider trots att det är där Esb varit skriven i 45 år.

Vid besöket hos BK uppgav Esb att han hade kvar båda lägenheterna, men att avyttring hade påbörjats.

Min erfarenhet av BRF (dock inte någon HSB) är att de gör sig av med hyresgäster som inte bor i sina lägenheter utan har annat boende. Men Esb kan ju ha slunkit mellan stolarna.

Så kolla gärna detta, det skulle vara intressant info i tråden.
Senast redigerad av Tjelovek 2021-03-10 kl. 10:12.
2021-03-10, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast den diagnosen kom ju för 10 år sedan. Vi vet ju inte vad nya utredningen sa.
Det vet vi väl, det är bara att läsa innantill. Den säger exakt samma sak.
2021-03-10, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Varför fortsätter du att ljuga när du precis blivit avslöjad?

Det visar tydligt att ingenting du skriver är att lita på.

Det ligger återigen på dig att belägga dina lögnaktiga påståenden med faktareferenser. De du inte kan hitta...

Litar du på mig nu då?

Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll. Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare. Vi har upprättat ett formellt, standardiserat köpekontrakt med hjälp av ytterligare en mäklare, och jag har betalat handpenning.
2021-03-10, 10:15
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Tingsrätten i trafikmålet kom fram till följande:

"omedveten bristande uppmärksamhet"

Varför fastslog dom det om han nu är så klar i huvudet som ni anser? då borde det väl inte varit en omedveten brist i uppmärksamheten? utan bara bristande uppmärksamhet.

Skulle du vilja möta honom i trafiken? Eller möta ditt ev barn vid ett övergångsställe?
Hördu låtsasmäklaren! Kan du verkligen inte fatta att rätten skriver omedveten bristande uppmärksamhet för att särskilja det ifrån en medveten vårdslöshet som haft ett högre straffvärde och att det inte alls utgör en bedömning av Esbjörns kognitiva förmågor. Du kommer med den ena saken som är dummare än den andre men detta var ändå ett slags rekord.
2021-03-10, 10:16
Medlem
KD ökar visst i nya Sentio som kom idag, verkar som det fria fall för KD som Ebbahatarna har utlovat lyser med sin frånvaro.
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Varför vänder sig då Mäklare till värderingsmän som besiktar fastigheter(Besiktningsmän) ?

Alla mäklare är inte besiktningsmän, alla besiktningsmän är mäklare.
Så enkelt är det!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Litar du på mig nu då?

Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll. Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare. Vi har upprättat ett formellt, standardiserat köpekontrakt med hjälp av ytterligare en mäklare, och jag har betalat handpenning.
Hon har inte presenterat någon värdering. Noll (0), inte en enda. Det beror på att hon inte äger beviskravet. Den bevisbördan ligger på Binninge som har presenterat en (1) värdering som motsäger hans egen anklagelse om att Ebba Busch har betalat två miljoner för lite. Det innebär att Ebba Busch inte kommer att behöva lämna in någon värdering alls till tingsrätten eftersom Binninge inte lyckats styrka sin talan om ocker.

Det finns ingen anledning alls för Ebba Busch att presentera någon av sina värderingar, inte heller protokollet från Anticimex eftersom de inte tillför något i ärendet. Hon behöver inte ens besvara Binninges ostyrkta anklagelse om ocker. Hon behöver bara le när det kommer upp på förhandlingen.
2021-03-10, 10:17
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Finns det något som tyder på att han är osedvanligt klar?
Ganska mycket faktiskt. Dels den 10 år gamla diagnosen om en kognitiv funktionsnedsättning, samt vetskapen om att en sådan diagnos sällan förbättras utan ofta försämrad på en människa i hans ålder. Samt att en sådan diagnos inte är ovanligt tyder på en begynnande demens. Att han hamnat hos kronofogden på grund av obetalda räkningar. Hade han varit en ekonomisk slaver hade det visat sig tidigare i livet än i 80-års åldern, olyckan han var inblandad i. Att han missar att ljusen slår om från grönt till rött. Att han bor på pensionatet och inte i sin lägenhet. Vittnes mål från hans omgivning och kanske till och med det faktumet att Ebba kallar honom lite egen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in