Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Kan du vänligen ge din referens till ditt påstående om att "Ebba har skrivit att hon haft två mäklare som värderat". Det har jag inte sett, och jag tror nog jag läst det mesta som skrivits i saken. Jag har efterfrågat den referensen många gånger, men den bortförklarar eller duckar ni bara, i ert spridande av lögner och trådsanningar.
https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744
"Jag har låtit göra två värderingar."
"Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare. "
"Vi har upprättat ett formellt, standardiserat köpekontrakt med hjälp av ytterligare en mäklare"
Alltså ska Esb fått ta del av inte bara en utan TVÅ VärderingAR.
Och det ska vi tro på? Om den andra värdering låg under 4.2 så vore det till fördel för Ebba.
Så var är den?
OM värderingen på den andra är över så tyder det på ett mer kraftigt avdrag pga en sk "sanering".
OM den andra värderingen inte ens finns....?
Sedan menar hon att hon tagit hjälp av en mäklare till ett kontrakt - som vill friskriva sig...
Men visst - Ebba har gjort allt precis rätt och är totalt sanningsenlig i allt hon gör.