2021-03-10, 06:12
Medlem
Nu får Ebba stöd från Åsa Linderborg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/bnqav5/ebba-busch-star-pa-sig-och-jag-beundrar-henne-for-det
2021-03-10, 06:16
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Om Binning fick en krona för varje gång han hånas här, inte för sin arbetsinsats i berört mål. Utan för något som hände för för 35 år sedan så skulle han vara rikare än Ebba inom kort.

Nej. 22 000 inlägg och därmed max 22 000 kronor. En del pengar, men jag vet inte om man är rik när man har så mycket i pluskan.

Sedan var det femton år sedan, inte trettiofem.
2021-03-10, 06:35
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Vi säger att Någon(N) knackade på min dörr och frågade om de fick köpa mitt hus. Jag sa nej de tjatade och tillslut sa jag ja.
När vi satte oss ner och pratade pris och N erbjöd sig att ta dit mäklare, skulle jag begära att ha min egen värderingsperson oxå. Det gjorde inte Esbjörn. Första tecknet på att hans hiss går ganska långsamt.

Ns mäklarkontakt säger som av en händelse 4,2 miljoner om M då bjöd 3,8 skulle jag bett N dra åt helvete, Du kommer hit och frågar om du vill köpa mitt hus och så bjuder du underpris.
Det gjorde inte Esbjörn, ytligare belägg för hissproblem i hans huvud.

Ge mig 4,4 hade jag sagt, jag har något du vill ha, det är min marknad.
Esbjörn sa 3,9. Stackarn man blir ju beklämd.

Det är bra att han säger ifrån nu.
Ebbas nya bud är ju oxå pinsamt. Hon liksom vi vet att det finns värderingar på huset på 4,6. Varför skulle hon då få det för 4,2? Hade hon haft någon skam i kroppen hade hon höjt en miljon.

Esbjörn som bara ser ut som en gammal farbror där han sitter i rätten säger att det inte spelar någon roll, han har ångrat sig. Han älskar det där huset och vill ha det kvar, även om han inte orkar sköta det.?

Det är bra att han står på sig.

Någons bekant knackade på och Esbjörn sa kanske och knatade hem till Ebba.

Värderingen där och då sa 4.2 och inget annat. Hur skulle Ebba veta att det skulle dyka upp en annan värdering ett halvår senare?

Men jag håller med dig i en sak, Ebba borde ha lagt sig i överkant av värderingen och borde haft ryggen fri. Hon borde ha gett ett bud på 4.4 - 4.5 och låtit Esbjörn sköta röjning och sanering.

Det hade nog jag gjort, vid misstanke om att marken behövde saneras. Kan bli hur dyrt som helst och jag har alltid otur...
2021-03-10, 06:51
Medlem
I Sverige äger 1.9 miljoner hushåll sitt eget hus. Det finns nog ingen av dessa som skulle vilja ha en förändrad lagstiftning där den de köpte sin fastighet av kan komma tillbaka när som helst och kräva att köpet ska gå tillbaka för att denne har ångrat sig.

Det vore konsekvensen av om Esbjörns kontraktsbrott skulle accepteras vid en domstolsförhandling, det är givetvis helt ogenomförbart. Det finns ingenting som styrker att kontraktet skulle kunna förklaras ogiltigt på juridiska grunder.

Esbjörn är mentalt rättskapabel och priset ligger inom rimlighetens gränser, allt detta är faktiskt styrkt av handlingar som har lämnats in till tingsrätten av Esbjörns eget ombud. Ebba Busch ombud har inte behövt styrka någonting av ovanstående eftersom Binninge vänligt nog har gjort jobbet. Det innebär alltså att för att en rätt ska förklara kontraktet ogiltigt så måste det vara med det enda argumentet att Esbjörn ångrat sig.

Att en svensk domstol genom detta mål skulle kunna införa en ångerrätt vid fastighetsaffärer är självklart helt otänkbart. Att Esbjörns ombud och kretsen runt omkring honom uppmuntrar honom att gå vidare till en domstolsförhandling endast på grunden att han skrev på ett avtal och sedan ångrade sig visar inte på någon stor omsorg varken om Esbjörn eller hans ekonomi.

Men det är tyvärr så att det jävsförhållande som finns mellan Esbjörns generalfullmaktshavare och hans ombud gör att man kan misstänka att allt för närvarande inte görs med Esbjörns bästa för ögonen.
2021-03-10, 07:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Nu får Ebba stöd från Åsa Linderborg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/bnqav5/ebba-busch-star-pa-sig-och-jag-beundrar-henne-for-det

Bra, visst, men det är ju rätt beklämmande att det tar ett halvår att få ut sig det och framförallt att det kommer just efter att Ebba blivit utsedd till Årets kvinna nr 2.

Det är lite grann som är SMHI skulle berätta som en nyhet är det snöade igår.

Hela Svenska folket säger att Ebba är beundransvärd, då först kommer Åsa på samma sak. Men inte utan att först kritisera henne för allt hon kan komma på.

Inget annat är ren skadehantering från AB efter alla fula aggressiva ledare de skrivit om Ebba i detta.
2021-03-10, 07:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Var tog handpenningen vägen i det budet?
Den nämns inte ens längre.

Detta relaterade till den "extra summan". Jag räknar inte in handpenningen i den. Men självklart utgår jag ifrån att även den återbetalas. Det har jag tagit upp i ett annat inlägg där jag ifrågasätter om Esbjörn överhuvudtaget har råd att stå för sitt erbjudande till Ebba. Jag tvivlar på det. Ens om han säljer bägge sina lägenheter, som säkerligen äger ungefär lika oväl omhändertagna som huset han sålde 😉
2021-03-10, 07:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
I en inlaga till tingsrätten https://www.docdroid.net/9VOpAC9/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-42-yttrande-fran-svarandeombud-ov-pdf skriver Binninge följande:

Det har väl framkommit att han enbart ägde de fastigheter som denna tvist handlar om? Har han då utöver det haft två bostadsrätter och en hyresrätt? Inte underligt att det råder bostadsbrist i Sverige. Var ligger då hyresrätten?

Antingen är Binninge ute och cyklar eller så ljuger han och sprider rökridåer.

Det som omnämns som en hyresrätt här var ett garage som Esbjörn hyrde 😉

En bostadsrätt är varken en fastighet eller en hyresrätt. Så som du kan notera så uttrycker sig Binninge på ett sätt som gör att han strikt sett helt undviker att nämna bostadsrätterna. Detta är ett exempel på det jag menar att han uttrycker sig krystat, vilseledande och med besvär. Han gör hela tiden vad han kan för att undvika att uttala sig om bostadsrätterna och att tala klarspråk.
2021-03-10, 07:33
Medlem
MrsChows avatar
Citat:
Men fy fan vad taskigt. Vad är du för människa. Ska bildtexten på den skadeglatt leende Ebba vara
Jag krossade gubben fullständigt?

Det blir ju lite konstigt om Ebba firar segern med en jublande kör av fans runt sig. Och i andra änden sitter en gråtande farbror och är ledsen över att förlorat huset där han tillbringade somrarna som barn.

Med det kanske inte är en scen som känns osmaklig för en troende människa.

Var det så Jesus gjorde, var det så Jesus sa att vi ska göra?

Jag förstår inte varför han skulle gråta över att ”bli av med huset,” när han själv valt att sälja det ifrån första början.
2021-03-10, 07:38
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Inget annat är ren skadehantering från AB efter alla fula aggressiva ledare de skrivit om Ebba i detta.

Yepp, dom fattade att dom gjort bort sig totalt. Framför allt Lena Mellin som är totalt inkompetent och vräker ur sig konstiga krönikor nonstop i någon form av personlig affekt. Hon har noll koll, dum sossekossa i kubik.

AB fick skicka fram Åsa Linderborg och dikterade vad hon skulle skriva och placerade det pliktskyldigt ganska högt på löpsedeln några dagar som alibi.

Sossarnas klumpiga försök att tippa Ebba misslyckades komplett. Stolpskotten kanske borde göra en analys av läget innan dom påbörjar en sådan där smutskastningskampanj.
2021-03-10, 07:40
Medlem
Citat:
Bra, visst, men det är ju rätt beklämmande att det tar ett halvår att få ut sig det och framförallt att det kommer just efter att Ebba blivit utsedd till Årets kvinna nr 2.

Det är lite grann som är SMHI skulle berätta som en nyhet är det snöade igår.

Hela Svenska folket säger att Ebba är beundransvärd, då först kommer Åsa på samma sak. Men inte utan att först kritisera henne för allt hon kan komma på.

Nej, hela svenska folket säger inte alls att Ebba är beundransvärd. Vad får du allt trams ifrån?

Åsa Linderborg framför däremot mest kritik mot henne. Talar om ”förvirrande” uttalande bl.a och avslutar skadeglatt med att KD är på väg att braka ner i avgrunden. Hur rimmar det med dina fria fantasier om att partiet bara kommer att växa under ledning av ”Sveriges intelligentaste kvinna”?
2021-03-10, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Någons bekant knackade på och Esbjörn sa kanske och knatade hem till Ebba.

Värderingen där och då sa 4.2 och inget annat. Hur skulle Ebba veta att det skulle dyka upp en annan värdering ett halvår senare?

Men jag håller med dig i en sak, Ebba borde ha lagt sig i överkant av värderingen och borde haft ryggen fri. Hon borde ha gett ett bud på 4.4 - 4.5 och låtit Esbjörn sköta röjning och sanering.

Det hade nog jag gjort, vid misstanke om att marken behövde saneras. Kan bli hur dyrt som helst och jag har alltid otur...

Värderingen där och då sa 4,2, men varför lät inte Ebba göra två separata? Då hade hon haft mer kött på benen. Två oberoende värderingar tynger förstås högre än bara en.

Fast vänta nu, hon gjorde ju två. Åtminstone påstod hon, och alla hennes fans, det i flera månader. Vad konstigt att det blev så tyst om den andra plötsligt.
2021-03-10, 07:49
Medlem
Citat:
Räknar du Binninge som jurist?

För i så fall finns det gott om jurister i tråden.

Spekulerar du i att Binninge skriver i tråden? I så fall borde du anmälas. Är mycket allvarligt att spekulera i andra debattörers identitet.

Eller tänker du på att Ebba har kallat honom för jurist?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in