2021-03-10, 08:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Visst, det går nog fort att göra en miljard (!) uttalanden

Kostad för ”värderingarna” ...

Som märkligt nog kokar ner till en enda värderingsman. I singular.

Men du har ju lite svårt att räkna. Ebbas bekanta måste vara minst två. Ofta har de f.ö. benämnts som ”gemensamma bekanta” här i tråden men det har kanske försvunnit. En del trådsanningar gör ju det.

Ska vi tro på Ebbas egna uppgifter så är vi automatiskt uppe i minst nio ”så här långt” (om vi förutsätter att dina övriga uppgifter stämmer. SÅ lätt var det för mig att räkna ihop.

I övrigt spårar du bara ut med dina Mållgan.

Ja, att du inte har några hästar i stallet är ju ingen nyhet.

Jag och min granne, vi är bekanta. Kontakten är Ebbas och Esbjörns gemensamma bekanta. Att du inte förstår gör ingen skillnad, så säger man i vardagstal.

Ja, Ebba kan med lätthet skrapa ihop fler än sju relevanta vittnen. Det var just det som jag visade. Av dessa fler än sju relevanta vittnen vi kan räkna ihop, planerar de alltså att kalla just sju, inte heller det förstår du tydligen.

För Esbjörn är det svårare. Men jag noterara bara att du som vanligt inte har något att tilföra. Vi kan räkna in två relevanta vittnen på Esbjörns sida, det visar bara ännu en gång hur Binninge ljuger, överdriver och hittar på när han talar om tio vittnen.

Mållgan Jr och Mållgan Sr är det inte jag som hittat på, det är Ebba-hatarna som hittat på dem. Inte ens det har du koll på.
2021-03-10, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om Ebba fick en dollar för varje gång som Binninge gör något som försvarar hennes uttalande om honom så hade hon snart varit dollarmiljardär

Citat:
Det är viktigt att notera att det bud som Ebba fick täckte de "juridiska kostnaderna" samt en "extra summa", men att denna "extra summa" inte alls nödvändigtvis täcker alla de andra kostnader utöver de "juridiska" som Ebba haft. Det börjar bli en rätt lång lista,

den innefattar t.ex.

1. Kostnad för värderingarna
2. Anticimex grundliga besiktning
3. Kostnad för skrivuppdraget
4. Röjningen på tomten som Esbjörn gett lov till
5. Ev. stilleståndskostnad för entreprenörer som inte kunde börja jobba på tillträdesdagen
6. Ebbas omkostnader för ev. magasinering, extra flyttar till andrahandsboenden osv.

Men du har ju lite svårt att räkna. Ebbas bekanta måste vara minst två. Ofta har de f.ö. benämnts som ”gemensamma bekanta” här i tråden men det har kanske försvunnit. En del trådsanningar gör ju det.

Ska vi tro på Ebbas egna uppgifter så är vi automatiskt uppe i minst nio ”så här långt” (om vi förutsätter att dina övriga uppgifter stämmer. SÅ lätt var det för mig att räkna ihop.

Citat:
Så vilka vittnen kan tänkas kallas av respektive sida.

Ebbas är lätt att räkna ihop, så vi börjar där, 7 st ska det vara "så här långt".

1. Ebbas bekanta som kontaktade Esbjörn
2. Ebbas väninna som var med vid avtalsskrivningen
3. Anticimex besiktningsman
4. Notars värderingsman
5. Sjönäras skrivare
6. Professorn i geriatrik
7. Läkaren i neuropsykologi
Och sedan finns ett åttonde mycket tänkbart vittne som de av oss som har lite hjärnkapacitet vet vilket det är

Att Esbjörn skulle få ihop 10 vittnen som inte bara upprepar varandra är ju bara trams, men låt oss försöka och se vad de kan bidra med.

1. Pensionärsdoktoranden i psykologi
2. Densias värderingsman (som anser att hans värdering inte kan användas i rätten ...)
Ja, där tog det stopp. Sedan har Esbjörn inga fler vittnen som varit inblandad i affären. Så resten får bli "karaktärsvittnen" som mest bara ska lura i rätten att Esbjörn är en virrpitt.
3. Matz - som minsann kan tala om att det är hans hus
4. Maggan - som gärna idiotförklarar Esbjörn så gott det går
5. Monika - som gärna berättar att hon betalar räkningarna till sin affärskompanjon Binninge med Esbjörns pengar
6. Ulf - som nog inte vet riktigt vad han ska berätta, men så klart ställer upp för Esbjörn när det behövs vittnen.
7. Mållgan Jr - som kan berätta att huset minsann är värt minst 6 miljoner, bara ingen får veta vem han är
8. Mållgan Sr - som kan berätta att huset minsann är värt minst 8 miljoner, bara ingen får veta vem han är
9. LawNumber6 - som gärna berättar om Margaux utekvällar och vad Ebbas ex gör när ingen annan tittar.
10. Freducation - som gärna förklarar att Ebba är antikrist.

Domstolen kommer att ångra att de inte avfärdade brännsvinsadvokaten redan från början, som de borde gjort.
2021-03-10, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
ne det ska en 81 åring ha som ansvar, som dessutom är ensam i det hela utan någon som finns till hans stöttning, dokumenterad med kognitiva störningar sedan 2010? Hade hans släktingar haft kännedom om detta hade de kunnat hjälpt honom med att få fastigheten värderad, eller så hade fastigheten inte alls varit till salu, de hade iaf hjälpt honom att se över hans intressen. Men nu ville Ebba inte att någon skulle få reda på vad hon hade i görningen. Så därför var det ingen som visste något. Otroligt fult gjort.
Esbjörn är väl inget barn som måste fråga mamma och pappa om lov? Din ton är väldigt förnedrande. Sedan när förväntas en köpare stämma av med en vuxen persons släktingar före man skriver kontrakt? På dig låter det som att Esbjörn är åtta år och går på lågstadiet.
2021-03-10, 08:40
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
.... att man under en pandemi söker upp en helt främmande äldre person och driver igenom en försäljning av den äldre personens fastighet, en försäljning om från första kontakt tills kontraktsskrivning pågått en dryg månad

Snacka om att Ebba Busch kom in som en stormvind i Esbjörns liv!

Esbjörns enda aktiva deltagande var mer eller mindre kontraktsskrivningen och den var minst sagt shady business till ljuset av stearinljus.

Jo, det går ju att göra braskande kvällstidningsrubriker om allt. Ska alla som fyllt 78 automatiskt sättas under förmyndare, eller vad menar du.

Ebba har nog gjort det som krävs och försökt vara schysst. Esbjörn hade nog varit mer än nöjd, men nu är det ju Binnike-masken och några avlägsna giriga släktingar som ställer till det för Esbjörn.

Hade jag varit på krigsstigen hade jag gett mig på dom istället.
2021-03-10, 08:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Spekulerar du i att Binninge skriver i tråden? I så fall borde du anmälas. Är mycket allvarligt att spekulera i andra debattörers identitet.

Eller tänker du på att Ebba har kallat honom för jurist?

Jag frågade om hen anser att Binninge är jurist. Var det verkligen så svårt att förstå? För dig, ja, så klart.

Att du än mindre förstår hur det leder till att det i så fall finns många jurister i tråden och varför det inte har något med om Binninge är här att göra visste alla redan från början, det hade du inte behövt påtala.

För övrigt vet jag att Binninge är med i tråden. Men jag varken spekulerar om någon enskild forum-medlems identitet eller utpekar någon. Inte heller det förstod du, så klart. Jag nämner här bara att jag vet att så är fallet. Jag vet att flera andra personer aktuella i tvisten på olika vis också deltar i och eller av innehållet i tråden. Och jag uppmanar dig att inte spekulera i eller efterforska saken, då det bryter mot forumreglerna.
2021-03-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn är väl inget barn som måste fråga mamma och pappa om lov? Din ton är väldigt förnedrande. Sedan när förväntas en köpare stämma av med en vuxen persons släktingar före man skriver kontrakt? På dig låter det som att Esbjörn är åtta år och går på lågstadiet.
Hur många affärer har du gjort med 81-åringar? Det är inte bara ett köp i en ica butik, eller betalande av vanliga räkningar, det är nog en av de största affärerna man gör i sitt liv.

Jag kan säga att jag faktiskt inte gjort en enda överlåtelse med några 80 åringar och äldre där inte deras anhöriga har varit med i kontakten i något skede.

Så jag känner att jag har ganska mkt på mina fötter för vad jag tycker och anser om denna affär.
2021-03-10, 08:43
Medlem
Citat:

Uttrycket om gemensamma bekanta blir samma i singularis som i pluralis.

Vår gemensamma bekanta Johann....

Våra gemensamma bekanta Johann och Monika...

eller har du förslag på något annat ord?

Vår gemensamma bekant Johann...?

Vår gemensamma bekanting Johann.....?
2021-03-10, 08:48
Medlem
trngws avatar
Som vanligt sprider Ebba-hatarna en massa lögner om saker de inte förstår och påstår sig själva veta bättre än Ebba själv om vad hon vet.

Ebba har förklarat att det gjorts två värderingar. Och det är helt korrekt. Hon har däremot inte sagt massvis av de saker som Ebba-hatarna ljuger om att hon skulle ha sagt. De av oss här i tråden som inte är en del av den ökända begåvningsreserven är väl medvetna om allt detta, hur den andra värderingen kommit till och vem som har gjort den. Men, som sagt, Ebba-hatarna har inte ens fattat att den finns. De ljuger om att det är en lögn eftersom de inte förstår bättre. Dunning-Kruger ...

Inte så lite komiskt att de, ni, fortfarande inte fattar någonting, men det säger allt om den fullständiga avsaknaden av kunskap kring dylika affärer.
Senast redigerad av trngw 2021-03-10 kl. 08:52.
2021-03-10, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jo, det går ju att göra braskande kvällstidningsrubriker om allt. Ska alla som fyllt 78 automatiskt sättas under förmyndare, eller vad menar du.

Ebba har nog gjort det som krävs och försökt vara schysst. Esbjörn hade nog varit mer än nöjd, men nu är det ju Binnike-masken och några avlägsna giriga släktingar som ställer till det för Esbjörn.

Hade jag varit på krigsstigen hade jag gett mig på dom istället.

Medellivslängden för män i Sverige är drygt 81 år. Så Esbjörn lever på "övertid"
ca 20% av alla som är 80 år har kognitiva funktionsnedsättningar i form a demens i olika skeden.

På vilket sett har Ebba gjort vad hon kan för att vara schyst? När mäklaren inte ens vill ta i detta med tång, och avskriver sig allt ansvar? Ingen har haft någon omsorg om Esbjörn och hans intressen i detta. Han har varit helt själv. Och Ebba har kört på och haft noll intresse att Esbjörn skulle ha någon som hjälpte honom se efter hans intressen.

Dessutom har han dokumenterade kognitiva funktionsnedsättningar sedan 2010.
2021-03-10, 08:51
Medlem
Citat:
Hur många affärer har du gjort med 81-åringar? Det är inte bara ett köp i en ica butik, eller betalande av vanliga räkningar, det är nog en av de största affärerna man gör i sitt liv.

Jag kan säga att jag faktiskt inte gjort en enda överlåtelse med några 80 åringar och äldre där inte deras anhöriga har varit med i kontakten i något skede.

Så jag känner att jag har ganska mkt på mina fötter för vad jag tycker och anser om denna affär.
Vad du har på fötterna bryr jag mig inte om. För min del får du ha Kalle Anka strumpor om du vill det. I Esbjörns fall är hans anhöriga Matz Bolin som bor på Öland. Han har i något skede varit inblandad i affären eftersom han skulle hämta ägodelar från huset. Eftersom Esbjörn är en vuxen, myndig man så är det upp till honom att avgöra vilka han informerar om sina affärer.

För min del är det helt självklart att den dagen jag går till en mäklare för att sälja en fastighet och den mäklaren ber mig ta med en anhörig för att genomföra affären så lämnar jag lokalen.
2021-03-10, 08:56
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Dessutom har han dokumenterade kognitiva funktionsnedsättningar sedan 2010.

Om det förhåller sig så är det ju vara ganska svårt för Ebba att känna till det. Om detta varit känt i 11 år är frågan varför inte Esbjörns giriga släktingar utsett en god man.

Svaret kommer med domstolens utslag, vilket kommer att vara i Ebbas favör.
2021-03-10, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad du har på fötterna bryr jag mig inte om. För min del får du ha Kalle Anka strumpor om du vill det. I Esbjörns fall är hans anhöriga Matz Bolin som bor på Öland. Han har i något skede varit inblandad i affären eftersom han skulle hämta ägodelar från huset. Eftersom Esbjörn är en vuxen, myndig man så är det upp till honom att avgöra vilka han informerar om sina affärer.

För min del är det helt självklart att den dagen jag går till en mäklare för att sälja en fastighet och den mäklaren ber mig ta med en anhörig för att genomföra affären så lämnar jag lokalen.
Som sagt det står för dig. Kom tillbaka när du är 80+ så får vi se vad du har att säga då.

Nja det är ju återigen en trådsanning.

Jag står stadigt med vad jag anser om detta förfarandet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in