2021-03-09, 23:12
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
OBS Var god och läs vad jag skrev! Jag har INTE skrivit att hon är stämd.Jag har skrivit att hon är anmäld för och utreds för förtal ´pga att hon lämnat ut uppgifter på FB ang ESBs ombud.För sånt som hände för endera 15 eller 25 år sen och som inte har med aktuellt ärende att göra
Jo det vet jag. Då missuppfattade jag dig, jag fattade det som om du tänkte att fastighets tvisten handlad om kontraktsbrott.
2021-03-09, 23:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Spelar ingen roll om hon har rätt, hon kanske vinner huset men framstår istället som den elaka häxan som pressar en stackars gamling till att lämna sitt älskade hem. Sen kanske det finns andra personer i bakgrunden som driver Esbjörns ärende för egen vinning..

Ja, det är ju mediadrevet. Utan det så hade ingen tyckt någonting.
2021-03-09, 23:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Om några månader kommer Ebba ta ett foto på sig själv firandes dricka skumpa i huset, och skicka till Esbjörns släkting som ligger bakom allt. Firar även slutet som partiledare, men det jobbet verkar ju inte så himla party ändå.

Esbjörn passar på att utnyttja sitt tillfälliga 5-sec of fame i strålkastarljuset och startar youtube kanal.

The End.

Ebba blev nummer två i omröstningen om årets kvinna, hack i häl på Agnes Wold, med god marginal före Greta

Så, huset, ja, skumpa ja, slut som partiledare, nej, som hyllad partiledare, ja. Hon kommer ta storslam i valet 2022 efter att ha haft stake nog att stå rakryggad genom detta drev av lögner och smutskastning.
2021-03-09, 23:16
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Spelar ingen roll om hon har rätt, hon kanske vinner huset men framstår istället som den elaka häxan som pressar en stackars gamling till att lämna sitt älskade hem. Sen kanske det finns andra personer i bakgrunden som driver Esbjörns ärende för egen vinning..

Ja det är med säkerhet folk som driver detta bakom Esbjörn rygg. Sedan är det ju inte hans hem. Han bor inte där. Det är ett förfallet ruckel som han spenderat lite tid i.

Men vänstermedian driver detta hårt nu för m+kd+SD skulle få majoritet idag.
2021-03-09, 23:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, det är ju mediadrevet. Utan det så hade ingen tyckt någonting.

Visst hade folk tyckt utan mediedrev, de hade tyckt precis lika mycket, troligen hade de tyckt mer faktiskt. Den enda skillnaden är att med en saklig medierapportering istället för ett lögnaktigt mediedrev, så hade folks tyckande varit baserat på fakta och sanning, istället för på lögner och smutskastning.

"Lustigt" nog var det när sanningen började komma fram som det hela vände för Ebba.
2021-03-09, 23:21
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad förväntar du dig av DDR-media
Att media skriver om Ebba har hon faktiskt sig själv att skylla delvis. Ebba vet att utnyttja media för framgång. Inte alla politiker bjuder pressen på hemmahos reportage. De ställer inte upp på intervjuer eller i underhållningsprogram. Ebba är hos Skavlan och vimlar på röda mattan. Hon är aktiv på sociala media och pratar med pressen om hur skilsmässan kändes. Ganska otypiskt politikers förhållningssätt till media med andra ord.
Men om man använder media i medgång, så betalar de tillbaka genom att skriva om dig i motgång.
2021-03-09, 23:21
Medlem
Har inte läst tråden men hur har Fruntimret F tänkt där om Gubben G
F säger att G är klar i knoppen vet vad papper han skrivit på
Sedan säger F att G har plötsligt Rådgivare som är typ " Skurkar " som valsat in och implicit skall tjäna pengar
Men om G har varierande uppfattning rörande avtalet + skeendet beroende på dagsformen + har skumma rådgivare / plundrare
Bär inte detta alla tecken på att karln G inte är klar i knoppen.
Utan att kunna detta kan man gissa att en domstol typ

" Ingen vit man som kan sätta rätt pris på den fastigheten ..,Det sker på en marknad ..Jag river avtalet ..Efter läkarundersökningen av G Kan ni börja om med nya förhandlingar kan det finnas andra bud får vi svaret om det är rätt pris ev utan affär vid detta tillfället "
2021-03-09, 23:25
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ebba har inte köpt huset, hon har försökt att vara så ful att hon trodde sig kunna lura den äldre Esbjörn att skriva på ett papper. .. men ser du. Handstilen stämmer inte med Esbjörns Handstil .. förstår du?

Det har begåtts ett lömskt försök att lura av Esbjörn huset.
Ebba kommer att dra med sig andra människor i fallet som är uppenbart bedrägeri.

Det kan ju DU inte prata bort, hoppas jag du förstår..

Gamla husnyckeln till huset. Kan ju Ebba behålla. Det sätts in ett nytt lås 😃

Hon har köpt fastigheten den 20/8-2020 och tillträde var redan 16/9-2020.
Den handstil som inte stämmer är den i ”ångerbrevet”.
Esbjörn har i domstol medgivit frivilligt undertecknande av köpeavtal vid försäljning.
Så den gubben går inte!
Massonite, ja det stavades faktiskt så från början, var ett underverk när det uppfanns i Rundvik för längesedan, men har egentligen visat sig vara ett rent skitmaterial för var dag det åldras.
Jag håller med!
2021-03-09, 23:27
Medlem
trngws avatar
Jag ser att Aftonbladet, till skillnad mot SVT, har med kommentaren om att man inte uttalar sig om innehållet i förlikningsbuden

"
– Vår bedömning är att Ebba har rätten på sin sida. Det kommer tydligt framgå när rätten prövar frågan i höst, säger Björklund.

Hon anser vidare att det är kutym att inte berätta om vilka bud som ligger på bordet i media.

– Det är inte tillåtet enligt advokatsamfundets regler. Man håller förlikningsbud parterna emellan.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WOoBGg/esbjorn-sager-nej-till-ebba-buschs-bud-vill-ha-sitt-alskade-hus

Men det är väl inget som bekommer motparten, det bekommer ju inte honom att våldföra sig på barn heller.
2021-03-09, 23:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är viktigt att notera att det bud som Ebba fick täckte de "juridiska kostnaderna" samt en "extra summa", men att denna "extra summa" inte alls nödvändigtvis täcker alla de andra kostnader utöver de "juridiska" som Ebba haft. Det börjar bli en rätt lång lista,

den innefattar t.ex.

1. Kostnad för värderingarna
2. Anticimex grundliga besiktning
3. Kostnad för skrivuppdraget
4. Röjningen på tomten som Esbjörn gett lov till
5. Ev. stilleståndskostnad för entreprenörer som inte kunde börja jobba på tillträdesdagen
6. Ebbas omkostnader för ev. magasinering, extra flyttar till andrahandsboenden osv.

Ja hon bör givetvis kompenseras full ut ekonomiskt.
Den skada hon lidit genom allt offentligt förtal kan tyvärr inte göras ogjord.
Men det vore nog en viss lättnad att kunna släppa detta.

Ett återköp kommer knappast gagna Esbjörn, genom sitt strulande har han gjort sig själv olycklig.
Han rykte i Marielund är nog rätt kört i botten och efter all uppståndelse kommer nog grannar och kommun, kräva att han rensar upp och rustar upp.
Denna gång, kommer tårar inte hjälpa.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-09 kl. 23:49.
2021-03-09, 23:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vi får hoppas det. Risken är att Esbjörns advokat med hjälp av media kommer utmåla Ebba som hjärtlös, en kändis som försöker beröva en gammal man hans bostad.

Detta har ju varit deras agenda sen i början augusti den 3e

https://imgur.com/a/XPrez68
2021-03-09, 23:34
Medlem
Tycker trångmålsrekvisitet är intressant. Det kan givetvis aldrig bli trångmål eftersom Esbjörn inte bott i, och inte tagit hand om, sitt hus.

När det gäller priset, så verkar ju värderingen ligga i häraden 4.1-4.6 miljoner, och hon har betalat 3.9. Det är inte olagligt att göra en bra affär. Jag skulle tro att skulle man ha en chans att komma fram där, eftersom det gäller en övergiven förfallen sommarstuga, så skulle priset vara möjligen hälften av värderingen, men jag är inte ens säker på att det hade betraktats som oskäligt, kanske 1.5 eller nåt sånt hade krävts. Där tycker jag mig ha sett att rätten brukar vara rätt tuff. Det kommer brännvinsadvokaten får lära sig i TR om inte annat...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in