Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Förmodligen inte, jag tror att Binninge befinner sig i ett parallellt universum när det gäller det rättsliga, hans uttalande och sättet att bedriva process på tyder på det, oavsett hur han pladdrar så tror han att tungans makt kommer att lösa problemen åt honom.
Som du skriver allt förvandlades till sand för honom men det fattar han inte, jag tror att masterplanen är att få till en demensutredning på E*björn men den kommer inte att hjälpa upp deras sak.
Det är nog mycket värre.
Binninge var från start inne på att pressa Ebba att höja budet för att få en förlikning, vi har bevisen från facebook-tråden, men redan då började Binninge att tappa kontrollen då EsB kör eget utan att informera Binninge, Matz sitter på Öland och skriver inlagor med olika nick i försök att styra processen.
Nu har vi spår av politisk inblandning som tillkommit, och nu anar man spår som går tillbaka många år när man gjorde bort sig i Assange-fallet. Jag skulle inte bli förvånad om Ullman PR är inne och rotar i detta ärende, om vi ser till hur viss media agerar och andra mysko turer.
Många verkar ha glömt bort helt när Marcus Oscarsson på TV4 gick ut med "sensation", med "nya" detaljer i ärendet, som var baserat på samma intervju som gjorts 4 dar tidigare på TV4, men då hade man klippt bort Esb:s kommentarer, vilket man nu visade upp 4 dar senare som en "sensation". Dagen efter släckte Marcus ned allt på facebook om denna sensation och fortfarande är det tyst efter detta,
så det är solklart att flera andra nu gett sig in i ärendet för egen vinnings skull.
Devisen "ju fler kockar" gör sig påmind, och Binninge verkar ha tappat kontrollen.
Samtidigt en gåta hur denna "jurist" utan någon spårbar juridisk bakgrund får härja som han gör i TR, och med sin bakgrund inom KD, som KD själva raderat bort helt från nätet, pekar allt på att Binninge hoppade in i ärendet av helt personlig orsak, nämligen för att hämnas mot KD, och att sen kunna leva länge på en klient blev bara en bonus.
EsB har lämnat mer spår som tyder på att han har flera hundar begravda, vi får se när dessa dyker upp.