2021-03-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jo det är svar på ditt påstående om att det blev värre när Arpi sade ifrån. Det är ju mer så att han skall säga ifrån eftersom Tino inte är ansvarig utgivare. Det är väldigt enkelt även om du inte förstod budskapet. Det som framkommer är att ägarna vill styra innehållet .

https://www.svt.se/kultur/bulletins-redaktionsledning-vill-att-tidningens-vd-ska-avga

Konflikten handlar uppenbarligen om ägarnas vilja om vad som skall publiceras utan ansvarig utgivares godkännande. Fascisttidning mer eller mindre.

Självklart är det ägarna som ska bestämma vart skutan ska segla. Kaptenen har inget att säga till om i det avseendet även om denne styr det dagliga beslutsfattandet. Seglar kaptenen på annan kurs så får denne acceptera att bytas ut.
Citera
2021-03-09, 22:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Från Twitter:
Sven Krona
@svenkrona
·
2m
Jag uppfattade att han kickade chefredaktören för att hon vägrade att som ansvarig utgivare ta ansvar för styrelsemedlemmars egna alster publicerade utan hennes vetskap.
Vilket alster?????
Citera
2021-03-09, 22:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsubite
En tuff strid utspelar sig i detta nu på Twitter. Sanandajis överstelöjtnant Mattias Lindberg har blivit attackerad av Oikos-profilen Malcom Kyeyune. Också Nyheter idags skutjärnsreporter Johannes Nilsson har dykt upp till Kyeyunes understöd.

Ta lite tilltugg och slå er ner, mina vänner. Här kommer länken till showen: https://twitter.com/lindbergpolemik/status/1369360896972193793
Använder de alias när de skriver på Twitter, smågrabbarna? Har inte lyckats lista ut vem som är vem, men har å andra sidan inte sett någon svidande kritik riktad explicit mot team Tino heller. De flesta tycks överens om att det är en skam att dra detta i media. De verkar även ha lite svårt att se att det skulle vara redaktionen som är bovar i det här dramat, och det kan jag hålla med om. Vad fan ska ägarna och Tino med Bulletin till om "stjärnorna" lämnar skeppet? Säga vad man vill om skräpet Bulletin släppt ifrån sig till dags dato, men det är den stjärnspäckade truppen som är "produkten".
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Från Twitter:
Sven Krona
@svenkrona
·
2m
Jag uppfattade att han kickade chefredaktören för att hon vägrade att som ansvarig utgivare ta ansvar för styrelsemedlemmars egna alster publicerade utan hennes vetskap.
Vilket alster?????
Ingen har läst det. Du får skriva ett själv!
Citera
2021-03-09, 22:37
Bannlyst
Varför sitter dom med så undermåliga verktyg som twitter och facebook ? Dom borde diskutera här på flashback istället.
Citera
2021-03-09, 22:38
Medlem
Hummm..s avatar
Vilken underbar soppa!!! Vilken show!!!

Men vad heter journalisten som plagierade?
Citera
2021-03-09, 22:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ingen har läst det. Du får skriva ett själv!
Någon jävel måste ha hunnit läsa det. Annars hade väl Neuding inte sagt upp sig.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Varför sitter dom med så undermåliga verktyg som twitter och facebook ? Dom borde diskutera här på flashback istället.
Medborgarjournalistik är framtiden, så du har inte fel i det du skriver. Man behöver knappt besöka någon annan sida än Flashen i dag.
Citera
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vem är chefen och vem är reportern som omnämns? (Är själv inte jätteinsatt i deras struktur)
Ställer samma fråga. Rekryterade de inte några inte helt okända namn även till nyhetsdelen?
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsubite
En tuff strid utspelar sig i detta nu på Twitter. Sanandajis överstelöjtnant Mattias Lindberg har blivit attackerad av Oikos-profilen Malcom Kyeyune. Också Nyheter idags skutjärnsreporter Johannes Nilsson har dykt upp till Kyeyunes understöd.

Ta lite tilltugg och slå er ner, mina vänner. Här kommer länken till showen: https://twitter.com/lindbergpolemik/status/1369360896972193793

Hittar varken Malcom eller Nilsson i den tråden. Kanske skriver under pseudonym? Eller beror det på att jag inte är inloggad. Använder mig inte av skräpet i vanliga fall men det här var intressant.
Citera
2021-03-09, 22:41
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Någon jävel måste ha hunnit läsa det. Annars hade väl Neuding inte sagt upp sig.

Om en text publiceras på en blogg som ingen läser...
Citera
2021-03-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Vilken underbar soppa!!! Vilken show!!!

Men vad heter journalisten som plagierade?

Negar Josephi.
Citera
2021-03-09, 22:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Medborgarjournalistik är framtiden, så du har inte fel i det du skriver. Man behöver knappt besöka någon annan sida än Flashen i dag.
Arpi drog ju in en jävla massa crowdfunding till sin bok. Han hade sannolikt kunnat fortsätta så & varit betydligt mer relevant än nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in