2021-03-09, 21:39
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Sanandaji är ju som en karikatyr av en dålig chef. Fladdrig, aggressiv och helt utan ledaregenskaper. Han må vara skärpt och duktig inom sitt akademiska skrå men är som en fisk på land när det gäller allt utanför den.
Helt oavsett vem som har "rätt eller fel" så gör man inte som TS gör.
Jag kan anknyta till det här, när jag ändå tänkte skriva helt oberoende att det måste vara en j-a mardröm att hamna i konflikt med Tino Sanandaji.

Han är å ena sidan grymt kompetent och samlad i sitt akademiska värv, och bildad inom en mängd relevanta områden, särskilt ekonomi.
Å andra sidan är han väldigt slängig och kan lätt gå utanför vad som hör till god ton – särskilt när han känner sig trängd – och kan brusa upp och spåra ur totalt. Men samtidigt är han i alla denna slängighet och aggressivitet ändå så pass skärpt att han alltid har rätt i påhoppen och vet att han har rätt – OCH talar om det för den han pratar med.

En j-a mardröm alltså.

Minns t.ex. när han skrev på sin bok om invandringens konsekvenser att han blev angripen från en rad håll med anklagelser om hur han hade fel i sak – vilket inte stämde – och hur han gjorde fel moraliskt – vilket förstås inte stämde – och blev inblandad i flera olika heta ordväxlingar (bl a på twitter) där han förstås alltid vann i sak, men förlorade i anseende, för att han framstod som en hätsk buffel.

Med det sagt, så måste jag säga att jag verkligen tycker om Tino för vad han skriver och de strider han tar. Men att ha honom som vän eller kollega, måste vara en j-a mardröm, då man troligen måste tassa på tå för att undvika att säga något obetänkt och drabbas av en överkörning från hans sida – lika rättmätig som obefogad.
Citera
2021-03-09, 21:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totallynotarobot
Det nämnvärda i Sanandajis inlägg är väl att han ville ha något annat, mer kraftfullt, än Neudings Kvartal och Neo. Stopp på "sojabaserad lättmjölk" och nyheter med "faktafel". Precis som Flashback önskade sig. Allt drevs till sin spets när Neuding vägrade publicera en krönika varpå Tholin på eget bevåg gjorde det åt henne.

Skilda visioner och offentligt bråk kräver en ordentlig utrensning om den ska överleva.
Är det fortfarande ingen som har hittat den "saknade" krönikan?
Citera
2021-03-09, 21:45
Medlem
Split-eds avatar
Vet inte varför, men det här kände jag på mig redan från allra första början....

Tino må ha rätt i sin kritik osv, men det här är helt jävla sänkt nu, och att prata om en reboot är även det dömt att misslyckas. Totalt platt fall.

Tycker synd om de inblandade som säkert blivit lockade med stora ord in i detta projekt
Citera
2021-03-09, 21:46
Medlem
Jag förstår att det känns jobbigt för många i högern att se detta gå upp i lågor nu, men hoppas samtidigt att ni kan sluta bry er om de här fånen och luta er tillbaka och bara njuta av att se några som gör bort sig riktigt ordentligt. Kram på er! :-)
Citera
2021-03-09, 21:47
Medlem
Och är det någon som hittat Tinos sanningsvittne "Omid Smith"?
Citera
2021-03-09, 21:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravatt-Politruck

Jag undrade vem det var... ngn som egentligen heter ngt annat, antar jag.
Citera
2021-03-09, 21:59
Medlem
KingKristerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravatt-Politruck

Är det han själv som skapat den signaturen?
Citera
2021-03-09, 22:03
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totallynotarobot
Det nämnvärda i Sanandajis inlägg är väl att han ville ha något annat, mer kraftfullt, än Neudings Kvartal och Neo. Stopp på "sojabaserad lättmjölk" och nyheter med "faktafel". Precis som Flashback önskade sig. Allt drevs till sin spets när Neuding vägrade publicera en krönika varpå Tholin på eget bevåg gjorde det åt henne.

Skilda visioner och offentligt bråk kräver en ordentlig utrensning om den ska överleva.

Men varför rekrytera Neuding då till detta jobb?
Citera
2021-03-09, 22:03
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jo det är svar på ditt påstående om att det blev värre när Arpi sade ifrån. Det är ju mer så att han skall säga ifrån eftersom Tino inte är ansvarig utgivare. Det är väldigt enkelt även om du inte förstod budskapet. Det som framkommer är att ägarna vill styra innehållet .

https://www.svt.se/kultur/bulletins-...ns-vd-ska-avga

Konflikten handlar uppenbarligen om ägarnas vilja om vad som skall publiceras utan ansvarig utgivares godkännande. Fascisttidning mer eller mindre.
Men det är ju en enorm skillnad att säga ifrån internt jämfört med att gå till annan media och berätta om alla intriger. Sjukt oproffsigt och illojalt, vad man än tycker om Arpi (som jag gillar väldigt mycket).
Citera
2021-03-09, 22:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag undrade vem det var... ngn som egentligen heter ngt annat, antar jag.
Omnämns i denna artikel, som jag tyvärr varken begriper eller kan kopiera ifrån.

https://perfecte.md/family/sarbatoar...--2490732.html

Översatt.
Omid Smith, a close relative of the British royal house, said the two were celebrating their anniversary in a peaceful family atmosphere.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2021-03-09 kl. 22:11.
Citera
2021-03-09, 22:10
Medlem
LenaPauls avatar
Verkligen inte oväntat, jag sa ju det redan när bulletin startades att det kommer ju bli problem.
Citera
2021-03-09, 22:10
Medlem
Mortsubites avatar
En tuff strid utspelar sig i detta nu på Twitter. Sanandajis överstelöjtnant Mattias Lindberg har blivit attackerad av Oikos-profilen Malcom Kyeyune. Också Nyheter idags skutjärnsreporter Johannes Nilsson har dykt upp till Kyeyunes understöd.

Ta lite tilltugg och slå er ner, mina vänner. Här kommer länken till showen: https://twitter.com/lindbergpolemik/...60896972193793
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in