2021-03-09, 18:57
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
den där kd-advokaten kanske? leif gw hintar om en pervers och misogyn läggning i studentåren hos denne i nån av hans böcker, minns inte vilken. eller hintar, han häver som vanligt ur sig diverse snask.

Det får stå för dig haha. Jag har som praxis att aldrig droppa namn i sådana här trådar. Det får andra göra.

EDIT: såg nu att du inte droppade något namn. Vet inte vem du syftar på dock.
Alltså partitillhörighet var bara en gissning från min sida. Jag är partisk.
Tycker bara ofta att de där stereotyperna stämmer. Oftast är det någon tjock Gordon Gekko-wannabe, eller så är det någon manlig radikalfeminist som gör precis emot vad han predikar.
Det verkar som att de flesta nötterna befinner sig på extremerna.
Citera
2021-03-09, 19:27
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Tja, enligt din länkade beskrivning så tillhör Småland vad som kallas Mellansverige.

Är det inte i Småland som Kapten Klänning bedriver någon verksamhet som inkluderar ett stall?

Jo, han har ju en gård utanför Vimmerby. En inte ointressant gissning. En sådan människa kan ju knappast botas.
Citera
2021-03-09, 19:42
Medlem
Hade det varit en före detta riksdagsledamot eller minister som en del föreslår, så hade det väl varit roligare att nämna tidigare toppolitiker än toppjurist.. så den tror jag inte på.
Citera
2021-03-09, 19:50
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Det får stå för dig haha. Jag har som praxis att aldrig droppa namn i sådana här trådar. Det får andra göra.

EDIT: såg nu att du inte droppade något namn. Vet inte vem du syftar på dock.
Alltså partitillhörighet var bara en gissning från min sida. Jag är partisk.
Tycker bara ofta att de där stereotyperna stämmer. Oftast är det någon tjock Gordon Gekko-wannabe, eller så är det någon manlig radikalfeminist som gör precis emot vad han predikar.
Det verkar som att de flesta nötterna befinner sig på extremerna.

klokt att tassa försiktigt med namn. tjock är han inte men jag tror namnet rimmar på "det är ett svin". huruvida han är det eller om han har med tråden att göra vet jag ej.
Citera
2021-03-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det är väl en paragrafryttare som du beskriver. En rättshaverist är mer en person som bestämt hävdar sig ha rätt fastän han inte har det. Min första tanke var sossen Th*m*s B*dstr*m han har ju verkligen varit i toppen - kanske de utelämnat hans författande för att inte bli alltför utpekande
Är du medveten om att han varit Sveriges justitieminister? Du tror inte det hade haft ett större allmänintresse än att kalla honom för någon med en lång juristkarriär?
Citera
2021-03-09, 21:07
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JC Denton sr
G*r*n L*mb*rtz, rättshaverist?

Det rör sig om denna man!
Citera
2021-03-09, 21:07
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Är du medveten om att han varit Sveriges justitieminister? Du tror inte det hade haft ett större allmänintresse än att kalla honom för någon med en lång juristkarriär?
Jovisst är jag det men om det omnämnts så hade det varit alltför utpekande likväl som det varit om de omnämnt hans deckarförfattarskap. Att jag kom att tänka på honom är för att han har figurerat lite väl frekvent i olika "affärssammanhang".

Det finns en ordentligt lång kändisskvallertråd här om hans bravader genom åren så - why not? Jag tar ett inlägg från den på måfå ur högen och sen är det bara att fortsätta och konstatera att det inte var en särskilt långsökt tanke att det kan vara TB rubriken handlar om: skvallertråden
Citera
2021-03-09, 21:11
Medlem
Citat:
Det är väl en paragrafryttare som du beskriver. En rättshaverist är mer en person som bestämt hävdar sig ha rätt fastän han inte har det. Min första tanke var sossen Th*m*s B*dstr*m han har ju verkligen varit i toppen - kanske de utelämnat hans författande för att inte bli alltför utpekande

Han är ju i studion på Mix Megapol iMorgon bitti så knappast han..
Citera
2021-03-09, 21:15
Medlem
Advokat Frennson kanske? Han som syns på fb reklamen 😂
Citera
2021-03-09, 21:51
Medlem
Citat:
Jovisst är jag det men om det omnämnts så hade det varit alltför utpekande likväl som det varit om de omnämnt hans deckarförfattarskap. Att jag kom att tänka på honom är för att han har figurerat lite väl frekvent i olika "affärssammanhang".

Det finns en ordentligt lång kändisskvallertråd här om hans bravader genom åren så - why not? Jag tar ett inlägg från den på måfå ur högen och sen är det bara att fortsätta och konstatera att det inte var en särskilt långsökt tanke att det kan vara TB rubriken handlar om: skvallertråden
Du kan ge dig fan på att man hade gått ut med namn om en före detta justitieminister hade anhållits misstänkt för våldtäkt. Med tanke på det gigantiska allmänintresset hade det varit pressetiskt oantastligt.
Citera
2021-03-09, 21:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Det rör sig om denna man!
Jaså, hur vet du det?
Citera
2021-03-09, 22:18
Medlem
goofers avatar
Vi är nog många som önskar att det här handlar om Göran Lambertz, jag hoppas också att hans vapendragare Borgström har varit med så de kan falla tillsammans.

Men tyvärr är de nog båda för skinntorra för våldtäkt.

Men man önskar ju....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in