Citat:
Ursprungligen postat av
Thure10
Jag tror det är bra det går vidare både för Ebba och KD. Chansen att hon vinner detta måste väl vara överväldigande så då kommer hon ut som principfast vinnare som inte böjde sig utan det ska vara rätt och riktigt. Hon vinner inga vänsterväljare men det gör hon ju inte vilket fall men däremot så borde både några Liberaler och Centerpartister bli lite imponerade. Moderater brukar ju stödrösta både här och där så denna gången kanske dom struntar i L och kör på KD istället men allt förutsätter ju att hon vinner. Läge ge upp är det absolut inte för då framstår hon i mina ögon som någon som inte står upp för sina ideal så bara köra racet nu och känns bra att en partiledare faktiskt kan sätta sitta jobb på spel för något hon egentligen taktiskt borde ha släppt. Risk reward är ju inte optimal men kommer hon vinnande ur detta så kommer hon få min röst för första gången.
Förmodar det är dessa ideal du syftar på, knäppgök.
Varje människa är ett mål i sig.
Ingen annan människa får äga henne eller på ett kränkande sätt utnyttja henne. Ofullkomlighetstanken gör också att
vi inser att alla kan göra fel, och att alla förtjänar en andra chans.
https://kristdemokraterna.se/var-politik/ideologi-och-principprogram/
Du är dock inte ensam KD virrpanna som inte vet vem eller vad du försvarar. Slug, girig, politikerbroiler lurar av en vädjande och gråtande 81-årig gubbe på sitt arv. Det blir väl en fin valaffisch 2022?
Ajajaj Ebba, så gör man baske mig inte.