2021-03-08, 21:26
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Äsch, om det så vore en handkirurg så skulle denne vara närmare döden än en väldigt stor del av befolkningen. En mellanstadieelev hade kunnat vara mer insiktsfull kring döden än vad han var.
Jaså, vad sa han?
Citera
2021-03-08, 21:37
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Äh, det är klart att hon ska kunna vädra sina tankar när hon kommer hem från jobbet om hon har haft en tung dag. Dock kanske inte dag fem av förhållandet är optimalt i detta avseende.
Jag tycker för övrigt också att det känns märkligt att läkarlasse har ett så ”komplext” förhållande till döden (med sedvanlig reservation för att klippningen ger en missvisande bild). Man tycker ju att den som jobbar inom vården borde ha en mer pragmatisk syn på det hela.
Det är väl typ bara Jacob Dahlin som lyckats dö i ögonsjukdom 😱

För visst var han ögonläkare?
Citera
2021-03-09, 07:05
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det är väl typ bara Jacob Dahlin som lyckats dö i ögonsjukdom 😱

För visst var han ögonläkare?

Är aids en ögonsjukdom? Har väl skördat några fler offer.
Citera
2021-03-09, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Han bodde med någon i en annan lägenhet i Alingsås i några år enligt Mrkoll.

https://ibb.co/jwvn90R

Se där. Bra spanat.
Citera
2021-03-09, 10:40
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
...
Det här med privilegier är mycket mer komplicerat än att bara handla om kön. Av de två så är ju Susanna mycket mer privilegierad än grävis t ex. Men det misslyckas hon också med att se.
...
Här blir jag nästan sosse faktiskt. Klass är så mycket mer avgörande än kön för hur man lyckas i livet. Att vita högutbildade kvinnor, vinnarna på det moderna samhället, klagar så högljutt är skamligt. Den s.k. "medelklassfeminismen" alltså.

Just precis. Och din erfarenhet är ett passande vittnesmål.
Det finns ingen anledning för henne att strida mot honom med feminismens flagga i hästsvansen. Som vi såg är hon arg i sitt väsen över att han inte har tänkt på saken. Det tyder snarare på låg förståelse för samtiden och för sina medmänniskor, än på upplysning.

Men. Jag tror på dom som par. Det skulle kunna fungera. Bli spännande att se hur dem hanterar situationen.
Citera
2021-03-09, 10:49
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
... Så dessa två lär ju vara varandras motsatser, och hon kommer bli missnöjd om hon begär empati som från en kvinna av en manlig kött-bilmekaniker.

De kan mycket väl vara varandras motsatser. Läkare blir enligt min erfarenhet främst tillsammans med andra läkare och med läkarsekreterare. Sjuksköterskor blir i högre grad tillsammans med andra sjuksköterskor, poliser, brandmän (där samhällsfunktioner är bärande). Det finns ingen direkt koppling mellan läkare och sjuksköterskor förutom att de arbetar tillsammans och det är på jobbet man brukar träffa sin partner.

Edit: Nu vet jag att min lilla erfarenhet inte är mycket värd men teamets föreställda matchning tror jag uteblir.
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-03-09 kl. 10:58.
Citera
2021-03-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jag har ingen aning? Är de efterblivna?
Jämställdhet är ingen åsikt. Det finns inget för män att argumentera emot. Punkt slut.

Susannas teorier om strukturer osv är i högsta grad politiska. Det finns inte en enda definition på "jämställdhet" som alla kan skriva under på. Det är som med ekonomisk jämlikhet. Finns hur många definitioner på "rättvisa" som helst.
Citera
2021-03-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jaså, vad sa han?
I princip ingenting, kompakt tystnad bara. Något i stil med ”jag tror inte man tänker så mycket på sin egen. Sin egen död alltså” vilket var mycket märkligt sagt.

Men det ska väl krystas fram någon konflikt i det förhållandet också.
Citera
2021-03-09, 17:14
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Jag påstår att det är en extrem åsikt att kvinnor och män inte skall ha lika rättigheter, möjligheter och skyldigheter, ja. Jag påstår även att det är en extrem åsikt att vara antifeminist, dvs emot kvinnorörelsen.

Grävis sa ju ingenting av det där. Varför hittar du på?
Citera
2021-03-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Grävis sa ju ingenting av det där. Varför hittar du på?

Varför hittar DU på? Jag har aldrig påstått det.
Citera
2021-03-09, 17:26
Medlem
BrainDisorders avatar
Tycker inte att bara för att man inte har så enkelt att tala om tunga ämnen så betyder det inte att man inte kan eller vill, eller har oförmågan att göra det. Att prata såpass tunga ämnen kan så tidigt kan ju säkert både vara svårt eller enkelt, beroende på hur man är som person. Många vill nog verkligen känna en person ordentligt innan man vill öppna upp sig om sina innersta tankar kring sådana ämnen.

Givetvis måste man som jobbar inom vården kunna få lufta sådant, särskilt med sin partner som också jobbar där om än inte med samma sak. Men även om man gillar att prata om djupa ämnen och ha intensiva diskussioner så behöver det inte betyda att man alltid vill det eller känner för det.

Tror för övrigt att det ändå kommer funka bäst mellan pluggtjejen och Alingsåsaren, oklart varför.
Citera
2021-03-09, 17:59
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Varför hittar DU på? Jag har aldrig påstått det.

Är du dum i huvet eller bara glömsk?

Citat:
Det började bra. Som de flesta heterosexuella relationer gör. Sen kommer problemen...
Synd om feministen och grävmaskinisten, som verkar passa bra ihop annars, måste separera på grund av hans extrema politiska, ojämställda, antifeministiska åsikter. Kanske kan hon få honom på bättre tankar? Han borde ju vara överlycklig över att ens ha fått kontakt med en sådan smart, snygg, glad, energisk och positiv kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in