2021-03-08, 14:05
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det var väl hennes mormor?
"Vi har dåligt med händiga karlar i släkten" sa hon typ.

Tacka fan för det.

Hon kan ju glömma att få in en med Susanne.
Och om de skulle få in en så skulle Susanne vara en extrem hycklare. Han skulle få hugga i och slita ut sig när det passar henne.
Och i nästa stund skulle hon rya med honom att göra allt hushållsarbete så hon slipper.

Förutom att hon är totalt blåst och missat vad feminism är, så är hon en tyrann som får Hitler att blekna hemmavid.

Jag vet inte om jag vågar titta på avsnitt framöver. Jag är orolig å skogshuggarns räkning.
Alltså ursäkta, jämförde du precis Susanne, i mina ögon någon som upptäckt att hon hela sitt liv varit naken när fjällen föll från ögonen, med hitler?
Citera
2021-03-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
och tar du bilen skiter du antagligen i högertrafik också? Det säger sig självt att en viss ordning, även i rulltrappan, måste det vara med närmare en miljon resenärer dagligen

Ja skitviktigt. Tänk om ni missar anslutningen och får vänta 10 minuter.

Vet inga förutom Stockholmare som saknar självdistans så till den milda grad att de hetsar upp sig för sånt här. Ta't lugnt. Ta en toy.
Citera
2021-03-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jag påstår att det är en extrem åsikt att kvinnor och män inte skall ha lika rättigheter, möjligheter och skyldigheter, ja. Jag påstår även att det är en extrem åsikt att vara antifeminist, dvs emot kvinnorörelsen.

Well played. Kan inte avgöra om du är ironisk eller allvarlig. Det brukar jag kunna.
Citera
2021-03-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Well played. Kan inte avgöra om du är ironisk eller allvarlig. Det brukar jag kunna.

Varför skulle jag inte vara allvarlig? Klart att det är en extrem åsikt att män och kvinnor inte skall ha lika rättigheter och att vara mot kvinnorörelsen = antifeminism. Ingen kan väl säga emot det faktum att antifeminismen är, och har varit, extrem? Se bara på extremt antifeministiska länder idag. Saudiarabien och såna ställen.
Citera
2021-03-08, 16:46
Avslutad
Citat:
Jag påstår att det är en extrem åsikt att kvinnor och män inte skall ha lika rättigheter, möjligheter och skyldigheter, ja. Jag påstår även att det är en extrem åsikt att vara antifeminist, dvs emot kvinnorörelsen.

Kvinnorörelsen har ingenting med män och kvinnors lika värde att göra
Citera
2021-03-08, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
När Anton och Sofia hade bröllopsmiddagen och det verkade som det blev stel tystnad.. klarar knappt av att kolla på det, hur lyckas man??

Enkelt! Redigeraren är väldigt enkelspårig märker man. Det är klippt för att få det stelt. Märks även i val av låtar/ljud: extremt enkel klippteknik rakt igenom.
Citera
2021-03-08, 17:17
Medlem
Citat:
Varför skulle jag inte vara allvarlig? Klart att det är en extrem åsikt att män och kvinnor inte skall ha lika rättigheter och att vara mot kvinnorörelsen = antifeminism. Ingen kan väl säga emot det faktum att antifeminismen är, och har varit, extrem? Se bara på extremt antifeministiska länder idag. Saudiarabien och såna ställen.

Nu representerar Susanna tack och lov inte hela kvinnorörelsen utan en ganska speciell vänstervariant.
Citera
2021-03-08, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Alltså ursäkta, jämförde du precis Susanne, i mina ögon någon som upptäckt att hon hela sitt liv varit naken när fjällen föll från ögonen, med hitler?
Vad blir det på svenska?
Citera
2021-03-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Kvinnorörelsen har ingenting med män och kvinnors lika värde att göra

En vanlig manlig åsikt. Samma som på 1800-talet. Inget att bry sig om, alltså.
Citera
2021-03-08, 18:57
Medlem
NiccoJs avatar
Tänk er Grävis kommer hem till socionomstudenten och frågar stillsamt om hon kanske kan diska upp sin disk som hon dragit ner när hon suttit o pluggat hela dagen. Man kan räkna ut vilket väsen det blir o vilken hemsk kvinnoförtryckare han blir anklagad för att vara.
Citera
2021-03-08, 20:48
Medlem
Citat:
Yes! Hur kan man ens överväga att tycka något annat än detta? Som upplyst människa alltså.
Citera
2021-03-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Yes! Hur kan man ens överväga att tycka något annat än detta? Som upplyst människa alltså.

Jag har ingen aning? Är de efterblivna?
Jämställdhet är ingen åsikt. Det finns inget för män att argumentera emot. Punkt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in