2021-03-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Fyrfaldig jägarsoldat, duktig, snygg, m.m.
Vilket slöseri att spilla ett sådant liv... fanns det ingen annan utväg? Så tragiskt.
Också Avicii och Benny Fredriksson gav sig iväg till avlägsna platser för att ta sina liv. Det kanske är "lättare" så. Anhöriga slipper sedan komma i närheten av platsen där det hände.

Spot on.
Ramlat ner, olycka? Not so much. I call BS.[/quote]

Håller med dig! När hjärnans spöken dyker på spelar det ingen roll vem du är. Spökena tar inte hänsyn till det😔
Citera
2021-03-09, 15:42
Medlem
sneervs avatar
Hade han varit på samma plats tidigare och tagit bilder så hade dom ju hittat han tidigare. Ja han hade bilder som han tagit tidigare men inte just där.

Varför så svårt för folk att acceptera här att han ramla ner där och dog? Det är ju bra mycket rimligare än att han varit där och "rekat" och sen kommit tillbaka dit och krupit in i en skeva och sprängt sig själv?

Och när man läser senaste artikeln med hans pappa så får man mer känsla av en tragisk olycka, inte ett välplanerat självmord.
Senast redigerad av sneerv 2021-03-09 kl. 15:45.
Citera
2021-03-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Spot on.
Ramlat ner, olycka? Not so much. I call BS.

Håller med dig! När hjärnans spöken dyker på spelar det ingen roll vem du är. Spökena tar inte hänsyn till det😔[/quote]

Så är det, elitsoldaten gjorde ett aktivt val, låt honom vara, och låt honom vila i frid.
RIP
Citera
2021-03-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Nu får man ju ha förståelse för att Deniz familj befinner sig i sorg och chock. Men att kräva att polisen ska lämna beskedet över en kopp kaffe, och vara ”varma”
blir ju bara lite för mycket. Det får en psykolog/kurator syssla med, inte ordningsmakten.

https://www.expressen.se/nyheter/familjen-om-sorgen-efter-deniz-kritiserar-polisen/
Nej det är inte sant de bör visa hänsyn o inte via Tel ge besked
Citera
2021-03-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Deniz begick självmord!

Deniz hade rekat denna plats tidigare, t.o.m. tagit bilder av den, det var ett väl planerat självmord.

(Att Deniz skulle ta bilder på denna så svåråtkomliga plats för att sedan återvända dit och halka på exakt samma ställe så han slår ihjäl sej, nej, nej, nej, det finns ju inte ens en promilles chans till.)

Har försökt hitta detta men var står att han tagit bilder av platsen innan? Det jag hittat som framkommit är:
  • Han gymmade dagen innan han försvann.
  • Han handlade mat efter gymmet.
  • Han skrev till sina polare att han skulle ut på en lång runda (i området han hittades) dagen han försvann
  • Han lämnade pass, telefon, osv där hemma.
  • Det sista han gjorde på telefonen var att kolla hur man gör en omelett.

Jag hittar inte någonting om:
  • Att han varit på plats innan och tagit bilder.
  • Att han googlat hur man köper SL-biljett.
Citera
2021-03-09, 15:47
Medlem
sneervs avatar
Om det hade varit självmord hade pappan då nu sagt "– Min son var en person som älskade människor, han älskade livet." ???
Citera
2021-03-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag tycker det är skrämmande att så många totalt förnekar möjligheten att någon som Deniz skulle ta livet av sig. I en sådan miljö, hur tror ni att han skulle våga visa sina känslor? När/om han nu tar steget att ta livet av sig så väljer han ett sätt som är mer eller mindre 100% säkert att lyckas. Att överleva ett självmordsförsök fanns inte i Deniz värld. Tänk på det ni som fullständigt förnekar möjligheten för självmord att det kanske är precis den synen som gjorde att han inte sökte hjälp.

Exakt. Väldigt klokt sagt
Att så många förnekar det efter spär bevisar bara vilken situation han befann sig. Även efter självmordet har det svårt att accepteras.
Citera
2021-03-09, 15:55
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
Han joggade och i slutet skulle han varva ner. Så han försöker hoppar över gropen. Men tappar balansen slår i huvudet . Helt förvirrad över vad som just hände. Adrenalinet pumpade. Så han försöker ligga ner (kanske ont i ryggen) Så han ser gropen och glider ner och försöker återhämta sig.
Men somnar in och fryser ihjäl.
Bara han hade mobilen med sig...
Man behöver inte slå huvudet för att dö. Man kan dö av fettemboli pga brutet lår eller andra frakturer.
Citera
2021-03-09, 15:56
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Om det hade varit självmord hade pappan då nu sagt "– Min son var en person som älskade människor, han älskade livet." ???
Min sambos pappa tog livet av sig. Han var också en människa som älskade livet, alltid glad, full av bus och skoj, ville alla väl. Fick en depp och tog sitt liv.
Familj och vänner har ibland inte så god insyn som dom tror, och ibland lever man i förnekelse.
Citera
2021-03-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ser du några närliggande fastigheter där så mät avståndet på Google map.
Jag ser ingen.

Edit

1,36 km till Åvavägen 65 är nog närmast.

Närmaste byggnader finns ca 3 kilometers avstånd. Mellan fyndplatsen och Åva gård i dalen finns ett berg. Några andra byggnader vid Åvavägen finns nog ingen aktivitet under vinterhalvåret.

AD sprang ju lederna i Tyresta Nationalapark, alltså där på bergsplatån. Man hittade honom nere i ravinen vid en brant bergsklippa i Tyresta Naturreservat. Man kan inte komma ner i ravinen utan att hoppa eller trilla ner, och då dör man. Man hittade inte honom heller i en grotta utan mellan stenbumlingar nedanför bergsklippan. Det är uteslutet att han skulle ha krypit i en grotta och sprängt sig.
Polacken säger att han var nära nog själv att trilla ner i ravinen. Han såg uppifrån AD:s färgstarka skor, sedan byxor... så inte var AD i en grotta, utan mellan stenen.
Citera
2021-03-09, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag tycker det är skrämmande att så många totalt förnekar möjligheten att någon som Deniz skulle ta livet av sig. I en sådan miljö, hur tror ni att han skulle våga visa sina känslor? När/om han nu tar steget att ta livet av sig så väljer han ett sätt som är mer eller mindre 100% säkert att lyckas. Att överleva ett självmordsförsök fanns inte i Deniz värld. Tänk på det ni som fullständigt förnekar möjligheten för självmord att det kanske är precis den synen som gjorde att han inte sökte hjälp.

Jag håller med, och jag tror att det beror på bias i media emot rapportering av självmord. Allmännhet som inte har drabbade anhöriga har helt enkelt ingen bra uppfattning om hur vanligt det i själva verket är med självmordsförsök.

Vad gäller att överleva försök finns det direkt en korrelation på kön. Kvinnor gör relativt fler misslyckade försök och män lyckas oftare ta livet av sig på första försöket. Så oddsen är för självmord i DA:s fall där.

Dock lutar jag fortfarande åt teorin att DA förolyckats under ett motionspass. Han var en jägarsoldat, och detta faktum gör att hans trösklar för risktagande var betydligt högre än för oss andra. Han kan mycket väl ha missbedömt terrängen, halkat och skadat sig svårt (väldigt kuperad terräng) och därefter avlidit (pga. avlägsenheten och avsaknad av mobiltelefon). Platsens otillgänglighet har därefter försvårat letandet.
Citera
2021-03-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Min sambos pappa tog livet av sig. Han var också en människa som älskade livet, alltid glad, full av bus och skoj, ville alla väl. Fick en depp och tog sitt liv.
Familj och vänner har ibland inte så god insyn som dom tror, och ibland lever man i förnekelse.

Nej man ser sånt! man märker av det!

människor som har en vilja att jogga,gymma,ta hand om sig själv,googlar om vardagliga saker precis innan självmord-de begår ej suicid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in