2021-03-09, 12:31
Medlem
prostinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Precis, vad kommer de här uppgifterna om sprängning ifrån?

Från att media rapporterade om att polisens bombgrupp var på plats och arbetade strax efter att kroppen hittades.
Citera
2021-03-09, 12:39
Medlem
Det är mycket frågecken här jag behöver få hjälp att reda ut. Jag får inte ihop det.

Om man nu ska ge sig ut på denna 5mils färd. (Vilket i sig inte är märkligt)

*Varför besöker man gymmet och tar ut sig fysisk innan?

*Varför laddar man inte upp kostmässigt inför en sån complex tur som är extremt fysiskt krävande?

Övriga frågetecken.

*Varför söker man efter och tittar upp hur man skaffar en SL biljett om man har ett SL-kort.?

*Varför raderar man bilderna på rutten?

* Varför tar man inte med mobilen när man ska ut på en lång färd i terräng där man inte kan rutten utantill, mitt i vintern?

*Vart är väskan som jag förstår saknades ifrån bostaden?

Nog tycker jag att det luktar som ett självvalt försvinnande. Annars borde planeringen sett annorlunda ut för en sån tur.
Citera
2021-03-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostinnan
Från att media rapporterade om att polisens bombgrupp var på plats och arbetade strax efter att kroppen hittades.

Det kanske är det. Dock tänker jag att de kan tänkas kallas in av alla möjliga anledningar. Så det behöver absolut inte betyda att han varit sprängd.
Citera
2021-03-09, 12:49
Medlem
smoerreboms avatar
Skada på kraniet?

Skulle gissa på det då det skulle förklara hur värsta elitsoldaten inte kunde kravla sig tbx efter att ha halkat.

Vad hade han för trsilskor btw?
Citera
2021-03-09, 12:50
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Är det bekräftat att han sprängde sig själv?

Nej, det är det inte
Citera
2021-03-09, 12:52
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Skada på kraniet?

Skulle gissa på det då det skulle förklara hur värsta elitsoldaten inte kunde kravla sig tbx efter att ha halkat.

Vad hade han för trsilskor btw?
Är det en olycka och han föll och han t.ex bröt ett ben, vänsterarmen och högerhanden så tror jag inte ens den mest tränade och envetna soldaten skulle klara att kravla sig ut.
Citera
2021-03-09, 12:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Det kanske är det. Dock tänker jag att de kan tänkas kallas in av alla möjliga anledningar. Så det behöver absolut inte betyda att han varit sprängd.

Vilken av alla möjliga anledningar tror du låg till grund för att ta bombgruppen till fyndplatsen, kan du nämna en sådan anledning vore det bra.

Jag kan endast spekulera kring vad anledningen var, men om jag som polis kom till fyndplatsen och såg en säkringssprint med ring från en handgranat runt ett långfinger på den avlidne, eller en säkringsbygel eller säkringsgrepe till dito granat intill fyndplatsen skulle jag genast ringa bombgruppen för säkerhets skull.

Här finns bild på en handgranat som skulle kunna vara aktuell i ett sådant scenario.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Spr%C3%A4nghandgranat_m/56#/media/Fil:Spr%C3%A4nghandgranat_m56_001.jpg
Citera
2021-03-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag är inte helt säker men jag tror de pratade om skorna, att de liknade de skor DA bar.

Att han skulle vara sprängd i bitar är en teori som tyvärr blivit en trådsanning helt plötsligt.
Ja fast det är trovärdiga av varandra oberoende fb konton som hävdar att han hittats sprängd. Varför accepterar ni inte bara att DA tog livet av sig. Verkar lika svårt för vissa att ta in som med Avicii
Citera
2021-03-09, 12:54
Medlem
Baseras FB-teorin om att han sprängt sig enbart på att bombtekniker var på plats? Jag kan inte platsen, men om en sprängning utförts (handgranat?), hade det inte hörts på långa vägar?
Citera
2021-03-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Baseras FB-teorin om att han sprängt sig enbart på att bombtekniker var på plats? Jag kan inte platsen, men om en sprängning utförts (handgranat?), hade det inte hörts på långa vägar?
Det hörs inte jättelångt mvh Malmöbo
Citera
2021-03-09, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han visste för mycket och blev fimpad.

Väldigt många delar den teorin.

Vad satt han inne på för info?
Citera
2021-03-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Har endast hittat en artikel om en kortare eldstrid 2015 där 2st negrer pepprade mot 12 svenska splitterskyddade fordon i några minuter.
Så jag menar, ser man någon här babbla om att han skulle fått PTSD och enorm stress av det han utsatts för det där och måla upp det som han precis kommit tillbaka från Stalingrad, så förväntade jag mig åtminstone att man hade ny insyn om några värre strider som inte jag vet om - men det hade du tydligen inte.

Du har inte hängt med i https://www.flashback.org/t3283078 vad det verkar.
Läs den så slipper du fråga här. Allting finns där om DA och har ältats flera gånger så jag behöver inte börja om med samma snack i den här tråden. Om inte du orkar läsa tråden så finns möjligheten att söka i den tråden om det är något du undrar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in