2021-03-09, 12:00
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead66a
Jobbig terräng? Ja
Nästan omöjlig att ta sig dit? Nej
Helt beroende på vilken väg man väljer.
Kan komma dit från Stensjöns västra sida brandområdet
Kan komma upp dit via Åvavägen nära Åva gård/Stensjödal
Sörmlandsleden går en bit väster om platsen förvisso,dock j att rekommendera för den naturromantiska

Ytterst sällan man ser folk gå norrut från Åvavägen väster om Åva gård, jag vill minnas att grusvägen närmast fyndplatsen byggdes p.g.a. branden för tjugo år sedan (som startade just där i området en bit nordväst om Åva gård). Stigen öst-väst mellan Stensjön och Bylsjön går ungefär en kilometer norr om platsen, och att gå 1 km i den terrängen tar en halvtimme om man håller riktningen (vilket är svårt i klippig terräng). Sörmlandsleden går ungefär 2 km väster om fyndplatsen men det är lite lättare att gå därifrån, mer myr och mindre klippor.

Inte alls omöjligt att ta sig dit men man måste välja sin väg, man hamnar inte där av en slump.
Citera
2021-03-09, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Han hittades ju sprängd. Så självmord genom detonation pratar vi om.

Vem har sagt att han har hittats sprängd ??
Citera
2021-03-09, 12:04
Medlem
Om vänner och familj läser här - beklagar sorgen. Ni gjorde en grymt bra insats och visade vad bra kamratanda och kärlek är.
Citera
2021-03-09, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Har jag skrivit något om dödlig utgång i strider i Mali ? Är jag fel citerad ?
Artiklar får du leta själv, jag har inte tid med sånt.

"Enligt ett tidigare inlägg så har DA tjänstgjort i bland annat Mali, Irak och Syrien."
https://www.flashback.org/t3283078

Har endast hittat en artikel om en kortare eldstrid 2015 där 2st negrer pepprade mot 12 svenska splitterskyddade fordon i några minuter.
Så jag menar, ser man någon här babbla om att han skulle fått PTSD och enorm stress av det han utsatts för det där och måla upp det som han precis kommit tillbaka från Stalingrad, så förväntade jag mig åtminstone att man hade ny insyn om några värre strider som inte jag vet om - men det hade du tydligen inte.
Senast redigerad av trevliggrabb 2021-03-09 kl. 12:16.
Citera
2021-03-09, 12:10
Avstängd
Han visste för mycket och blev fimpad.
Citera
2021-03-09, 12:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Har endast hittat en artikel om en kortare eldstrid 2015 där 2st negrer pepprade mot 12 svenska splitterskyddade fordon i några minuter.
Så jag menar, ser man någon här babbla om att han skulle fått PTSD och enorm stress av det han utsatts för där och måla upp det som han precis kommit tillbaka från Stalingrad, så förväntade jag mig åtminstone att man hade ny insyn om några värre strider som inte jag vet om - men det hade du tydligen inte.

Hehe. PTSD för det där lilla.

Nej, mer troligt att han visste något om övergrepp som var pinsamma för FN.
Citera
2021-03-09, 12:19
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är förmodligen ett missförstånd baserat på detta:

I artikeln förtydligas det dock:

Då får jag erkänna att jag hade fel angående SVT, det var Expressen som skrev som dom gjorde. Bra att dom förtydligade det.
Citera
2021-03-09, 12:20
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vem har sagt att han har hittats sprängd ??

Nån flane som tolkar en bild som florerat som att det skulle röra sig om ett underben.
Citera
2021-03-09, 12:23
Medlem
I artikeln förtydligas det dock:[/quote]

Fyrfaldig jägarsoldat, duktig, snygg, m.m.
Vilket slöseri att spilla ett sådant liv... fanns det ingen annan utväg? Så tragiskt.
Också Avicii och Benny Fredriksson gav sig iväg till avlägsna platser för att ta sina liv. Det kanske är "lättare" så. Anhöriga slipper sedan komma i närheten av platsen där det hände.
Citera
2021-03-09, 12:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Det här är inte första tråden om en persons självmord som blir extremt stor. Varför har folk så svårt att acceptera att när vissa blir tillräckligt nere tar de sina liv?

Är det extra svårt för den genomsnittliga fb:aren att förstå varför just Deniz tog sitt liv? Hade det varit lättare att förstå om Deniz varit tjock och ful?
Citera
2021-03-09, 12:27
Medlem
Kanske var han homo och skämdes så innerligt att han valde att spränga sig i bitar långt ut i skog.
Citera
2021-03-09, 12:31
Medlem
Jag tycker det är skrämmande att så många totalt förnekar möjligheten att någon som Deniz skulle ta livet av sig. I en sådan miljö, hur tror ni att han skulle våga visa sina känslor? När/om han nu tar steget att ta livet av sig så väljer han ett sätt som är mer eller mindre 100% säkert att lyckas. Att överleva ett självmordsförsök fanns inte i Deniz värld. Tänk på det ni som fullständigt förnekar möjligheten för självmord att det kanske är precis den synen som gjorde att han inte sökte hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in