Citat:
Ursprungligen postat av
sandraso
Fast då borde ju huset sakna tak och fönster också med din filosofi, eftersom det också troligen behöver renoveras?
Men jag håller med att det var mkt oprofessionellt av Densia att bara skriva trekammarbrunn och inte ha med var det är för reningslösning.
Jag har för egen fastighet rotat i just avlopp. Nu bor vi inte i Uppsala men det är nog jämbördiga krav.
Med tanke på att det ligger vid en igenväxande sjö så är nog kraven relativt höga. Gissar att det i brist på kommunalt avlopp krävs trekammarbrunn, fosforfälla och markbäddar minst. För wc sluten tank. Den ska nås med tung lastbil inom 10 meter. Hela anläggningen ska ligga lägre än vattenbrunn och helst min 50 m från egen. För granne ska de ge samråd om mindre än 100 m.
På den här tomten med alla träd så kan det bli en hel del pyssel.
Enl SGU finns det ingen egen brunn och ca 4 registrerade inom ca 100 m. Det kan dock finnas fler eftersom det inte varit krav på registrering länge.
Min slutsats är att med otur och ogina grannar kan det bli dyrt. Men det kan vara så att detta redan finns med i kostnadsbedömningen och än förklaring till att n del tycker det är undervärderat. Men vad vet vi om det? Inget.