2021-03-07, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Du som inte håller på Hedin, tycker du att bevisen är tillräckliga för att du ska tycka så. Eller tycker du med hjärtat?

Jag ställde frågan med tanken att bortse från det juridiska. Jag tycker inte kan ska bli fälld. I Sverige måste det tack och lov finnas bevis och ställt utom rimligt tvivel.

Men om jag bortser från det tror jag att han skjutit varg illegalt. När jag lyssnar på telefonavlyssningen har jag svårt att tro något annat. Mycket märkligt samtal annars.
Citera
2021-03-07, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Sällan har väl huvudvittnen blivit skrämd till tystnad. Huvudvittnet och hennes man lämnade både samständiga uppgifter till Polisen. Båda drog tillbaka.

Min hypotes som verkar rimligt, är att frun fick ta skulden (kronvittnet) och hotad/belönad och spelar sjuk/galen. I sverige funkar detta, man kan ta tillbaka de ursprungliga uppgifterna och spela knas. Den medicinska redovisningen i rättegången trots stängda dörrar har det ju kommit fram att hon vid tillfället för åtalarna förhörde henne inte kan styrkas att hon var knas. Det blev hon efter tiden. Jag är sjukt säker på att hon har blivit påverkad, tar smällen, kan Casha ut om några år liksom hennes man.

Vem är av annan åsikt?

Min bestämda uppfattning är att kvinnan skall åtalas för allt detta. Sådana här extrema Golddiggers som är beredda att göra vad som helst för att stjäla pengar av framgångsrika människor som tex hennes egen man skall inte gå lösa på våra gator. Tänk på alla familjer runt dessa personer som stått åtalade. Jag förstår om du är av den åsikten att det är rätt åt dem som slagit sig ihop med jägarpatrask. Men jag hoppas och tror att det nog är fler med lite mera fungerande celler som ser lite längre. På 1 (en) månad läggs undersökningen ner på kvinnan gällande stämpling till mord. En misstänkt skjuten vargs utredning får pågå i 3 år...Nog fan luktar det ruttet men inte är de från Hedin & Co. Jag hoppas och tror att detta bara är början på fallet. Att de jagar åklagare och NOA ända ner i källaren där de hör hemma. För det min vän kommer gynna både dig och mig. Du inser det när du är tillräckligt vuxen hoppas jag.
Citera
2021-03-07, 13:25
Medlem
Pojkekorvs avatar
Vad är det som är så svårt att hålla sig till ämnet?

Moderatorn och ju till och med skrivit

Citat:
Försök hålla hela jaktdebatten i en generell tråd för det, inte här i ABoK.

Topic här i ABoK är just denna specifika brottsutredning.

Tack på förhand!

Kan ni inte läsa?

Vill man diskutera varg och jägare överlag så kan man ju göra det här
(FB) Jägare vs varg
Citera
2021-03-07, 20:55
Bannlyst
Karl kommer att gå rakryggad ur detta, åklagaren kommer få nyttja skamvrån...
Citera
2021-03-08, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenStoreKrigaren
Karl kommer att gå rakryggad ur detta, åklagaren kommer få nyttja skamvrån...

När man i rätten "inte minns" vad man har gjort är man inte rakryggad, gäller både Karl och de övriga åtalade

OBS! Säger inte att de är skyldiga
Citera
2021-03-08, 08:52
Medlem
När kommer domen?
Citera
2021-03-08, 11:40
Medlem
Salomon-Ellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
När kommer domen?

Domen meddelas fredagen den 19 mars 13.00
Citera
2021-03-08, 12:29
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salomon-Ella
Domen meddelas fredagen den 19 mars 13.00

Den blir intressant att läsa. Vargarna kan pusta ut.
Citera
2021-03-08, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
När man i rätten "inte minns" vad man har gjort är man inte rakryggad, gäller både Karl och de övriga åtalade

Detta gäller ju även poliskvinnan från NOA som hade svårigheter att minnas trots anteckningar osv.
Senast redigerad av 666sthlm 2021-03-08 kl. 12:49. Anledning: De blev fel
Citera
2021-03-09, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll

Det som åtalas för skedde 2017 på hösten, dvs 3.5 år sen. Kan du redogöra exakt vad du gjorde under några dagar i oktober 2017? Jag kan det iallafall inte..
Citera
2021-03-09, 08:18
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Det som åtalas för skedde 2017 på hösten, dvs 3.5 år sen. Kan du redogöra exakt vad du gjorde under några dagar i oktober 2017? Jag kan det iallafall inte..

När det gäller de åtalade kommer de komma ihåg resten av sitt liv vad de gjorde dagen innan de blev tagna av insattsstyrkan. Speciellt när de har tänkt på det varje dag i över 3 år såklart. Eller händelser av betydelse och som de förthörts om om och om igen. Självfallet.
Frågar du random hen så nej
Citera
2021-03-09, 08:28
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Min bestämda uppfattning är att kvinnan skall åtalas för allt detta. Sådana här extrema Golddiggers som är beredda att göra vad som helst för att stjäla pengar av framgångsrika människor som tex hennes egen man skall inte gå lösa på våra gator. Tänk på alla familjer runt dessa personer som stått åtalade. Jag förstår om du är av den åsikten att det är rätt åt dem som slagit sig ihop med jägarpatrask. Men jag hoppas och tror att det nog är fler med lite mera fungerande celler som ser lite längre. På 1 (en) månad läggs undersökningen ner på kvinnan gällande stämpling till mord. En misstänkt skjuten vargs utredning får pågå i 3 år...Nog fan luktar det ruttet men inte är de från Hedin & Co. Jag hoppas och tror att detta bara är början på fallet. Att de jagar åklagare och NOA ända ner i källaren där de hör hemma. För det min vän kommer gynna både dig och mig. Du inser det när du är tillräckligt vuxen hoppas jag.

Håller inte alls med dig. Kvinnan är självklart påverkad från flera håll. Fanns inget som tydde på att hon ljög fram tills gripandet, utan hon och hennes man lämnade samma uppgifter oberoende av varandra. Att de fått giftet av KH.
Något de båda tagit tillbaka.
Så vid gripandet av dessa juveler hade nog åköagaren en fällande dom, något som sedan glidit ur händerna med tiden.
Min förhoppning är att NOA fortsätter och såklart kommer att göra, att åtala tjuvjägare som förgjiftar och jagar olovligt. Det ska inte förekomma på 2020-talet. Våra rovdjur ska vi värna, men kontrollera stammen. Inte leka John Wayne själva och spela allanballan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in