Citat:
Ingen är immun mot psykisk ohälsa. Inte ens elitsoldater. PTSD är något många soldater handskas med resten av livet efter tjänstgöring. Död och explosioner har en tendens att skapa trauma. Oavsett hur tuff du är mentalt går det inte att komma ifrån den mänskliga faktorn i slutet av dagen.
Tuffa personer (till ytan åtminstone) med underliggande problem trycker ner all psykisk ohälsa i en djup avgrund för att upprätthålla fasaden av stabilitet och styrka. Det är det absolut sämsta sättet att handskas med psykisk ohälsa för att det har en tendens att rinna över och bita dig i röven, på det mest drastiska sätt du kan föreställa dig.
Ingen vet vad för sorts demoner som lurkade i Deniz hjärna, alla gillar inte att prata om sina problem. Självmord är inte något som borde avfärdas innan det finns starka bevis som säger emot, enligt mig iaf.
Tuffa personer (till ytan åtminstone) med underliggande problem trycker ner all psykisk ohälsa i en djup avgrund för att upprätthålla fasaden av stabilitet och styrka. Det är det absolut sämsta sättet att handskas med psykisk ohälsa för att det har en tendens att rinna över och bita dig i röven, på det mest drastiska sätt du kan föreställa dig.
Ingen vet vad för sorts demoner som lurkade i Deniz hjärna, alla gillar inte att prata om sina problem. Självmord är inte något som borde avfärdas innan det finns starka bevis som säger emot, enligt mig iaf.
En alldeles utmärkt analys! Insiktsfull och kunnig.
Ingen som varit i USA regelbundet har missat alla homeless people. Många många av dem är "veteraner" som efter fullgjord tjänst helt tappat livsmodet. PTDS drabbar skoningslöst. Missmodet gror. Obehandlad psykisk ohälsa leder till droger.
Många filmer genom åren skildrar detta. Deer hunter är en av de.
Jag tror chansen är avsevärt större att försvinnandet berodde på personliga förhållande än att en så vältränad människa halkar i svår terräng, faller och dör. Vad hade han där ute att göra förresten?