2021-02-17, 20:34
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Testade Far Cry 4 och Watch Dogs 2 nyss på Series S och de flöt som smör i solen.
Ska bli intressant att se vilka titlar som står näst på tur.
Xbox förstår verkligen sitt community, Sony är kvar på stenåldern vid jämförelse.

Bara testat New super Luckys tale fint flyt i 120 fps och trevligt plattformare finns på Gamepass även Sniper Elit 4 finns där. De kommer släppa BC titlar ungefär var 14e dag som nyttjar FPS boost.
Citera
2021-02-27, 12:22
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Glad att jag laddade ner Little Nightmares när det var gratis genom Games with Gold.
Riktigt välgjort och blev förvånad när jag såg massor av svenska namn i eftertexten, tydligen en studio i Malmö som gjort det.
Blev lite sugen på Little Nightmares 2 vilket såklart var syftet med att ge ut det gratis.

Det och The Medium har varit månadens spelhöjdpunkt för mig.

Köpte en ny kontroll och fick en Xbox Game Pass Ultimate kod för 2 veckor:
327GG 3JGXQ 6WHTM C6KHC *KVXZ
Citera
2021-02-27, 17:04
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Glad att jag laddade ner Little Nightmares när det var gratis genom Games with Gold.
Riktigt välgjort och blev förvånad när jag såg massor av svenska namn i eftertexten, tydligen en studio i Malmö som gjort det.
Blev lite sugen på Little Nightmares 2 vilket såklart var syftet med att ge ut det gratis.

Det och The Medium har varit månadens spelhöjdpunkt för mig.

Jag blev faktiskt lite besviken på Little Nightmares, ett par passager tyckte jag blev extra dryga pga den rätt usla styrningen.
Gillade Limbo och Inside betydligt mer om man ska dra upp något liknande. Designen var dock rätt cool.
Citera
2021-03-08, 19:30
Medlem
Tvonds avatar
https://www.eurogamer.net/articles/2021-03-08-microsofts-usd7-5bn-deal-to-acquire-zenimax-approved-in-the-us-and-eu

Så där nu har både EU och USA godkänt MS köp av Zenimax så nu har MS 23 first party studior och 33 team som gör spel för Xboxs ekosystem.

Kommer bli ett litet event på torsdag på MS twitch kanal och ett större event den 23 mars då man kommer prata om uppköpet mest troligt.
Citera
2021-03-08, 21:24
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
https://www.eurogamer.net/articles/2021-03-08-microsofts-usd7-5bn-deal-to-acquire-zenimax-approved-in-the-us-and-eu

Så där nu har både EU och USA godkänt MS köp av Zenimax så nu har MS 23 first party studior och 33 team som gör spel för Xboxs ekosystem.

Kommer bli ett litet event på torsdag på MS twitch kanal och ett större event den 23 mars då man kommer prata om uppköpet mest troligt.
Härligt! Mycket som händer nu. Spännande!
Citera
2021-03-09, 00:06
Medlem
Nu är vi inne i mars månad och fortfarande går det inte att traska till en butik och köpa xbox series X. Beställa på nätet samma där slut överallt. Förutom cdon som utnyttjar bristen och säljer dom för 9700kr, äckliga klåpare. Är ingen storkund där men med tanke på hur de utnyttjar situationen är det bojkott där för all framtid oavsett om de kommer sälja xbox series för normalpris när det finns inne överallt. Jag hoppas ni andra gör detsamma och inte stöder den typ av verksamhet som utnyttjar rådande läge.

Normalpris vad jag sett är ca 5700kr. Känns som jag bor i ett u-land när det inte går att köpa för butikspris. När kan det tänkas komma i lager igen utan hets och till normala priser? Kommer ju far cry 6 väldigt snart och det hade jag viljat lira på xbox series. Verkar rätt kört om inget drastiskt händer.
Citera
2021-03-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Francox
Nu är vi inne i mars månad och fortfarande går det inte att traska till en butik och köpa xbox series X. Beställa på nätet samma där slut överallt. Förutom cdon som utnyttjar bristen och säljer dom för 9700kr, äckliga klåpare. Är ingen storkund där men med tanke på hur de utnyttjar situationen är det bojkott där för all framtid oavsett om de kommer sälja xbox series för normalpris när det finns inne överallt. Jag hoppas ni andra gör detsamma och inte stöder den typ av verksamhet som utnyttjar rådande läge.

Normalpris vad jag sett är ca 5700kr. Känns som jag bor i ett u-land när det inte går att köpa för butikspris. När kan det tänkas komma i lager igen utan hets och till normala priser? Kommer ju far cry 6 väldigt snart och det hade jag viljat lira på xbox series. Verkar rätt kört om inget drastiskt händer.

Har inte Xbox varit mycket enklare att få tag i jämfört med PS5? Känns som att jag sett en del onlinebutiker ha den inne då och då.
Citera
2021-03-09, 08:23
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Kommer Far Cry 6 väldigt snart? Har inte hört ett skit om det spelet än så release snart låter inte direkt troligt.

Finns f.ö program som man kan installera på datorn som kan övervaka webshoppar om det plötsligt dyker upp i lager. Distill tror jag det heter. Testa med det.
Citera
2021-03-09, 09:55
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Kommer Far Cry 6 väldigt snart? Har inte hört ett skit om det spelet än så release snart låter inte direkt troligt.

Finns f.ö program som man kan installera på datorn som kan övervaka webshoppar om det plötsligt dyker upp i lager. Distill tror jag det heter. Testa med det.

Tyckte mig läsa för någon dag sedan att FC6 hade ett preliminärt släppdatum den 25/5, de har ju skjutit fram släppet var tänkt från början att släppas i februari men som allt annat så sätter coronan käppar i hjulet.
Citera
2021-03-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Release var satt till februari. Sedan har jag för mig att far cry var försenat till slutet av mars. Tydligen försenat ytterligare vilket jag inte var uppdaterad om. I maj lär bör det finnas konsoler kan jag tycka.
Citera
2021-03-09, 15:20
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:

Saltar dom priset så förbannat mycket? Fy satan vad illa, kommer inte ens tänka tanken att handla från dom någon gång.
Citera
2021-03-09, 15:56
Medlem
Tvonds avatar
Sådär nu är det officiellt med från både MS och Bethesda. Någon som fortfarande har hoppet om Starfield,TES,Doom MFL fortfarande ska komma till PS5 ?

https://news.xbox.com/en-us/2021/03/09/officially-welcoming-bethesda-to-the-xbox-family/

Citat:
.With the addition of the Bethesda creative teams, gamers should know that Xbox consoles, PC, and Game Pass will be the best place to experience new Bethesda games, including some new titles in the future that will be exclusive to Xbox and PC players.

Citat:
One of the things that has me most excited is seeing the roadmap with Bethesda’s future games, some announced and many unannounced, to Xbox console and PC including Starfield, the highly anticipated, new space epic currently in development by Bethesda Game Studios.

Citat:
In the meantime, to properly celebrate this special moment, we are bringing additional Bethesda games into Xbox Game Pass later this week. Stay tuned for more details
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in