2021-03-08, 22:05
Medlem
Jag var nyfiken om man kunde se något mer på skobilden som laddats upp tidigare i tråden och drog lite i nyanserna, nu kan man även skymta den andra skon längst ned i bild.

https://ibb.co/mcj2Vgg

Originalet: https://forumbilder.com/i/rxPC
Citera
2021-03-08, 22:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Du menar att han hade någon slags tvångstankar? Att om han sa 50km så MÅSTE han bara springa exakt 50km?

Han behöver inte ha sprungit en endaste meter överhuvudtaget. Han kan ha tagit tunnelbanan, buss och sen promenerat sista biten.

Helt sjukt vad folk i den här tråden tar de 50km så bokstavligt.

Hur nära närmsta busshållplats hittades han? Finns det något som tyder på att han åkt kommunalt? Finns kameror på varenda buss numera.
Citera
2021-03-08, 22:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Min erfarenhet av driftiga personer är just topparna och dalarna.

Att aldrig vara nöjd med den man är och det som man har åstadkommit det är också en drivkraft.
Ja, precis. Att vara medveten om möjligheterna men inte riktigt nå fram. Att inse att man inte kan allt och knappast kommer kunna.

Det är ofta de bästa som är hårdast mot sig själv. Inte sällan jävligt fina personer i andras ögon, vilket kan göra självföraktet svårt att begripa. Obs. att jag inte syftar på DA. Vet inget om honom.
Senast redigerad av Blot-Sven 2021-03-08 kl. 22:09.
Citera
2021-03-08, 22:07
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Han är mer känd för sina meriter inom ultralöpning alltså killen är unik, han har också världsrekord inom pull-ups, om jag inte minns fel (24 timmar och endast göra pull-ups). Det är orättvist att jämföra någon människa med honom. DA var bäst i Sverige utan tvekan, men tror det hela handlar om en olycka. Vi får helt enkelt invänta vad NFC har att säga, oavsett tragiskt att vi gått miste om en sådan meriterad talang/soldat.

Ja, fast spränga sig själv i luften är bland det absolut värsta en soldat kan göra...just saying...
Citera
2021-03-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Han har även för längesen lagt upp en video där han pratade om att han fantiserar om att döda någon i skogen!

Han borde ju vara huvudmisstänkt!
Citera
2021-03-08, 22:09
Medlem
Men det som ändå är ett frågetecken är ju om han ”sprängt sig”, kunde han inte göra det på ett snyggare sätt? Till er som säger han ville inte bli hittad, men räknade han inte med att ”gruvan” sprängs också? Borde han inte bränt upp sina kläder och skor först? Om han verkligen inte ville bli hittad, varför ”bara” 25 km hemifrån och varför skrev han vart han skulle springa?

Nåväl DA har fångat hela Sveriges hjärta!
Citera
2021-03-08, 22:09
Medlem
Jävlar var folk hänger upp sig på telefonen. Han hade en aktivitetsklocka. Jag har en själv. Med klockan loggar du löprundan och får information om tider, puls, kadens och allt man kan tänka sig. Den har lika bra GPS som telefonen, och laddar automatiskt upp till valfri träningsapp efter avslutat pass. Den laddar dock först upp rundan efter passet.
De flesta har inbyggt stöd för spotify där du lagrar spellistor när du har tillgång till WiFi. Samt de har stöd för Bluetooth-hörlurar.

Alla som tränar lite seriöst idag och önskar statistik har en. De har även ofta larm som kan aktiveras och skickas till utvald person, men endast om den är parad till telefon.

Sedan jag skaffade min har jag aldrig haft telefonen med på mina löprundor. Telefonen är tung när man löper, och man slipper den gärna. Speciellt på en löprundan kanske man inte vill bli nådd heller. Lugn och ro är skönt.. själv hade jag höjt mer på ögonbrynen ifall han haft en klocka och ändå släpat med sig telefonen, för då hade klockan varit ett bortkastat köp.
Citera
2021-03-08, 22:12
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Håller med. Det är helt exceptionellt många totala tokhuvuden i denna tråd. Fascinerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Rassesvin
Ja, jag har varit på Flashback sedan runt 2004-2005 och det här kan vara bland det värsta jag sett. Mängden arrogans, stollar, lögnare och absurda teorier har jag aldrig sett i en tråd förut.

Men det blir väl så när "den breda massan" hittar till någonting och folk sitter hemma pga Corona.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Kryllar av dessa och ger en god förståelse att man ständigt är omringad av dessa. Vill inte veta hur mycket idioter som finns där ute. Konspirationsteoretikerna är bland de värsta.
Jag antar att den militära kopplingen frigör en stor del av dårarna. Det är någonting med jägarutbildningen som triggar en viss särskild typ av människa.

Sportlov är en annan delförklaring, många barn i tråden.

Sedan är det säkert så att Coronaisoleringen i allmänhet har gjort folk skogstokiga.
Citera
2021-03-08, 22:12
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Tyresta är lite mer än ett elljusspår. Jag springer även mycket själv, gärna utan att berätta för någon, men när man hamnar på en plats man inte är hemma så berättar man för någon eller har med telefon. Hade Deniz varit en korkad amatör så är det väl rimligt att skita i dessa, men annars är slutsatsen att han var en dålig militär eller helt enkelt bara inkompetent. Vad är din åsikt om en militär som inte ens kan gå i ett naturreservat?

Har sprungit mycket orientering så jag har sprungit på otaliga ställen där jag inte varit hemma utan telefon. Oftast med karta, men ibland även utan karta enbart på känsla om jag bara kollat upp ungefär hur området ser ut på Eniro innan så jag vet hur vägarna runt hänger ihop. Har man koll på detta så hittar man alltid hem igen.
Citera
2021-03-08, 22:13
Medlem
Gentlemahns avatar
Om han nu har begått självmord - varför göra det på en central plats, på en av Sveriges mest besökta naturområden? Jag köper det inte.
Citera
2021-03-08, 22:13
Medlem
Trampledunderfoots avatar
Slår man in koordinaterna i Google ligger de ca 200m från Vårdkåva, en sällan besökt plats för klippklättring som jag besökte för något år sedan. Där är det 15-25m lodräta väggar. Finns mycket sten och liknande terräng i området.
Citera
2021-03-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Ja, fast spränga sig själv i luften är bland det absolut värsta en soldat kan göra...just saying...

Tror inte ett smack på den teorin, de flesta tycks tro att det är möjligt att plocka på sig sprängdeg och allt vad det kan vara utan problem. Om jag inte minns fel så ska sådant kontrolleras dagligen och noteras. Så att han tagit sprängdeg eller likande köper inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in