2021-03-08, 21:32
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tror att sådant kan gå hand i hand ibland. Goda förutsättningar och lite anlag för melankoli.

Min erfarenhet av driftiga personer är just topparna och dalarna.

Att aldrig vara nöjd med den man är och det som man har åstadkommit det är också en drivkraft.
Citera
2021-03-08, 21:35
Medlem
Det mest sannolika är som jag misstänkte från första början en olycka och hoppades såklart likt många andra att de inte va DA. Men eftersom några tycks ha hittat förmultnade griskvarlevor på plats kanske det rör sig om ett hatbrott, jag vet det är långsökt men de svenskar med turkiskt påbrå jag känner äter inte fläsk i 99% av fallen. Sedan har man ju läst att folk dumpat grishuvuden m.m vid moskéer eller liknande platser. Vad tror flashbackarna? De bilder jag såg i pressen hade polisen med sig hundar, borde inte dessa känt lukten av kvarlevor?

Sedan står det i pressen att man funnit foton på platsen/området i DAs dator redan för flera månader sedan, varför har man inte sökt där? Vad tror ni detta innebär?
Citera
2021-03-08, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ja lever man i en värld som säger "allt som står på internet är sant" likt dig själv funkar ju denna argumentation jävligt bra. För oss andra är du bara en anonym person som skriver något som inte kan bekräftas. Så fundera utifrån ditt eget perspektiv, hade du tagit det som automatiskt sant för att en anonym person säger något du inte kan bekräfta eller hade du insett att detta behöver inte stämma?

Är det för att det inte passar in i din historia som du inte nämner att han dokumenterat platsen på sin dator? Förklara gärna hur det passar in att han inte ville pejlas till området?

aaajaj aj där trillade min bekräftelse in. Pålitligare källor än era och det visade sig att ni hade fel, synd.. Bättre lycka nästa gång

Om du iallafall FÖRSÖKER läsa sista meningen jag skrev om tro/misstro så skulle jag uppskatta ditt engagemang. Du verkar ju inte vara en person med mycket studieskulder - så jag ska vara övertydlig med dig.

Jag skiter fullständigt i om du tror mig eller inte. Försök kom ihåg vad jag sa när/om sanningen kommer fram. Jag nöjer mig med det.

Nu kan du fortsätta vara efterbliven.
Citera
2021-03-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Jag vet.

Läs lite David Goggins om du vill få en inblick i ens en femtedel av en sådan värld, du lever i en helt annan värld, du finns inte ens.

Jag googlade på David Goggins och hittade en fd Navy Seal, jag antar att det är han du menar? Menar du då att Deniz Arda omöjligt kan ha tagit sitt eget liv eftersom han han var en elitsoldat med så starkt psyke att sådana tankar aldrig skulle drabba honom?
Citera
2021-03-08, 21:39
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Jag vet.

Läs lite David Goggins om du vill få en inblick i ens en femtedel av en sådan värld, du lever i en helt annan värld, du finns inte ens.

Nähej att jag finns inte...bu hu huuuu! Jag gråter...

Läs här av andras insikter, hur en del slits med inre demoner, tvivel och begär och väx upp!

Det finns ingen psykolog i världen eller något test som kan röja sådant om personen i övrigt är intelligent, följsam och fyller alla kriterier.
Citera
2021-03-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbjakt
Jag googlade på David Goggins och hittade en fd Navy Seal, jag antar att det är han du menar? Menar du då att Deniz Arda omöjligt kan ha tagit sitt eget liv eftersom han han var en elitsoldat med så starkt psyke att sådana tankar aldrig skulle drabba honom?

Ingen har så starkt psyke som Goggins nej, men däremot så spelade Deniz nära på i samma liga, de levde i samma värld. Du lever inte ens i närheten av samma värld, därför kan du inte begripa det.

Det är över ditt förstånd, när jag säger att de kan bli av med båda armarna, båda benen, alla tänder, förlamad upp till huvudet och inte ens under en enda sekund komma på tanken på att begå självmord så överdriver jag inte.
Citera
2021-03-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtybjorn
Om du iallafall FÖRSÖKER läsa sista meningen jag skrev om tro/misstro så skulle jag uppskatta ditt engagemang. Du verkar ju inte vara en person med mycket studieskulder - så jag ska vara övertydlig med dig.

Jag skiter fullständigt i om du tror mig eller inte. Försök kom ihåg vad jag sa när/om sanningen kommer fram. Jag nöjer mig med det.

Nu kan du fortsätta vara efterbliven.
Hur vet man att det man tror sig veta är sanningen? Vad var sant enligt dig med estonia för 3 år sen, var det ett hål eller inte där foliehattarna sa att det var ett hål?

Hur är något på något sätt vattentätt om man får det föklarat för sig av någon annan men inte kan bekräfta det själv? Du verkar vara en person med mycket studieskulder "min fröken sa så och då är det så, vattentätt"
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-03-08 kl. 21:45.
Citera
2021-03-08, 21:43
Medlem
TaxenSixtens avatar
Anhöriga måste verkligen vara tacksamma mot han som hittade Deniz. Att inte veta är det värsta.
Citera
2021-03-08, 21:43
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Tror som du. Gissar att man hittat foton på platsen i hans dator men inte känt igen exakt var det var?

Har inte varit just där men förstår det där med svårframkomligt. Farligt halt och vassa stenar med djupa skrevor mellan. Tror få flashbackare förstår? De tänker sig ett joggingspår.
Har ett vagt minne att jag läst någonstans att man hittat naturbilder på hans dator. Finns det någon länk till var det står att man identifierat platsen som fyndplatsen eller dess närhet?
Citera
2021-03-08, 21:44
Medlem
Och det kom man på långt efter var det bara slamsor kvar av soldaten, vilka för övrigt verkar ta risker man inte alltid är mogna för.

Det var en långdragen tråkig historia.
Citera
2021-03-08, 21:50
Medlem
Nu har jag läst samtliga sidor, snälla alla nya människor som kommer in nu pga genombrottet. Förpesta inte tråden med era teorier om halkningar osv. Om ni hade läst igenom tråden, kollat samtliga bilder och bildtexter, hade likväl ni förstått att detta med största möjliga sannolikhet rör sig om ett självmord med explosiv vara.
Citera
2021-03-08, 21:51
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det brukar inte vara någon hemlighet kring vad för brott som anmäls hos polis. Stöld från Försvarsmakten = brott. Spränga fritt i samhället = brott

Om något sådant har lyckats hända är det självklart att polisen utreder saken. Tänker du att det inte är en så stor sak om bombtekniker hittar en odetonerad laddning vid en söndersprängd kropp?

Men snälla nån. Det där kan de väl ha rett ut nu under de dagar som gått sedan han hittades? Klart försvaret är informerade. Meningslöst att starta en brottsutredning om den misstänkte är död. Det brukar man inte belasta samhällets resurser med.

Om han snott lite sprängdeg så är det inte möjligt att utreda något om det heller. Det är som om du skulle sno några meter toapapper på ditt gruppboende. Ingen skulle märka det och det brottet skulle knappast gå att utreda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in