2021-03-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Killen påstod för en månad sedan att han såg DA bli kidnappad av poliser i kostym, därtill har han fabricerat bevis som styrker hans påståenden för att verka "trovärdig", kontaktat vittnen/anhöriga, gjort en YouTube film där han beklagar sorgen till familjen allt för att få uppmärksamhet. Ja vad ska han hitta på härnäst kan man ju undra? Ibland önskar man att det fanns en blockera funktion på flashback som sållar bort allt personer som honom skriver men de hade troligen inte hjälpt då denna person tycks ha minst 4 konton.

Han har även för längesen lagt upp en video där han pratade om att han fantiserar om att döda någon i skogen!
Citera
2021-03-08, 16:30
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Han har även för längesen lagt upp en video där han pratade om att han fantiserar om att döda någon i skogen!
Tråden är lång och jag har missat den. Har du en länk? Jag testade sökfunktionen men fann bara ett par inlägg där man diskuterade en video.
Citera
2021-03-08, 16:30
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/deniz-arda-hittad-dod-i-tyresta-nationalpark/

Det var Deniz
Citera
2021-03-08, 16:31
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror inte ett skit på att det inte ligger nåt brott bakom, det finns fall där det är mord fast det ser ut som självmord, locket på kan jag tycka! svt skriver : Polisen misstänker i nuläget inget brott. vadå i nuläget?

Vi ska nog inte utesluta en ren och skär olycka dock.
Citera
2021-03-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Kan lika gärna varit ett brutet ben och att han med sin träning helt enkelt sökt temporärt skydd . Benbrott kan vara bra mycket värre än man själv inser för stunden . Skador kan öht vara värre än man inser själv .

Det enda märkliga med det hela är att han med sin utbildning och förväntade kunskap ger sig ut utan att lämna planerad rutt till någon ? Människor med vana av terräng och längre rutter gör så och man avviker väldigt lite ifrån det . Förutsatt att man vill bli hittad iaf

Är det någon som vet om det är löparspår eller löp-terräng i närheten? Han kan ju blivit rädd för något o ramlat ner.
Bilden AF
Jag menar tittar man på den här här bilden så ser det knappast ut som ett ställe man springer på.
Citera
2021-03-08, 16:33
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Borde inte Denniz kunna slå upp en eld även om han skadat sig för att signalera nöd?

Och varför tog det så långt tid att identifiera honom? Hans ansikte och kläder har hela Sverige sett i tidningen.
Citera
Medlem
Nu spekulerar jag bara men killen var väll specialtränad av militären till att utföra särskilda, hemliga uppdrag. Om han nu blev mördad skulle polisen då gå ut med det eller kan de ha blivit tillsagda att det är en olycka de ska gå ut i pressen med??
Citera
Medlem
ArgaMorsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vi ska nog inte utesluta en ren och skär olycka dock.

Håller med helt och hållet. Så sorgligt, men olyckor händer.. 😔💔
Citera
2021-03-08, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Borde inte Denniz kunna slå upp en eld även om han skadat sig för att signalera nöd?

Och varför tog det så långt tid att identifiera honom? Hans ansikte och kläder har hela Sverige sett i tidningen.

Söndriga grenar låg vid hålet av berget, men med en fraktur och i ett hål.. ja då är de svårt att ta sig någonstans hur tränad du än är, lägg då till utmattning efter en lång löprunda / promenad och de faktum att han var i skogen utan mobil.

Och nej de kan ej identifiera någon endast genom kläder, utan för en riktig identifikation behövs mänskliga kvarlevnader.
Citera
2021-03-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Gissningsvis beror mycket på i vilket skick en kropp är när det gäller huruvida man kan fastställa en dödsorsak och så vitt jag vet har vi ingen närmare koll på i vilket skick kroppen var den här gången, även om man förstås kan spekulera utifrån tid, väder, miljö, etc.

Sedan är en annan fråga om vi utomstående får någon mer information om det skulle vara så att det faktiskt rör sig om ett självmord. Har polisen faktiskt kommit fram till det så är det väl inte helt omöjligt att den informationen stannar hos de anhöriga.

Utesluta kan man väl inte, men polisen säger väl heller inte att de "utesluter", utan bara att de "inte misstänker" något brott.

Oavsett synnerligen tidigt att yttra den frasen.
Citera
2021-03-08, 16:37
Medlem
Hur kommer det sig att det finns indikationer på sprängning isfl? Har har tagit självmordsförsök igenom att spränga sig?

Låter lite skumt enligt mig.

R.I.P
Citera
2021-03-08, 16:37
Medlem
Tragik. Pentylstubin och slagtändare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem