Citat:
Ursprungligen postat av
MamaGris
I bästa fall är det ett missförstånd där de som var Evas vänner kände till förhållandet och där Mr P och Eva valde att inte tala om det för alla av någon anledning vi inte vet. Då verkar det kanske konstigt ur PGs synvinkel när det står i tidningarna om "pojkvännen".
Jag har för mig att i TV-programmet Svenska fall för FBI var PG stensäker på färgen på mammans cykel men hon kunde inte svara på vilken bil Eva körde ( jag måste nog kolla en gång till dock för att vara säker om hon sa så, om det går att se den någonstans). Men det skulle ju isåfall betyda att PG inte var så nära kompis med just Eva. Systrarna kanske hade olika vänskapskretsar och olika intressen (bortsett från hästintresset då)?
Alltså som jag minns (vilket kan vara fel efter alla dessa år) var ju att ES var en intellektuell tjej som inte gav sig i lag med vem som helst.
Däremot hennes syster hade ihop det med ett drägg, som kallades flix eller flax eller nåt. Hon var underlig på gränsen till socialt missanpassad, hennes kläder på den tiden visade på misär, tyckte jag då i alla fall (om jag minns rätt)
Och hur den sk. MrP senare kunde ha en relation med henne var då en gåta för mig, han såg ju hyfsad ut och hade haft många tjejer.
Vänskapsbanden mellan PG och ES är okänd
Men det här är min vaga minnesbild av det hela.