2021-03-08, 15:17
Bannlyst
Även jag har fått bra hjälp i mitt ärende!
Jag blev uppsagd på felaktiga grunder, bla frångick min arbetsgivare turordningslistan m.m och jag fick då tips om byrån från en bekant som använt dem vid ett tidigare tillfälle.
Så jag kontaktade dem och fick träffa en jurist som tog sig an ärendet.
Det hela gick jätte bra och min jurist såg till att jag fick ett utköp som jag blev nöjd med.
Så sammantaget så gick allt smidigt och jag är jätte nöjd med insatsen som gjordes.
Så jag är nöjd!
Senast redigerad av RobStrandare 2021-03-08 kl. 15:30.
Citera
2021-03-08, 15:37
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobStrandare
Jag blev uppsagd på felaktiga grunder, bla frångick min arbetsgivare turordningslistan m.m och jag fick då tips om byrån från en bekant som använt dem vid ett tidigare tillfälle.
Det hela gick jätte bra och min jurist såg till att jag fick ett utköp som jag blev nöjd med.
Så sammantaget så gick allt smidigt och jag är jätte nöjd med insatsen som gjordes.
Så jag är nöjd!

Så bra att du registrerade dig før att skriva om semlebakning och detta.

Fick du räkningen efter genomført arbete som sig bør eller som de hemska stories som alla andra pratar om? Vad kostade saken? Vad fick du før deal?
Citera
2021-03-08, 16:05
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Hittade ett klipp från dokumentären: https://youtu.be/uuKl5uWpuQ8

Richard Ringheim har avtalat att filmen inte får distribueras i Sverige:

Citat:
Privatlivet i dag vil han likevel ikke si for mye om. Han har en avtale om at filmen ikke skal selges til svensk TV eller vises på annen måte i hans nye hjemland.

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/Gw4MB/telefonsvindler-med-nytt-liv-som-telefonselger

Så ni får nog nøja er med klippet från youtube.
Citera
2021-03-08, 20:54
Bannlyst
Citat:
Så jag är nöjd!

Vad kostade det då? Varför hjälpte inte facket?
Citera
2021-03-08, 22:36
Medlem
Citat:
Så jag är nöjd!

Om ni ändå måste skriva omdömen om er själva så kan ni väl för fan stava rätt åtminstone.

Ska ni hota Trustpilotes VD nu med när det börjar trilla in dåliga recensioner där. Eller rättar sagt, när de inte tar bort de dåliga längre, som ni fick dem till tidigare. 😇
Citera
2021-03-09, 07:49
Bannlyst
De förhandlade åt mig ang ett avgångsvederlag och såg till att jag fick en bättre deal än vad jag erbjöds från början.
Så jag har inget att klaga på.
Citera
2021-03-09, 08:01
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpeterkicksas
De förhandlade åt mig ang ett avgångsvederlag och såg till att jag fick en bättre deal än vad jag erbjöds från början.
Så jag har inget att klaga på.

Men du valde att inte utveckla ditt svar. Tar det som ett tecken.

Citat:
Så bra! Berätta mer om processen, hur det løst sig med din arbetsgivare och inte minst när och hur mycket/lite det egentligen kostade. Intressant att gå i djupet på hur det funkar när det går som det är tänkt.

Spara inte på detaljer - så länge du inte lämnar ut saker som kan utmana din anonymitet.
Senast redigerad av Gromgutten 2021-03-09 kl. 08:04.
Citera
2021-03-09, 09:42
Bannlyst
Jag har fått rådgiving därifrån och jag fick jättebra hjälp med alla frågor.
Citera
2021-03-09, 10:31
Bannlyst
Citat:
Så bra att du registrerade dig før att skriva om semlebakning och detta.

Fick du räkningen efter genomført arbete som sig bør eller som de hemska stories som alla andra pratar om? Vad kostade saken? Vad fick du før deal?

Om jag registrerade mig för semmelbakning? Har det betydelse vilka ämnen man vill skriva om?

Vidare så betalade jag innan förhandlingen. Jag betalade 48355 kr och mitt utköp blev 10 månadslöner.
Jag är nöjd med deras insats och hjälpen jag fick.
Citera
2021-03-09, 10:37
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delapirg
Jag har fått rådgiving därifrån och jag fick jättebra hjälp med alla frågor.
Och gissningsvis en väl saltad faktura. Deras moral verkar inget vidare. https://www.reco.se/rive-juridiska-byra-ab-borlange
Citera
2021-03-09, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Och gissningsvis en väl saltad faktura. Deras moral verkar inget vidare. https://www.reco.se/rive-juridiska-byra-ab-borlange

Nej, jag ringde på den kostnadsfria bedömningen och jag hade frågor angående mitt anställningsavtal.
Citera
2021-03-10, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emmis87
Vad kostade det då? Varför hjälpte inte facket?

Jag betalade 48355 kr och jag är inte medlem i facket, därav ingen hjälp därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in