2021-03-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Börjar tro på spräng teorin. Och bilderna som postats ser faktiskt ut som mänskliga kroppsdelar och inte någon gris? vadå en minigris eller? Nej...

Om det nu är så att han sprängt sig själv så är det ju ganska logiskt att han lägger sig i en reva/grotta för att inte riskera att djur/människor skadas av splitter.
Eftersom polisen gått ut med att bombtekniker varit på platsen så är det nog rätt troligt att han sprängde sig själv till döds.
Citera
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Börjar tro på spräng teorin. Och bilderna som postats ser faktiskt ut som mänskliga kroppsdelar och inte någon gris? vadå en minigris eller? Nej...

Om det nu är så att han sprängt sig själv så är det ju ganska logiskt att han lägger sig i en reva/grotta för att inte riskera att djur/människor skadas av splitter.

Du tror alltså på fullaste allvar att en människa som spränger sig själv i den fria luften månar om djur och natur det sista den gör?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Skrivet 2020-11-22.

Håller fast vid denna teori. Låter urlöjligt att man Googlar på matrecept och allt är helt och hållet som vanligt för att timmar senare gå och lägga sig i en grotta och dö.

Även fast jag tror på ett olycksscenario så finns det självklart andra fall i historia där man sett spioner och elit soldater blivit dödade på alla tänkbara sätt för att efterlikna naturliga dödsfall. Detta är ju inget nytt och denna teori borde självklart inte underkastas totalt heller.
Citera
2021-03-08, 16:51
Medlem
Citat:

Jag tror han tagit bilder på aktuell plats men att dom som fick se bilderna inte lyckades lokalisera platsen

Självmord + tillvägagångssätt är inget dom brukar gå ut med och är det sprängmedel som jag tror så blir det interna utredningar hos militären om hur detta kunde gå till och att man inte plockat upp signaler osv....Det blir en våg av konsekvenser
Citera
2021-03-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Du tror alltså på fullaste allvar att en människa som spränger sig själv i den fria luften månar om djur och natur det sista den gör?

Ja,speciellt en yrkesmilitär.
Citera
2021-03-08, 16:52
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Kvarlevor efter människa hittade i skogen Tyresta-Åva Stockholm 2021-03-02

/ Moderator
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Sa ju det. Det är DA som hittats söndersprängd.
99%självmord.

Vila i frid.
hade han sprängmedel med sig-är nåt sånt bekräftat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Jag tror han tagit bilder på aktuell plats men att dom som fick se bilderna inte lyckades lokalisera platsen

Självmord + tillvägagångssätt är inget dom brukar gå ut med och är det sprängmedel som jag tror så blir det interna utredningar hos militären om hur detta kunde gå till och att man inte plockat upp signaler osv....Det blir en våg av konsekvenser

Det är nog i full gång redan, tror inte detta är ett avslutat kapitel.
Citera
2021-03-08, 16:54
Medlem
Citat:
Kroppen hittades sprängd. Konstaterades tidigt i tråden.

Ah!
Så allt som skrivs här stämmer då?
Bara sanningar?
Vart finns det källkritisk fakta på att en explosion har inträffat?
Citera
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Kroppen hittades sprängd. Konstaterades tidigt i tråden.
Nej, ditt mongo?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Den 12/12-2020 skrev jag detta på Flashback.

"Självmord eller ett bögdrama där den hemliga pojkvännen(militärkompisen som uttalar sig i media hela tiden) eller familjen, vars turkiska vanära är hotad, är ansvariga.

Finns inte ett enda foto där Arda ler, utan på alla har han en dyster Mona Lisa uppsyn. Som att han bär på något som tär, typ sin homosexualitet.

Mvh//Schykologen

Så nej jag kommer inte bara "vips" och tror jag vet vad som hänt men självmord har jag trott ifrån början.

vad fick dig att tro att militärkompisen och Deniz var pojkvänner? :S
Citera
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Fail...
Hur vet du det? Jag skrev att om det är Arda som ligger där så har han antagligen begått självmord, baserat på det enkla faktum att han aldrig tidigare sprungit 5 mil och antagligen aldrig skulle göra det inför en större militärövning. Alltså. Är det Arda har han antagligen sökt sig till denna avlägsna plats för att försvinna.

Ärume?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in