2021-03-08, 16:44
Medlem
Börjar tro på spräng teorin. Och bilderna som postats ser faktiskt ut som mänskliga kroppsdelar och inte någon gris? vadå en minigris eller? Nej...

Om det nu är så att han sprängt sig själv så är det ju ganska logiskt att han lägger sig i en reva/grotta för att inte riskera att djur/människor skadas av splitter.
Citera
2021-03-08, 16:45
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Söndriga grenar låg vid hålet av berget, men med en fraktur och i ett hål.. ja då är de svårt att ta sig någonstans hur tränad du än är, lägg då till utmattning efter en lång löprunda / promenad och de faktum att han var i skogen utan mobil.

Och nej de kan ej identifiera någon endast genom kläder, utan för en riktig identifikation behövs mänskliga kvarlevnader.

Vet vi var frakturen var? Finns det bilder på och runt grottan?
Svårt att säga utan att veta exakt tillstånd osv, men hade han två fungerande armar/händer borde han klara av att starta en eld med barr och pinnar - kanske det han försökt göra.

Tragiskt olycka vilket som.

Edit: hittade bilderna i tråden
Senast redigerad av Jagejagvemedu 2021-03-08 kl. 16:49.
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killeisthlm
Vart finns dessa indikationer då?
Det finns inga spår av det på platsen, enligt alla bilder.

Kroppen hittades sprängd. Konstaterades tidigt i tråden.
Citera
Avslutad
Han var smygbög och kunde inte hålla igen, så han sprängde sig själv, RIP
Citera
2021-03-08, 16:46
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Om man anade att det var Deniz, hur kan det ta så lång tid att jämföra DNA?

Anhöriga ska underrättas. De kanske också fick ta ställning till om hur mycket information de ville att polisen skulle släppa med tanke på uppmärksamheten kring fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Om man anade att det var Deniz, hur kan det ta så lång tid att jämföra DNA?

Tror att polis och patolog, kanske till och med militär, var synnerligen angelägna om att ta reda på hur han dog för att utesluta brott. Antingen var han på den platsen för att han hade sett ut den och ville vara just där av alla märkliga ställen. Eller sprang han lite fel i regn och dimma och tog sig upp på högre höjd för att se var han var (telefonen låg ju hemma och den nya klockan hade kanske ingen karta). Och föll.
Citera
Medlem
Machiavellys avatar
Skrivet 2020-11-22.

Citat:
Han har inte gått och dött frivilligt. Om vi någonsin får veta så är det min teori. Eller förresten - är det en utländsk professionell makt så kommer det eventuella mordet vara så välgjort att det kommer vara svårt att avgöra om det är självmord eller ej.”

Håller fast vid denna teori. Låter urlöjligt att man Googlar på matrecept och allt är helt och hållet som vanligt för att timmar senare gå och lägga sig i en grotta och dö.
Citera
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag har inte engagerat mig i hur terrängen och skrevan ser ut, men det finns alltså risk för att han ska ha fallit ner där och inte kunnat ta sig upp?
Citera
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Då tar vi det igen.

Den döde är INTE militären Denniz Arda som råkat ut för en olycka
Arda har aldrig förr sprungit 5 mil. Och skulle inte göra det ett par dagar före en krävande övning.

Är det Arda man funnit är det ett självmord.
Fail...
Citera
2021-03-08, 16:48
Medlem
Är det normalt att det är tre rättsläkare på en misstänkt brottsplats? På bilden kan man ju se det i artikeln, brukar det inte räcka med en sådan när en kropp hittas?

Tragiskt hur som helst.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB30ov/deniz-arda-hittad-dod-i-tyresta-nationalpark
Citera
2021-03-08, 16:48
Medlem
Orkar inte läsa alla sidor i den här tråden....men...

Naturligtvis tror jag att de flesta tänkte på DA när nyheten om att en kropp hade hittats i det området.

Det sorgliga är ju att det har kokats ihop hur jäkla många foliehattsteorier som helst. Typ att Turkiets diktatur hade mördat honom (oerhört långsökt), främmande underrättelsetjänst mm.

Jag vet att jag själv hela tiden sade att det mesta sannolika är: 1) Olycka eller 2) Självmord.

Försvinnande på eget bevåg? Varför? Ville han t ex. jobba som legosoldat hade han ju kunnat göra det hur jäkla enkelt som helst. Som jag sade tidigare, det är ju bara att säga upp sig som från vilket jobb som helst och göra något annat. Men folk vill ha det till att vara som i någon utomordentligt fånig fiction bok med agenter...fast verkligheten inte ser så ut. Utländsk makt tar ihjäl honom? Really? En sketen fanjunkare (med all respekt för graden)...

och nu då? Ja, trots nyheterna som har getts så fortsätter folk med helt jävla urkorkade teorier.

Jag vill fan i mig själv inte ens tänka på hur sista tiden blev. Jag får ångest bara av att tänka på att han ramlade ner i en skreva och sedan blev fast där tills han dog...dagar- eller någon vecka senare. Fy fan...

Notera att de även beskriver det som "kvarlevor". Det här indikerar ju på att det är en förruttnad kropp och inte något nytt lik. Att någon skulle ha mördat honom på det här sättet är ju så jäkla långsökt att det inte är sant. Det är nog skitlätt för utredare att bedöma exakt vad som har hänt (t ex. halkat och ramlat ner i en skreva och inte kommit upp, ingen mobil mm. med sig). Att någon ska ha följt med honom i "skogen" och sedan knuffat ner honom där är fan lika sannolikt som att Elvis blev kidnappad av utomjordingar.

Vila i frid Deniz!
Citera
2021-03-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Varför? Alla som pratade om ett hål i Estonia skulle också under väldigt lång tid örfila sig själva och logga ut, varför?

Denniz Arda blev en stor diskussion i Sverige. Låt oss säga så här, 98% chans att det som står på AB är sant, 2% chans att diskussionen blev så stor och man ville styra diskussionen och det gjorde man genom att nu hitta Denniz där det sen ska visa sig att det var inga utomstående konstigheter kring fallet, vips så sitter folk som Oksai79 och tror sig veta sanningen, precis som så många andra (kanske till och med du själv) som visste sanningen om Estonia.
Den 12/12-2020 skrev jag detta på Flashback.

"Självmord eller ett bögdrama där den hemliga pojkvännen(militärkompisen som uttalar sig i media hela tiden) eller familjen, vars turkiska vanära är hotad, är ansvariga.

Finns inte ett enda foto där Arda ler, utan på alla har han en dyster Mona Lisa uppsyn. Som att han bär på något som tär, typ sin homosexualitet.

Mvh//Schykologen

Så nej jag kommer inte bara "vips" och tror jag vet vad som hänt men självmord har jag trott ifrån början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in