Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Jag skall försöka med lämpor eftersom du trots allt påstår ett högt värde.
Om Binninge efter avsevärd tid lyckas få till en värdering som , (reservationer obeaktat) ligger i ungefär samma spann som köpesumman, hur kan du då, med magkänslan som enda redskap hävda att det borde vara mer än 6 miljoner som är "det rätta värdet" ?
Det rimliga är ju att Binninges värderingsman ger en så hög värdering som möjligt, i bästa fall en neutral och saklig värdering.
Jag påstår ingenting. Jag säger att jag tror. Att komma dragande med det ni kallar fakta är vad någon annan tror. Att jag tror något annat har inte med att vara faktaresistent att göra.
Två par blev förälskade i ett hus i den busken jag bor i. Det gick en miljon över likvärdiga objekt i byn. Så, vid en budgivning kan vad som helst hända. Så att jag tror 6+ är min rätt att tro. Men varför är det så provocerande att jag berättar vad jag tror och motoverar varför jag tror det?
Om ni vill kan ni googla runt lite på renoveringsobjekt, heta renoverings objekt. Pandemin skapa drömm om större boende etc. Så kommer ni att kunna se att det skrivets massor av artiklar i ämnet.