Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
SamtalET med Ebba gick inte så bra sa Matz enligt artikeln. Ett samtal.
Ebba menar att det hotfulla samtalet skedde EFTER att avtalets skrev på.
Så du har nog ingen poäng i detta. Mest troligt en slarvigt skriven artikel.
Finns inget att det skedde innan. Bara att de också pratade.
Snacka om att pracka på folk tolkningsföreträde....
Varför skulle Ebba ha ringt Matz
EFTER att kontraktet hade skrivits
för att höra vad han tyckte.
"Hon ringde mig också och ville höra vad jag tyckte"
Både i Exp och AB fick Ebba ett hotfullt samtal från Matz, eftersom Ebba bevisligen ringt Matz först hade då Matz hennes privata mob-nr och ringde henne senare i denna husaffär, alltså minst 2 samtal.
Du vill alltså påstå följande:
Hej jag heter Ebba , jag har just köpt Esbjörns sommarställe, har du något emot detta....
Eftersom hon nämnde den 20 aug att det gått 2 månader sen 1:a kontakt är vi då vid den 20/6 som är midsommardagen, den årliga högtiden då alla samlas i Marielund, det var där det började.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grotius
Midsommaruppvaktning?
Ur Ebbas facebookinlägg.
Ebba:Två månader efter första kontakt skriver vi, säljare och köpare, kontrakt. Det sker den 20 augusti 2020.
Två månader gör att vi hamnar på midsommaraftonen.
Ebba: Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten.
Hur många var det som kontaktade Esbjörn? Låter som en hel delegation. Kom de med midsommarblomster?
Pekar i riktning midsommardagen den 20/6, och det är väl ganska naturligt att passa på att göra en förfrågan när alla i stan åker ut på landet för att fira, speciellt detta år med coronan, så det var nog fullt med folk i Marielund då, där då person x via Ebba gjorde en förfrågan.
Har man då hållit på i 2 månaders tid, faller påståendet om en forcerad och påtvingad försäljning. Sen är det också en usel tid på året för att sälja fastigheter då det är svårt att få in värderare, mäklare, anticimex, hantverkare m.fl, då alla av dessa i princip har semester samtidigt.