2021-03-08, 09:55
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Pedofilgängets pedofilmamma Monica Pernroth Lüllmaa som släpar runt med små ensamkommande flyktingbarn till altaren olika kyrkor.Hon är äcklig!

(FB) Kändismäklarfrun Monika Pernroth Lüllmaa
Det här är intressant med det är oxå ganska mycket kärnan i vad de fri religösa, aka Livets ord aka sekt trollen ( som inte ens är troll) gör för fel. Ni avslöjar er på att fienden är så oerhört svart och ond.
Jag vet att det inte är helt ovanligt i församlingslivet. Men man behöver väll en gemensam fiende, det förenar. Vi älska Gud, med det är djävulen som svetsar oss nära.

För oss vanliga dödliga är inte allt svart eller vitt. Vi har ingen fiende. Vi varken fruktar eller föraktar på daglig basis.

Jag tror tillexempel inte att Esbjörn gänget är de goda och Ebba den onda. Jag tänker att båda sidor är människor med fel och brister, men inte att de är onda.

Ingen har kallat Ebba för bortskämd överklassslyna eller något annat epitet man skulle kunna sätta på henne om man tog i. Hon är telefonförsäljare typen är bland det värsta jag läst om henne.

Men för Ebbaisterna är team Esbjörns sida skräcködlor, pedofiler och inbiciller. Jag förstår inte, om Ebba har ett säkert chas är det väl bara att luta sig tillbaka och vänta på rättvisans hjul skall mals klart. För även ni anser väl att vi i vårt land ska ha rätt att få vår sak prövad. Fast kanske inte de som kränk en Kristdemokrat har den rätten.
2021-03-08, 09:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nej, det vill han inte. Han vill bara stå för sina kostnader och därmed ska Ebba stå för sina:

Advokatkostnader
Värderingskostnader
Besiktningskostnader
Röjningskostnader
Hantverkare (som troligtvis bokades upp)
Boendekostnad (då hon fick fixa fram nytt temporärt boende)

Och så har vi handpenningen. Klart att den ska tillbaka om huset ska återgå i Esbjörns ägo.
Ja i detta fall jag skrev om så gällde det handpenningen vi talade om. Vem som ska bära de övriga kostnaderna är upp till rätten att bedöma.
2021-03-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Men för Ebbaisterna är team Esbjörns sida skräcködlor, pedofiler och inbiciller. Jag förstår inte, om Ebba har ett säkert chas är det väl bara att luta sig tillbaka och vänta på rättvisans hjul skall mals klart. För även ni anser väl att vi i vårt land ska ha rätt att få vår sak prövad. Fast kanske inte de som kränk en Kristdemokrat har den rätten.

Kollade en snabbis! Orden skräcködlor och inbiciller är aldrig använda i tråden. Pedofil är möjligen lite fel eftersom Binninge dömdes för våldtäktsförsök på en minderårig. Han hann aldrig bli pedofil.

Det är Ebba Busch som har stämt Esbjörn för kontraktsbrottet, så hon väntar på att få sin sak prövad.
2021-03-08, 10:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Du får gärna säga du till mig! Och om du inte hade varit så "nyrekryterad" i tråden så hade du vetat att jag är en gammal kärring som är totalt ointresserad av religiösa vanföreställningar.

Och vilka andra än vi som är "rika" hade du tänkt dig skulle ha råd att lägga ca 10 miljoner på denna fastighet?
Nu skrev jag ju i och för sig inte i plural utan i singular.
Men självklart behöver man stabil och ganska god ekonomi för att köpa ett dyrt hus. Men få husköp sker med kontanta medel från fickan. De flesta som köper hus lånar pengar till det. Jag sa inte heller att det var pinsamt att ha pengar. Jag sa att det var tacky att prata om att man hade det.
2021-03-08, 10:04
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ärvda pengar är alltid lite finare, det tycker i alla fall Margareta Majkgård.
Det handlar inte om vad pengarna kommer ifrån, det handlar om hur man förhåller sig till dom.
2021-03-08, 10:05
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Kollade en snabbis! Orden skräcködlor och inbiciller är aldrig använda i tråden. Pedofil är möjligen lite fel eftersom Binninge dömdes för våldtäktsförsök på en minderårig. Han hann aldrig bli pedofil.

Det är Ebba Busch som har stämt Esbjörn för kontraktsbrottet, så hon väntar på att få sin sak prövad.
Nä hon har inte stämt för kontrakts brott. Hon har stämt för bättre rätt.
2021-03-08, 10:07
Medlem
Citat:
Nu skrev jag ju i och för sig inte i plural utan i singular.
Men självklart behöver man stabil och ganska god ekonomi för att köpa ett dyrt hus. Men få husköp sker med kontanta medel från fickan. De flesta som köper hus lånar pengar till det. Jag sa inte heller att det var pinsamt att ha pengar. Jag sa att det var tacky att prata om att man hade det.

Du skrev att nyrikt är tacky. Det brukar vara en åsikt man finner hos överklass med ärvda pengar. Ärvda pengar är riktiga pengar, som Majkgård kanske säger.

Citat:
Nyrikt är ju oerhört tacky. Men vilken tur för dig, för det är ju uppenbart att att er Gud inte gillar fattiga.
2021-03-08, 10:07
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:

Nä de ord som skrivs är så mycket värre. Men min goda uppfostran förbjuder mig att ta sånt språk till mitt tangentbord.
2021-03-08, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
De som chattade på Facebook och sägs gjort upp en plan om smutskastning.

Det är intressant att en tvist delvis förbereds på Fejan av parterna. Där Ebba Busch nu inväntar om det blir rättsliga konsekvenser om det förtal som hon framfört om motpartens ombud, är straffbart.

Är det ingen här som tycker detta är skitkul bondkomik i pestens tid?
2021-03-08, 10:08
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Du skrev att nyrikt är tacky. Det brukar vara en åsikt man finner hos överklass med ärvda pengar. Ärvda pengar är riktiga pengar, som Majkgård kanske säger.
Så fint att du tydliggör min poäng åt mig.
2021-03-08, 10:11
Medlem
Citat:
Nä hon har inte stämt för kontrakts brott. Hon har stämt för bättre rätt.
Hon har stämt Esbjörn för att han har brutit avtalet. ”Bättre rätt” är juridikspråk för det som ska avgöras till följd av Esbjörns avtalsbrott.
2021-03-08, 10:12
Medlem
Citat:
Det här är intressant med det är oxå ganska mycket kärnan i vad de fri religösa, aka Livets ord aka sekt trollen ( som inte ens är troll) gör för fel. Ni avslöjar er på att fienden är så oerhört svart och ond.
Jag vet att det inte är helt ovanligt i församlingslivet. Men man behöver väll en gemensam fiende, det förenar. Vi älska Gud, med det är djävulen som svetsar oss nära.

För oss vanliga dödliga är inte allt svart eller vitt. Vi har ingen fiende. Vi varken fruktar eller föraktar på daglig basis.

Jag tror tillexempel inte att Esbjörn gänget är de goda och Ebba den onda. Jag tänker att båda sidor är människor med fel och brister, men inte att de är onda.

Ingen har kallat Ebba för bortskämd överklassslyna eller något annat epitet man skulle kunna sätta på henne om man tog i. Hon är telefonförsäljare typen är bland det värsta jag läst om henne.

Det här var ju intressant
Han är mitt ibland oss,Johan T Lindwall alltså.
Vad hände 2010 när finmedia sparkade ut den knarkande hovreportern ,ingift Lüllmaa?
För många unga kaffeflickor med svärfar?

(FB) Skvaller om skvallerjournalisten Johan T. Lindwall?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in