2021-03-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Densia har sedan bestämt sig för 4,6 milj, men denna mening finns bara ngr rader upp.
De har även bedömt att marknadsvärdet är mellan 7,2-8.800.000 kr efter renovering av tomt och hus för en kostnad av 2,5 till 3 miljoner som är inkl röjning av tomt, iordningställande av trädgård, VA (vatten och avlopp, och renovering av huset och då har man en fastighet i mkt gott skick enligt deras utlåtande.
Men deras värdering är 4.6 miljoner?
2021-03-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Hämtat från Wikipedia

En generalfullmakt är en obegränsad fullmakt, med andra ord en fullmakt utan inskränkningar. En generalfullmakt ger således befogenhet att vidta alla åtgärder som den som ställer ut fullmakten själv får göra. Motsatsen, en fullmakt som enbart ger rätt att vidta vissa åtgärder, kallas enkel fullmakt. I Sverige gäller reglerna i 2 kap avtalslagen för hur fullmakt kommer till stånd och om rättsförhållandet mellan huvudmannen och fullmäktigen samt deras rättsförhållande till tredje man.

Asså om någon har en generallfullmakt på en så känns det ju som om några av hästarna man haft flyttar ut för gott.
Intressant oxå att en sådan kan påverka förhållandet till tredje man.

Verkligen konstigt att Ebba bara tänkte att Esbjörn var lite egen. Att hon inte reagerade på att något kanske var fel.
Pedofilen Binninge företräder motparten. Vad svamlar du om?
2021-03-07, 22:16
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Densia har sedan bestämt sig för 4,6 milj, men denna mening finns bara ngr rader upp.
De har även bedömt att marknadsvärdet är mellan 7,2-8.800.000 kr efter renovering av tomt och hus för en kostnad av 2,5 till 3 miljoner som är inkl röjning av tomt, iordningställande av trädgård, VA (vatten och avlopp, och renovering av huset och då har man en fastighet i mkt gott skick enligt deras utlåtande.
3,9+3= 6,9
Men då kan ju Ebba göra sig en liten nätt vinst på närmare 2 miljoner. Om jag hade en generalfullmakt på Esbjörn hade jag verkligen reagerat på hans omdöme.
2021-03-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men deras värdering är 4.6 miljoner?
vad säger du om att Ebbas tidigare fastighet är nästan 1 miljon lägre taxerad efter den kom i hennes ägo än innan de köpte den? Deras byggnader är taxerade till endast 136.000 kr totalt sett? Det är ju ngt som kanske borde granskas? Partiledare som skattesmiter?
2021-03-07, 22:18
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Pedofilen Binninge företräder motparten. Vad svamlar du om?
Det fanns någon kvinna som hade en generalfullmakt på Esbjörn. Det var anledningen att han inte behövde god man.
En generalfullmakt har ingenting med själva rättegången att göra.
2021-03-07, 22:19
Medlem
Citat:
Det fanns någon kvinna som hade en generalfullmakt på Esbjörn. Det var anledningen att han inte behövde god man.
precis finns en fullmakt så ska tingsrätten avslå en god man ansökan har jag för mig.
2021-03-07, 22:22
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är synd att flera av de offentliga dokument som länkats till tråden nu är raderade från docdroid. Det är tydligen någon som begär detta med hänvisning till deras Terms Of Service där det står att att dokument som innebär ”Harassment or publishing of personal data of 3rd parties” inte är tillåtna. Det är lite tråkigt att de raderar dokument som enligt svensk grundlag är offentliga handlingar.

De som har delat dessa via docdroid kan iofs välja andra fildelningstjänster som inte är lika snabba att utöva censur.

Jag har laddat ned de flesta på min hårddisk. Vid behov kan jag lägga dem på en server. (Men det skulle ta lite tid, andra kanske kan göra det snabbare.)
Ett satans otyg att ta bort filer!
2021-03-07, 22:24
Medlem
Citat:
Bra, då kan vi väl skippa det?
2021-03-07, 22:26
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
ha intressant att du tar upp det fastighet 4:118 alltså det är ju Busch fastighet eller hennes ex nu då MEN 2006 var taxeringsvärdet för denna fastighet 3.007.000 kr och 10 år senare när Ebba äger fastigheten är taxeringsvärdet 2.371.000 SKATTESMITARE? är ju två hus på tomten så klart de vill ha ner skatten...har väl värderat ner det i skick totalt i fastighetsdeklarationen.... frågan är om de ens har med att det är två hus på tomten med det låga taxeringsvärdet.... uppdatering taxeringsvärdet på bostadsbyggnader på fastigheten ENDAST 136.000kr!! (2015 års taxering, de uppgifter som finns i värderingssystemet) så därav har du anledningen de har värderats olika också! i min begränsning tog jag endast med fastigheter med strandtomt, och valde även bort små fritidshus under 80 kvm. men visst kan jag ta med den med efter jag tittat mer nu. marielund 4:18 kommer inte med för den ligger inte som strandtomt. det går ju inte ens en väg ned till den 600 kvm lilla tomten. enligt karta ligger ju inte ens ngn byggnad där men troligen är det väl ngt litet skjul som kallas fritidshus eftersom det ändå annonserades ut som fritidshus men storlek på det lilla fritidshuset är oklart, tomten är dock 600 kvm och utan väg att ta sig dit på.

Men nu blev det fel i skallen igen; du säger att taxeringsvärdet var lägre 2015 än 2006 och anger det som förklaring till skillnaden i pris. Men det var ju den senare överlåtelsen som genererade det högre priset???

4:18 har så klart servitut på att ta sig till tomten. Flygfoto ger vid handen att tomten har en byggnad och brygga. Kommunen äger marken mellan tomten och vattnet på samma sätt som kommunen äger vattnet direkt utanför Ebbas hus.

Hur gick de med de andra två överlåtelserna på udden de har stora tomter med strand, men utan eget vatten?
2021-03-07, 22:28
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Självklart bröt hon mot restriktionerna när hon sökte upp främlingen Esbjörn gång på. Hon hade ingen aning om hans hälsotillstånd mer än att hon uppfattade honom som lite egen. Där satt de i stearinljusets sken när Ebba instruerade vart Esbjörn skulle skriva under, nära varandra. Det där förstår nog du också om du tänker efter. Vadå berått mod - hon kanske ville döda Esbjörn?
Stig Malm dog idag efter sviterna av C19, 79 år gammal.

Nära är en sanning med modifikation då dom satt vid varsin kortsida av bordet, ”flickan” på långsidan och den andra långsidan av bordet tätt mot fönstret.
Sen hur hon kunde nå att sträcka sig över bordet förbi kandelabern utan att bränna sig för att peka är också lite oklart, om det nu behövdes då bordet står vid fönstret och solen lyste rätt in.
I fladdrande stearinljuslågor i månljuset, kl 15.00 mitt i sensommarens strålande solsken.
2021-03-07, 22:30
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
3,9+3= 6,9
Men då kan ju Ebba göra sig en liten nätt vinst på närmare 2 miljoner. Om jag hade en generalfullmakt på Esbjörn hade jag verkligen reagerat på hans omdöme.

Ja, eller 300 tkr.. stor osäkerhet och det enda som är intressant är om det pris som man kommit överens om är uppenbart ofördelaktigt. Det kommer ingen domstol att kunna belägga.

Huset ser ut som skit och Marielund är långt ifrån den Saltsjöbadsliknande ort som den framställs som i boken.
2021-03-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Men nu blev det fel i skallen igen; du säger att taxeringsvärdet var lägre 2015 än 2006 och anger det som förklaring till skillnaden i pris. Men det var ju den senare överlåtelsen som genererade det högre priset???

4:18 har så klart servitut på att ta sig till tomten. Flygfoto ger vid handen att tomten har en byggnad och brygga. Kommunen äger marken mellan tomten och vattnet på samma sätt som kommunen äger vattnet direkt utanför Ebbas hus.

Hur gick de med de andra två överlåtelserna på udden de har stora tomter med strand, men utan eget vatten?
självklart tar det hänsyn till både prisutveckling och i relation till taxeringsvärde, taxeringsvärdet är nästan 1 miljon lägre i 2015 års taxering än den var 2006. Ebba förvärvade fastigheten 2013.
Det är ju ngt som någon kanske kan gräva i, om vi har en partiledare som är skattesmitare jo på ngt sätt måste ju det finnas men det finns fortfarande ingen bilväg. det finns inte ens en adress till tomten. jag undrar om du ens är så kunnig om hus och fastigheter, 600 kvm är verkligen en pyttetomt,
Senast redigerad av sandraso 2021-03-07 kl. 22:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in