2021-03-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedramlok
Jag vet inte. Hud, tyg eller första lager av förruttnelse.
Jag är hyggligt säker på att det är 2 revben precis nedanför trynet
Citera
2021-03-07, 22:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Avkapat är huvudet/överkropp. Vanligt vid delad spädgris. Här har vi två olika tror jag.
Så det är överkroppen som ligger i vinkel nedåt från underkroppen? Ser snarast ut att sitta fast ungefär där det lilla bakbenet skulle vara. Och vad är benet som sticker ut under knorren för något? Stort ben. Hjälp mig.
Citera
2021-03-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Varför är den T-formad? Vad är det som är tvärt avkapat till höger på knorr-sidan? Bränt tjockt ben till vänster på samma sida?

Bränt tjockt ben är en gren som någon håller i.
Citera
2021-03-07, 22:05
Medlem
Citat:
Så det är överkroppen som ligger i vinkel nedåt från underkroppen? Ser snarast ut att sitta fast ungefär där det lilla bakbenet skulle vara. Och vad är benet som sticker ut under knorren för något? Stort ben. Hjälp mig.

Precis det är en överkropp av en kulting, med det sagt inte samma kulting som hos kroppen ovan.

Benet är en gren!
Citera
2021-03-07, 22:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Bränt tjockt ben är en gren som någon håller i.
Jag tittar på den här bilden:

https://forumbilder.com/i/rxbm

Till vänster vid knorren sticker det ut ett ordentligt ben som slutar i något trassel.

Säger inte att du har fel, men jag vill gärna kunna se det du ser på bilden.
Citera
2021-03-07, 22:06
Medlem
Det är ditlagda djurdelar.
Ser ju vem som helst, som kan något om biologi.
Varför skulle polisen lämna kvar kroppsdelar?
Någon är ju mer störd än någon annan.
Citera
2021-03-07, 22:08
Medlem
Citat:
Jag tittar på den här bilden:

https://forumbilder.com/i/rxbm

Till vänster vid knorren sticker det ut ett ordentligt ben som slutar i något trassel.

Säger inte att du har fel, men jag vill gärna kunna se det du ser på bilden.

Aha, du menar ett av hens ben (vänster bak) som råkat ut för lite förruttnelse/brand. Det har du helt rätt i och vi ser samma sak. Där har något djur varit och nibblat kanske...

Det mest troliga är att någon fotat på en plats där man velat grilla spädgris.
Senast redigerad av pudrig 2021-03-07 kl. 22:11.
Citera
2021-03-07, 22:12
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Aha, du menar ett av hens ben (vänster bak) som råkat ut för lite förruttnelse. Det har du helt rätt i och vi ser samma sak. Där har något djur varit och nibblat kanske...
OK, om du säger det så. Enda abret är att det 1) ser ut som trådar ut från bakbenet (tjockt!) och 2) det ser ut att finnas en obruten förbindelse mellan kroppen där uppe, den kapade, och det du kallar överkropp där nere. Kan vara slamsor som håller ihop. Kan vara överkroppen till samma djur där nere — se eventuella revben. Tryne tror jag inte syns.
Citera
2021-03-07, 22:18
Medlem
Hummm..s avatar
Fattar inte ens varför det blev diskussion om de där bilderna.. Det är ett valfritt kadaver, antingen hittat i skogen och lagt på plats eller editerats in i bilden, vilket missfärgningen indikerar genom en analys av dem.

Ja, Polisen söker igenom området med hund om kroppsdelar saknas. Saknas kroppsdelar som inte hittats med en gång hävs inte avspärrningen så snabbt. Och nej, Polisen missar inte en gummisko där offret legat.

Någon idiot här påstod att han hade erfarenhet som patolog och kunde påvisa att kadavret var människorester.. Ja visst, och jag har lång erfarenhet som veterinär. Dessutom är jag både Leg. Läkare, hjärnkirurg, Professor inom Lungmedicin... Allt samtidigt. Ja, ni förstår

Nej, allt faller på sin väldigt basala orimlighet när det gäller bilderna, mailkonversationen och annat trams dessa idioter sysslar med. Släpp idioten och fokusera istället på det rimliga.

Någon skrev att hans mor ännu inte visste något om sonen. Hon hade skrivit något på Facebook om det nyligen, men vet inte vad hon heter. Länk till henne eller maskat namn? Jag vet inte ens om det stämmer.
Citera
2021-03-07, 22:20
Medlem
Citat:
OK, om du säger det så. Enda abret är att det 1) ser ut som trådar ut från bakbenet (tjockt!) och 2) det ser ut att finnas en obruten förbindelse mellan kroppen där uppe, den kapade, och det du kallar överkropp där nere. Kan vara slamsor som håller ihop. Kan vara överkroppen till samma djur där nere — se eventuella revben. Tryne tror jag inte syns.

Det ser för mig ut som två olika grisar. En stor och en lite mindre. Förstår inte hur dessa kan ha funnits på fyndplatsen.
Citera
2021-03-07, 22:20
Medlem
Citat:
Är det nån annan som ser nånting konstigt till HÖGER om ”knorren”? Men hur det än är så är det ju ditlagt
Citera
2021-03-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Är det nån annan som ser nånting konstigt till HÖGER om ”knorren”? Men hur det än är så är det ju ditlagt

Jag ser ett grishuvud. Alltså bild 2 när slamsan är på pinnen. Öra, tryne ja hela huvudet i profil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in