Citat:
Ursprungligen postat av
radarpar
Är det du som gjort kommentarerna i bilden? Låter som ett logiskt resonemang men varför förklaras inte benpipan med tillhörande kulled som sticker ut ur "skinkan"? Helt oproportionerligt för att tillhöra en spädgris.
Jag lutar tyvärr mycket åt någon del av en arm. Axel, armbåge, vem vet. Det eller ett grisknä. Och jag vill inte tvärsäkert säga att det är människa. Tror dock att det dessvärre kan vara det. Mycket väl.
Citat:
Ursprungligen postat av
nedramlok
Det var fragment av en kropp, djur el människa och jag är ingen expert.
Hade ingen våg och ville inte skära i det, ännu mindre ta med händer.
När jag fiskade upp det med pinne såg det bränt ut. Allt som var synligt ovanifrån var svart.
Jag petade på det av en ren slump, och det var ca 1 meter ned onåbart med handen.
Längden 60-80 cm osymmetrisk vävnad. Tjockare, bredare på vissa ställen och ytterst tunt på andra men det höll ihop.
Jag föreställer mig att det är del av längre muskel-vävnad-muskelfäste eller annat. Döm själv av bilder.
Har själv svårt att se att det skulle vara en strimlad gris, mindre djur eller liknande.
Men jag vet inte. Däremot misstänker jag att det kan ligga mer där.
Gick inte ta bilder då allt ändå såg ut som mylla.
Att jag lagt ut bilder på Flashback betyder inte att jag inte ringt polis när jag stod där, som vissa utgått ifrån.
Det var två bitar, eller? En mer "klump" med ben i, och så den här långa tvinnade strängen. Den längre ser onekligen ut som muskel/hud. Ofta sådant som hänger kvar vid skelettet om köttet är uppätet...
Åter: ser verkligen ut som någon sorts material utsatts för eld eller liknande nära kroppen.