Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Jo jo, fast 3800 kvadrat meter är ju en ganska stor tomt. Som en fotbollsplan(7100km) och 1200 till.
Strandtomt höjer ju oxå priset på ett objekt. Det går små ruckel för miljonbelopp om de ligger vid en vatten.
Vid insjön där jag bor får man hosta upp runt 5 miljoner om vill ha en strandtomt på runt 1000 kvadratmeter tomt. Då är det en liten sportstuga från 40-talet på 50 kvadrat som står på tomten.
Då bor jag långt från någon storstads region. Så att ett sådant objekt skulle vara billigare om det ligger mellan Stockholm och Uppsala är ju orimligt.
Huset och området är ju jättefint. Självklart ska hon inte riva utan renovera. Vad det kostar bestämmer hon ju själv. Det finns folk som gillar att bo i små torp på landet med låg standard. Så en minimi renovering behöver inte kosta mycket.
Den kan ju oxå kosta hur mycket som helst, men det är ju upp till Ebba att välja.
Att den förra ägeren gillar vildvuxna trädgårdar med mycket träd är ju knappast ett argument.
Jag har ytterst svårt att se att detta skulle gå under 6-7 miljoner om det lades ut i befintligt skick.
Lite mer än en halv fotbollsplan är tomten på 3800 kvm inte någon stor tomt.
Förra ägaren kan gilla vad han vill, den nya ägaren har påbörjat röjning.
Värderingarna är på 4.2 milj då och 4.5 milj nu, båda förutsätter en sanerad, tömd och uppstädad fastighet för att få det pris som anges.
Vilket värderingsinstitut har du anlitat och vilken fastighet är 8300 kvm?