2021-03-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Just det och allt utom att den omogna lilla girigbuken vill ha huset är ovidkommande
Hon ville köpa det.
2021-03-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det har jag redovisat flera gånger. Så om du trycker viss alla inlägg på mig, så kan du läsa det.
Men i stora drag. Hon får huset till underpris från en gammal man. Som hon har sökt upp mitt under brinnande pandemi och mot de restriktioner vi är satta att leva under. Hon träffar farbrorn flera gånger under kort tid. Farbrodern har uttalat att han kände att hon tjatade, samt att farbrorn har en kognitiv förståelsnedsättning. Att hon dessutom i en intervju i november säger att hon ska häva köpet om han verkligen inte vill. Att hon sedan påstår att denna glasklara man som är fult kapabel att fatta sina egna beslut plötsligt står under andras påverkan luktar illa.
Hon har betalt vad huset är värt - ingen har bevisat att det är värt mer.
Om du tror att dina fantasier är det som styr marknaden så kan jag ta den villfarelsen ur dig med en gång.

Den äldre herren har i tinget förnekat allt trams du skriver. I det läget känns det bättre att lita på vad han säger än att lita på dina fria fantasier.

Att hon i en intervju säger att hon kan tänka sig att häva avtalet bevisar inget annat än att hon nog menade det. Men för att häva ett avtal krävs att båda parterna träffas och under ordnade former gör affären juridiskt ogjord. Om en av parterna vägrar ett sådant möte så är det alltså omöjligt att häva köpet. Återigen är du fast i din mellanstadievärld och hur du byter hockeybilder på rasten - du MÅSTE komma över det och inse att det finns en vuxenvärld också och där gälle helt andra regler.
2021-03-07, 15:47
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var du som skrev att de brutit mot FHM:s restriktioner men du kan inte precisera vilken restriktion. Det är nog inte min trovärdighet som blir lidande av att du ljuger.

Citat:
Du predikar om högre moral samtidigt som du skyller ditt lagbrott på värden? Du skyller ifrån dig när du gör fel, men pekar med hela handen på andra som gör rätt.
Du får gärna ge dig på mig, jag tål det. Folk och jag har förklarat för dig på vilket sätt Ebba brustit. Det spelar ju ingen roll, du fortsätter upprepa din fråga fast den redan är besvarad.

Jag har begått flera lagöverträdelse. Jag har exempelvis kört för fort massor av gånger. Trotts detta tycker jag mig ha rätt att uttala mig om moral.

Men jag tänker att de flesta människor något de gjort fel eller har någon brist. Det är väl snarar en styrka att se och veta istället för att tänka att man är felfri.
2021-03-07, 15:47
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Finns inget absolut inget som pekar på att nån av dessa träd skulle kategoriseras som "svåra".
Du har inte tagit många träd i ditt liv märker jag.

Det senaste träd som jag tog ned var 1990, och inte särskilt stort, har dock bekanta som har gjort det, vad nu detta har med saken att göra.

Jag skickade en länk från ett arboristföretag som redogjorde för kostnader och saker som kan inverka på kostnader. Jan anser denna länk har större relevans än huruvida jag personligen har fällt träd.
2021-03-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Finns inget absolut inget som pekar på att nån av dessa träd skulle kategoriseras som "svåra".
Du har inte tagit många träd i ditt liv märker jag.
Det är sant, sådana träd drar man upp för hand med rötterna. Det är så jag har tagit många träd i mitt liv. Dom kan på sin höjd kategoriseras som ”medelsvåra”.
2021-03-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Lite fakta om trädfällning, faktorer som påverkar och kostnader.

http://www.arboristexperten.se/tradfallning-vad-kostar-det/

Med tanke på att trädet står nära huset finns det risk för att några av dessa måste kapas bit för bit, vilket får kostnaden att dra iväg.
Lite mer "fakta".... Det är 2021 nu och sedan några år tar man inte längre ner träd på det sättet annat än i extrema undantagsfall. Numera gäller:

https://www.lasseskranbil.se/tradfallning/

Och där har du också ett mer rimligt pris...
2021-03-07, 15:52
Medlem
Citat:
Du får gärna ge dig på mig, jag tål det. Folk och jag har förklarat för dig på vilket sätt Ebba brustit. Det spelar ju ingen roll, du fortsätter upprepa din fråga fast den redan är besvarad.

Jag har begått flera lagöverträdelse. Jag har exempelvis kört för fort massor av gånger. Trotts detta tycker jag mig ha rätt att uttala mig om moral.

Men jag tänker att de flesta människor något de gjort fel eller har någon brist. Det är väl snarar en styrka att se och veta istället för att tänka att man är felfri.

Du har inte svarat på frågan vilken restriktion från FHM som Ebba Busch eller Esbjörn har brutit mot. Du var väldigt upprörd över detta så jag vill gärna veta. Men du har helt enkelt inget svar. Du ville bara använda corona som ett slagträ för att sprida lite ondsint skvaller.

Du får gärna uttala dig om moral, problemet är att du pekar ut andra som du hävdar saknar moral samtidigt som du uppenbarligen är väldigt flexibel för egen del i moraliska frågor.
2021-03-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Formkrav för att få lagfart med vändande post saknas. Avtalet gäller mellan parterna, men inte för att få lagfart.

Fastighetsköp delas oftast upp i två steg, det är normalt. Vad som inte är normalt är att säljaren ångrar sig mitt emellan de två stegen. Men det finns ingen tveksamhet, Ebba kommer få sin fastighet om hon härdar ut opinionen och partiet.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du ska veta, att ingen vet hur det slutar i domstol i en tvist. Spänningen är stor.

Oddsen här är max 1% på Esbjörn, om man ser till rättsläget. Tar man med massmedia och parti är Esbjörns odds förstås högre, kanske 5-10%. Ebba är envis.
2021-03-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Lite mer "fakta".... Det är 2021 nu och sedan några år tar man inte längre ner träd på det sättet annat än i extrema undantagsfall. Numera gäller:

https://www.lasseskranbil.se/tradfallning/

Och där har du också ett mer rimligt pris...
Be om en offert, jag vill veta vad Lasses kranbilar tar för att köra från Småland till Uppsala för att ta ner några träd. Det är gratis att få en prisindikation. Vi kan väl säga runt 10 träd kanske?
2021-03-07, 15:56
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
fast nu pratar vi en om partiledare, dom som är med och sätter lagar vi måste följa, som inte följer riktlinjerna. Det spelar ingen roll hur många andra som inte följer dem.

Bara för att en gjort si eller så gör väl inte mer rätt?
Man kan väl säga att det var svaret jag förväntade mig av de som baserar allt de skriver i tråden på sitt Ebba- hat och mycket lite fakta.
2021-03-07, 16:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Det var dåligt av honom oxå.
Men att han gör det ursäktar på inget sätt att hon gjorde det. Om du vill uppröras över honom kan du starta en egen tråd om det, för denna handlar om Ebba.

Jag trodde att de flesta lärde sig i sandlådan, att skylla på att det var han som började är fel och ingen ursäkt.
Jag ville se hur du reagerade. Ebba-hatet gör att du och andra reagerar instinktivt på allt hon gör och har gjort. Allt är fel, men ni bryr er inte om hur andra gjort. Det går ju inte ens att säga hur nära varandra de varit.
2021-03-07, 16:01
Medlem
Citat:
Be om en offert, jag vill veta vad Lasses kranbilar tar för att köra från Småland till Uppsala för att ta ner några träd. Det är gratis att få en prisindikation. Vi kan väl säga runt 10 träd kanske?
Ja nu är alltså inte Lasse den enda i världen med den typen av aggregat. Varenda åkare har ett numera. Finns garanterat inom två mils radie från fastigheten. Säkert ett tiotal i Uppsala.
Poängen är att det är snabb, säkert, enkelt och billigt och på väg att konkurrera ut arborister på många jobb. Om man tar fastigheten som avhandlas här så hade stora delar av tomten burit nu i vinter med tjälen - utöver de den räckvidd som kranren ändå har.

Dessutom kan större delen av träden på tomten (efter bilderna att döma) fällas av vem som helst med behörighet B.

(ja jag har behörighet för såg och en skogsfastighet)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in