Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-06, 09:48
Medlem
brutalares avatar
Hur skulle det vara att ha denna cykel för att ta sig till och från jobbet tro?
Citera
2021-03-06, 16:44
Medlem
killawifes avatar
En nisse som köpte en av oss körde den varje dag 1 mil tur och retur och var väldigt nöjd. Han köpte även ett extrabatteri för att ha i nödfall om han behövde cykla längre. Tyvärr snodde nån batteriet för honom och förstörde batterihållaren så vi fick reparera den.
Citera
2021-03-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Hur skulle det vara att ha denna cykel för att ta sig till och från jobbet tro?

Trots att Biltema har en ny modell av Elcykel Fat Tire 20" 7 växlar (27-2211) i sin katalog på nätet så har de inget däck som passar i katalogen vad jag kan se. Säljer de så få och används de så lite så det inte ens kan ha förslitningskomponenter som passande däck i katalogen?
Citera
2021-03-08, 00:22
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Trots att Biltema har en ny modell av Elcykel Fat Tire 20" 7 växlar (27-2211) i sin katalog på nätet så har de inget däck som passar i katalogen vad jag kan se. Säljer de så få och används de så lite så det inte ens kan ha förslitningskomponenter som passande däck i katalogen?

Ingen köper dessa "fat-tire" däck så man har dem endast som reservdel. Man får fråga i kundservice efter dom så kan de beställa hem.
Citera
2021-03-08, 10:55
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Ingen köper dessa "fat-tire" däck så man har dem endast som reservdel. Man får fråga i kundservice efter dom så kan de beställa hem.
Åh fan!
Bra att veta!
Vet du vad de kostar?
Och fixar de även 26" fat tires?
Jag bygger nämligen egna cyklar,så ibland skulle det bara kul med ett 4" däck,men de kostar typ runt 1000kr på "vanliga" ställen..
Citera
2021-03-09, 05:16
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Åh fan!
Bra att veta!
Vet du vad de kostar?
Och fixar de även 26" fat tires?
Jag bygger nämligen egna cyklar,så ibland skulle det bara kul med ett 4" däck,men de kostar typ runt 1000kr på "vanliga" ställen..

Nej jag har tyvärr inte tillgång till det längre och minns inte vad de kostade, man kanske 250-300:- styck skulle jag tro. De har bara däck till vissa cyklar, inte alla. Men om biltema säljer en cykel så brukar det alltid finns däck som reservdel till den.
Citera
2021-03-09, 05:17
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
kan ha varit en miljö aktivist

Nej, det var en alkis som fått sitt körkort indraget. Men jag såg faktiskt honom på sin cykel bara för ett par dagar sen så än så länge funkar den bra, två år senare.
Citera
2021-03-09, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Nej, det var en alkis som fått sitt körkort indraget. Men jag såg faktiskt honom på sin cykel bara för ett par dagar sen så än så länge funkar den bra, två år senare.

vettigt att cykla när man är alkis jämfört med att köra bil, det fanns således lite vett där uppe
Citera
2021-03-13, 13:36
Medlem
Citat:
kan ha varit en miljö aktivist
Varför skulle en miljöaktivist stjäla ett batteri och förstöra dess hållare? Deras våta dröm att fordon elektrifieras ju?
Citera
2021-03-15, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Varför skulle en miljöaktivist stjäla ett batteri och förstöra dess hållare? Deras våta dröm att fordon elektrifieras ju?

För att jämfört med en vanlig cykel är en elcykel en miljöbov , en elcykel är en miljöbov tills du börjar använda den så står den bara så miljöbov.
Citera
2021-03-15, 21:37
Medlem
Citat:
För att jämfört med en vanlig cykel är en elcykel en miljöbov , en elcykel är en miljöbov tills du börjar använda den så står den bara så miljöbov.
Det är sant, men å andra sidan behövdes ett till batteri sättas dit, dvs ett nytt batteri tillverkas och det är ju en extremt miljöfarlig produkt att utvinna materialet till och tillverka, men det hyschas det om. Så det var nog inte den skarpaste miljöaktivisten som stal batteriet.
Citera
2021-03-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Det är sant, men å andra sidan behövdes ett till batteri sättas dit, dvs ett nytt batteri tillverkas och det är ju en extremt miljöfarlig produkt att utvinna materialet till och tillverka, men det hyschas det om. Så det var nog inte den skarpaste miljöaktivisten som stal batteriet.

Well det är väl ingen vad jag vet som anklagat miljöaktivister för att vara dom skarpaste knivarna i lådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in