2021-03-07, 13:18
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Vi kanske alla borde tänka på att inte skriva ut namnen på de inblandade även fast deras namn synts i media bland annat.

Jag har precis nu, helt rätteligen blivit anmäld för att jag skrivit ut någons namn.
Det namn som har nämnts ett otal gånger i denna tråden så jag blev förvånad.
Men rätt ska vara rätt.

Försvinner jag nu så vet ni varför
Nej, du spekulerad i ett användar namn riktiga identitet. Det är ett fett regelbrott om du läser reglerna på forumets.

Jag får alltså spekulera kring Ebba och Esbjörn. Men jag får inte spekulera i ditt alias som ba’loba.
2021-03-07, 13:19
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du skrev att hon bröt mot Folkhälsomyndighetens restriktioner. Jag skulle kunna sträcka mig så långt som att det faktiskt var en lögn. Att han inte blivit smittad är relevant för att bedöma risken, man gjorde uppenbarligen tillräckligt för att det inte skulle ske.
Självklart bröt hon mot restriktionerna när hon sökte upp främlingen Esbjörn gång på. Hon hade ingen aning om hans hälsotillstånd mer än att hon uppfattade honom som lite egen. Där satt de i stearinljusets sken när Ebba instruerade vart Esbjörn skulle skriva under, nära varandra. Det där förstår nog du också om du tänker efter. Vadå berått mod - hon kanske ville döda Esbjörn?
Stig Malm dog idag efter sviterna av C19, 79 år gammal.
2021-03-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
avtalet må vara juridisk gilltigt. Detta betyder inte att det uppnår en moralisk standard man bör kunna förvänta sig av en kristen person som säger sig värna om de gamla.
Vad är det för moral du talar om? På vilket sätt har Ebba brustit där?
Att Esbjörns affärsmoral inte är vad den borde har ju framgått med tanke på processen han dragit in båda i.
2021-03-07, 13:22
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
ja de verkar vara samma skrot och korn. Varför ska ALLTID en kvinnas utseende kommenteras??? Är hon inte snygg så är hon ful. Men det kommer ALLTID upp och ska kommenteras. Det räknas liksom inte hur man är som person och hur man agerar. De flesta som motsätter sig Ebbas agerande är just för hennes agerande, inte för hur hon ser ut.
jäkla Gubbslem Peter Hjörne
Fast han har rätt.
Mycket kritik mot henne utgår från hon är kvinna, hennes framgång, ungdom och skönhet.
Man använder detta för att förringa och misstänkliggöra henne.
Det finns också en uppfattning, att eftersom hon har lyckats så väl, "så får hon tåla lite skit".
Hon har burit mot den gamla hederliga Jantelagen.
- Du skall inte tro att du är något.
Här i tråden har många tom. sagt att Ebba förförde Esbjörn!

Ja just det hon är ju kristen också.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-07 kl. 13:25.
2021-03-07, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Alldeles rätt. Du gör misstaget att ett hot måste vara olagligt för att kallas hot.
Men att lösa en tvist i en domstol är inget hot....
Det är låta en extern instans avgöra en tvist där parterna inte själva kan komma överens.
Det är så ett samhälle där man INTE begagnar sig av just hot fungerar.
Hot har alltså innebörden att det kommer utmynna i oförtjänt obehag.
Har man gjort fel är detta obehag inte oförtjänt ur moralisk synpunkt. Att man personligen kan uppelva obehag är en annan sak.
2021-03-07, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
men med den slutsatsen så kan vi nog konstatera att det är ett klipp hon har gjort. att säga något annat är ren lögn. Hur många som ens köper fastigheter på spekulation i syfte att renovera och sedan sälja kan ens göra dessa vinster på så kort tid?
Att köpa en fastighet för 3.9 miljoner och renovera för 3 miljoner är väl rimligt om man vill bo i fastigheten. Som ett klipp finns det alldeles för många osäkerhetsfaktorer. Densia har till exempel inte nyttjat Anticimex som Notar gjorde i sin värdering.
2021-03-07, 13:27
Medlem
Citat:
Nej, du spekulerad i ett användar namn riktiga identitet. Det är ett fett regelbrott om du läser reglerna på forumets.

Jag får alltså spekulera kring Ebba och Esbjörn. Men jag får inte spekulera i ditt alias som ba’loba.

Fick mig just det sagt

Jag som tyckte/trodde att det gällde att vi har väldigt många namn här som egentligen inte är publika.
Typ släktingar till Esb och vad pensionatstanten heter och den som kört honom i bil lite hit och dit.
(tänker på den dagen någon kör en ratsit på mig bara för att en släkting är i rampljuset och det ska vändas in o ut hur många bilar jag har och av vilket märke osv osv)
2021-03-07, 13:29
Medlem
Citat:
Du var mig en envis åsna. Suck!
Återigen är det inte mitt ansvar att undervisa dig om vad som förevarit bråket om Ebba-gate. Det tycks vara en förutsättning att bortse från fakta i avsikt att rättfärdiga förvaret av EBs exempelöst obarmhärtiga behandlingen av den gråtande och vädjande gubben.

Ebba Buschs hot – dra Esbjörn, 81, till domstol

- Esbjörn, som har vissa minnesproblem, sålde i augusti släktgården till Ebba Busch, men ångrade sig dagen efter att avtalet var undertecknat och vädjar nu förtvivlat om att få avtalet hävt.
Ebba Busch har kopplat in advokat för att driva igenom affären.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
- Dagarna hade sin gilla gång för Esbjörn fram till i somras då Ebba Busch dök upp.
Esbjörn kände sig smickrad över att en politiker känd från tv intresserade sig för honom. Hon bjöd hem honom till sig på kaffe och berättade att hon ville köpa hans ställe.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
- ”Esbjörn kan inte minnas när han skrev på avtalet och han menar att han blivit hårt pressad av Ebba och han är mycket ledsen och gråter när han berättar om det”
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Av brevet framgår inte bara att Ebba Busch kan komma att begära skadestånd utan också att hon kräver att fastighetsaffären fullföljs.
Tonen i advokatbrevet blir än hårdare. Ebba Busch hotar 81-årige Esbjörn med att dra honom inför domstol

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
Om Esbjörns kontraktsbrott är juridiskt riktigt så finns det väl inget hot med att låta tingsrätten ge honom rätt? Det borde väl snarare vara en möjlighet? Att man skriver ett brev att man inte har något annat val än att gå till domstol är inget hot. Det är en upplysning om vad nästa steg i processen kommer att bli.
2021-03-07, 13:29
Medlem
Citat:
Det låter som han hyr ut sin lägenhet i andra hand tycker jag.
Varför är han skriven där?
2021-03-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det värderingsintyg som införskaffats för Esbjörns svaromål, visar är att de värderingar Ebba Busch införskaffat är för låga. Med slutsatsen att en en exakt summa är det omöjligt att komma fram till utan en försäljning på öppna marknaden.

Jag personligen tror faktiskt att det inte vore så svårt att få ut 6 miljoner eller mer om man städade fastigheten, och reparerade de skador som gör att fastigheten benämns som ett ruckel.

Det finns andra aspekter som ingen mäklare har värderat, som att fastigheten har en stor tomt. Fastigheten är ianspråktagen på ett sätt som gör att den saknar betydelse för strandskyddets syften.

Det ger möjlighet till dispens till att bygga ut, skaffa komplement byggnader, Attefalls byggnader och allt möjligt som man inte kan göra på annan mark som inte har gammal bebyggelse. Det pågår redan planer på förtätning och anslutning av vatten och avlopp till Marielund som kommer gynna fastighetspriserna positivt, en sak alla i Marielund vet kommer ske inom kort.

Om jag hade diskuterat denna fastighet med en köpare, innan ett köp, hade jag redogjort för de möjligheter en fastighetsreglering kan innebära med avstyckning, eller ett ägobyte mellan en liten och en stor tomt, där en ny fastighet kan bildas för att finansera hela rasket. Vill man veta mer om vad man får lov att göra kan man ringa till lantmäteriet, och kommunen som är bra källor till information.

Fastigheter säljs genom mäklare när man vill veta det rätta marknadspriset. Det är bara auktion i undantagsfall som när en fastighet hamnar hos kronofogden som fastigheten säljs på deras auktioner.
Det är väl det fetade som man normalt kallar för en renovering, en kostnad som Densia värderade till 2.5-3 miljoner. Om man slår ihop köpeskillingen på 3.9 miljoner och Densias lägsta kosnad på 2.5 så blir det mer än dina sex miljoner.
2021-03-07, 13:34
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vad är det för moral du talar om? På vilket sätt har Ebba brustit där?
Att Esbjörns affärsmoral inte är vad den borde har ju framgått med tanke på processen han dragit in båda i.
Det har jag redovisat flera gånger. Så om du trycker viss alla inlägg på mig, så kan du läsa det.
Men i stora drag. Hon får huset till underpris från en gammal man. Som hon har sökt upp mitt under brinnande pandemi och mot de restriktioner vi är satta att leva under. Hon träffar farbrorn flera gånger under kort tid. Farbrodern har uttalat att han kände att hon tjatade, samt att farbrorn har en kognitiv förståelsnedsättning. Att hon dessutom i en intervju i november säger att hon ska häva köpet om han verkligen inte vill. Att hon sedan påstår att denna glasklara man som är fult kapabel att fatta sina egna beslut plötsligt står under andras påverkan luktar illa.
2021-03-07, 13:35
Medlem
Citat:
Varför deltar du i en tråd när du inte förstår vad den handlar om?
Den handlar om att Ebba Busch har stämt Esbjörn för att han inte har fullföljt fastighetsförsäljningen trots att han har skrivit på ett köpekontrakt. Du kanske har hamnat i fel tråd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in