2021-03-07, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Kan han mena att om han dör, ärver barnen honom. Om barnen då "försvinner", vem ärver barnen? Karin?
Nej. Hon är helt borta ur arvskedjan pga det brott hon begått. Det bör både KL och HOL känna till.
Citera
2021-03-07, 09:22
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. Hon är helt borta ur arvskedjan pga det brott hon begått. Det bör både KL och HOL känna till.

Jag tänkte mer att det var kanske Karins plan från början? Hon räknade väl med att komma undan mordet (som det hade varit om HOL dött vid skjutningen?

Men jag vet inte. Det var bara en tanke.
Citera
2021-03-07, 09:27
Medlem
Citat:
Jag tänkte mer att det var kanske Karins plan från början? Hon räknade väl med att komma undan mordet (som det hade varit om HOL dött vid skjutningen?

Men jag vet inte. Det var bara en tanke.
Aha... ja, då hade det kanske blivit annorlunda, om hon klarat sig undan och han dött.
Citera
2021-03-07, 10:00
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Kan han mena att om han dör, ärver barnen honom. Om barnen då "försvinner", vem ärver barnen? Karin?
Eftersom hon tror att hon är onåbar så kan hon säkert ha tänk så. Att hon kommer undan med anstiftan och barnen ärver HOL, och i hennes fantasivärld så kan hon och barnen leva lyckliga i alla sina dagar med pengar på kontot och ingen som lägger sig i. Hon har nog inte tänkt på att hennes olämplighet som förälder kvarstår vare sig HOL lever eller dör
Citera
2021-03-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Eftersom hon tror att hon är onåbar så kan hon säkert ha tänk så. Att hon kommer undan med anstiftan och barnen ärver HOL, och i hennes fantasivärld så kan hon och barnen leva lyckliga i alla sina dagar med pengar på kontot och ingen som lägger sig i. Hon har nog inte tänkt på att hennes olämplighet som förälder kvarstår vare sig HOL lever eller dör

Det här är HOLs ord: "försvinner jag försvinner barnen" varpå han skickar en hälsning till BR och påminner honom att även han har barn. KL har inget med det här uttalandet att göra, absolut ingenting. Det är som sagt var till BR och hans barn HOL riktar in sig mot direkt efter att han levererat dom mycket märkliga orden.

Synd nog valde HOL att ta denna "debatt" med BR i fel rättegång. Hade det inte varit bättre att ta det i rätt rättegång så hade BR och hans advokat fått en chans att svara.
Senast redigerad av iLivid 2021-03-07 kl. 10:42.
Citera
2021-03-07, 11:00
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Undrar hur många som Cecilia det finns i Sverige. Obehagsrysningar av förhören, en väldigt sjuk människa.

Och då har man inte hört förhören med Karin.

Kvinnor måste lära sig personligt ansvar, släppa sin patologiska narcissism och sluta onanera med tusentals upplevda offerkoftor.
Men ingen gör något, för ibland suger de kuken bättre än en porrstjärna. That's it.

Psykhälsan måste rustas upp med möjlighet till inlåsning.

Samhällets rättsväsende har byggt upp denna offervilja av kvinnor och brott sedan historiens gång.
Citera
2021-03-07, 11:05
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Samhällets rättsväsende har byggt upp denna offervilja av kvinnor och brott sedan historiens gång.
Vill poängtera att när jag generaliserar så här går det att göra med män också så inåt helvete.

Men en sak är slående - både Cecilia och Karin tycker de är offer för en situation som bara hänt. Ingen skäms eller tar ansvar utan njuter i stora drag av att vara mittpunkten.

Kvinnor och invandrare är alltid offer, så om de gör något sinnessjukt eller kriminellt är det alltid en (vit) mans fel.
Deras uppenbart inspärrningsvärda beteenden uppmuntras som någon slags kamp mot glastaket eller rasism.
Citera
2021-03-07, 11:11
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det här är HOLs ord: "försvinner jag försvinner barnen" varpå han skickar en hälsning till BR och påminner honom att även han har barn. KL har inget med det här uttalandet att göra, absolut ingenting. Det är som sagt var till BR och hans barn HOL riktar in sig mot direkt efter att han levererat dom mycket märkliga orden.

Synd nog valde HOL att ta denna "debatt" med BR i fel rättegång. Hade det inte varit bättre att ta det i rätt rättegång så hade BR och hans advokat fått en chans att svara.

Man kan bara spekulera i vad han vill ha sagt. Han kanske menar att GM själv har barn och beblandar sig med en sån som KL, nästa gång kanske GM är föremålet för hennes galenskaper? Eller att GM har barn och borde veta hur det skadar barnen om en förälder blir mördad? Eller att KLs plan kanske är att ta död på barnen sedan för att komma åt pengarna, har GM tänkt på det och hur ser han på det då, han har ju själv barn?

Anledningen att jag har svårt att tolka det som ett hot är för att det vore för uppenbart och det vore otroligt dumt att ställa till så han får fler dårar efter sig, tror inte han är så sugen på det, han och barnen vill nog bara ha lugn och ro nu
Citera
2021-03-07, 12:41
Medlem
Citat:
Man kan bara spekulera i vad han vill ha sagt. Han kanske menar att GM själv har barn och beblandar sig med en sån som KL, nästa gång kanske GM är föremålet för hennes galenskaper? Eller att GM har barn och borde veta hur det skadar barnen om en förälder blir mördad? Eller att KLs plan kanske är att ta död på barnen sedan för att komma åt pengarna, har GM tänkt på det och hur ser han på det då, han har ju själv barn?

Anledningen att jag har svårt att tolka det som ett hot är för att det vore för uppenbart och det vore otroligt dumt att ställa till så han får fler dårar efter sig, tror inte han är så sugen på det, han och barnen vill nog bara ha lugn och ro nu

Du tror alltså att HOL varnar mannen som försökt mörda honom med att skicka en varm hälsning till BR i fel rättegång?

Det är ett uppenbart hot. Och det paradoxala med det hela är att minuterna innan detta orerar HOL att KL till expressen kör med förtäckta hot då hon säger, efter att hon blivit släppt, att man gör bäst i att vara tyst i såna här lägen. Hur smart är man då?

KLs ord ser ni som ett hot men inte HOLs hot fast han riktar sig direkt till GM och påminner honom att han har barn och att han därför borde TÄNKA TILL.

Vet du om att denna man försvarat mördare, våltäktsmän och annat skit i 26 år, vem vet om nån av hans gamla glada numera frisläppta mördare vill ge något tillbaka till HOL och kanske ger sig på BRs barn?
Citera
2021-03-07, 16:07
Medlem
Alexfoleys avatar
Citat:

Billy har INGA barn vilket Hol säkert är medveten om?
Kanske syftar på MR?
Citera
2021-03-07, 16:14
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Du tror alltså att HOL varnar mannen som försökt mörda honom med att skicka en varm hälsning till BR i fel rättegång?

Det är ett uppenbart hot. Och det paradoxala med det hela är att minuterna innan detta orerar HOL att KL till expressen kör med förtäckta hot då hon säger, efter att hon blivit släppt, att man gör bäst i att vara tyst i såna här lägen. Hur smart är man då?

KLs ord ser ni som ett hot men inte HOLs hot fast han riktar sig direkt till GM och påminner honom att han har barn och att han därför borde TÄNKA TILL.

Vet du om att denna man försvarat mördare, våltäktsmän och annat skit i 26 år, vem vet om nån av hans gamla glada numera frisläppta mördare vill ge något tillbaka till HOL och kanske ger sig på BRs barn?
I fel rättegång, vad menar du med det? Men några varma hälsningar tycker jag inte det är, mer "Hur jävla blåst är du".
Att någon skulle riskera en massa år i fängelse för att hjälpa sin gamla advokat vet jag väl inte, de har ju ingenting att vinna på det?
Citera
2021-03-08, 07:52
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Jag tror du har rätt. HOL kan ha menat att Karin inte hade fått träffa barnen även om han försvann. Jag kan tänka mig att Karin såg honom som den enda anledningen att hon inte träffade barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in