2021-01-18, 18:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
På tal om medias bevakning:
I SR:s sändning Lunchekot nämndes domen mot Karin Lilja rätt så utförligt, dock utan att man nämnde namn eller relationen till HOL.

Vid Ekots sändning kl 17:45, som brukar fungera som en sammanfattning av dagens nyheter, nämndes inte domen mot Karin Lilja med ett ord.

SR hjälper till att dra en tjock och förlåtande filt över detta skandalärende.

Inte ett dugg förvånad, det här brottet har ju trots sin allvarlighet varit nedtonat hela tiden, i och för sig tror jag att HOL är tacksam för det men sådant brukar ju inte hindra media annars.

För att slippa cirkulera i medias nyheter ska du vara tillräckligt högt uppe på samhällsstegen.
Citera
2021-01-18, 18:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Du verkar ju fortfarande tro att de gäller olika lägenheter, så hur insatt är du egentligen?
Ursäkta men har du svårt att fatta? Bodelningen är klar. Hon har fått sina pengar och finansierat mordplaner och festande med dom
Citera
2021-01-18, 18:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Du verkar ju fortfarande tro att de gäller olika lägenheter, så hur insatt är du egentligen?
Men för helvete. Den här lägenheten har det harvats om i tråden i evigheter.
Du är dåligt påläst och läser om gamla händelser.

Karin har inget att göra med den lägenheten att göra för hon är utlöst vid bodelningen 28 nov 2016 efter skilsmässan.
Förstår du ens vad en bodelning vid en skilsmässa innebär?

Jag är nog en av dom som är mest påläst i det här fallet. Jag har "bara" 921 inlägg i tråden.
Du har 9... så lägg ner.
Citera
2021-01-18, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
14 år är löjligt lite. BO måste bära med sig denna hemska upplevelse resten av livet och leva i ständig rädsla medveten om att hon är ute om 10 år eller whatever, eller risken att hon smiter under en permission efter 2 mån eftersom det svenska fängelsesystemet är patetiskt.

Helt ärligt skulle hon ha livstid.

Ja livstid som tex helge fossmo
Citera
2021-01-18, 19:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Ett alkoliserat psykfall som stalkar och under en längre tid försöker hyra in lönnmördare för att ha ihjäl en tidigare partner förtjänar väl ett kännbart straff.

Galningen var ju besatt av den tidigare maken och besatt av att han skulle dö.

Farlig person.
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
14 år är löjligt lite. BO måste bära med sig denna hemska upplevelse resten av livet och leva i ständig rädsla medveten om att hon är ute om 10 år eller whatever, eller risken att hon smiter under en permission efter 2 mån eftersom det svenska fängelsesystemet är patetiskt.

Helt ärligt skulle hon ha livstid.
14 år är löjligt lite. Allt annat än livstid är för lite.

Med tanke på att Karin garanterat har pengar undangömda så kan hon fortsätta försöka leja mördare inifrån fängelset med hjälp av kontakter på utsidan så HOL får vara vaksam även om hon sitter inne.

Hoppas faktiskt att hon äntligen får den där stroken hon har ljugit om i åratal så det blir slut för gott. Endast då kan HOL känna sig trygg.
Karins hat är massivt så att hon skulle ge upp bara för att hon sitter inne tror jag inte på.
Kan andra leja folk när dom sitter inne så kan Karin det också.
Citera
2021-01-18, 19:05
Medlem
Isefises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte ett dugg förvånad, det här brottet har ju trots sin allvarlighet varit nedtonat hela tiden, i och för sig tror jag att HOL är tacksam för det men sådant brukar ju inte hindra media annars.

För att slippa cirkulera i medias nyheter ska du vara tillräckligt högt uppe på samhällsstegen.

Idag 2021-01-18 maila jag till Expr. journalist som skrev artikeln, Joha* Ronge. Inte fått svar. Förväntar mig inte det egentligen.

Ämne: Angående "Toppjuristens" dom idag

Hej! 🙋‍♀️
Tack för en mycket klar och bra saklig skriven artikel, ang ovan nämda ämne.
Min stilla undran är ändå; När ska hon, den nu dömda "toppjuristen" få utskrivet sitt namn och med dito tillhörande ansiktsfoto i Expressen?
"Andra" givetvis dömda, brottslingar, mördare mm kan jag som läsare få både namn och foto på. Mvh/ ***
Citera
2021-01-18, 19:06
Medlem
grottmuttans avatar
Mikael Rönnberg borde ju definitivt få högre straff. Och fan va löjligt ändå att de lyckades tappa bort honom efter överlämnandet av guldet. Näästan så man anar ugglor.. 👀
Citera
2021-01-18, 19:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Karin kommer att få det bra på kåken.
  • Ingen mer alkohol som kan förvärra hennes alkoholdemens.
  • Lika galna medsystrar, som hon kan hjälpa med Juridiska ting.
  • Hon har inte tjallat på sina torpeder, så sådant behöver hon inte lida för.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-01-18 kl. 19:27.
Citera
2021-01-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Karin har inget att göra med den lägenheten att göra för hon är utlöst vid bodelningen 28 nov 2016 efter skilsmässan.

Jag är nog en av dom som är mest påläst i det här fallet. Jag har "bara" 921 inlägg i tråden.
Du har 9... så lägg ner.

921 inlägg och du vet alltså inte ens vilken lägenhet det handlar om? Tror du behöver läsa mera och skriva mindre.
Citera
2021-01-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

En vaken observation/reflektion.

Måste ändå ge TV4 Nyheterna cred för att man med ett hyfsat långt inslag, inkl en mycket välliknande teckning föreställande Karin Lilja vid huvudförhandlingen, presenterade ärendet så nära de kunde utan att namnge henne eller de andra inblandade. Plus en filmsnutt från brottsområdet strax efter händelsen.

Skall bli intressant att se hur SVT Rapport hanterar domen..

Edit: Inte ett ljud om domen på 14 års fängelse i Rapport!
Varför är jag inte förvånad?
Senast redigerad av Carinah78 2021-01-18 kl. 19:54.
Citera
2021-01-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Du har 9... så lägg ner.
Uppenbarligen ser polisen fortfarande kopplingar till lägenheten. Varför tror du att dom ser det som relevant?

. Den 17 april 2020 skulle den fastighet i Långvind som Karin Lilja och Henrik Olsson Lilja ägde tillsammans visas inför en offentlig auktion veckan därpå. Det skulle kunna vara ett skäl till att Karin Lilja ville påskynda ett nytt försök att döda Henrik Olsson Lilja.
Citera
2021-01-18, 19:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
En vaken observation/reflektion.

Måste ändå ge TV4 Nyheterna cred för att man med ett hyfsat långt inslag, inkl en mycket välliknande teckning föreställande Karin Lilja vid huvudförhandlingen, presenterade ärendet så nära de kunde utan att namnge henne eller de andra inblandade. Plus en filmsnutt från brottsområdet strax efter händelsen.

Skall bli intressant att se hur SVT Rapport hanterar domen..

DDR-TV?

"I som här inträden låten hoppet fara" är nog min spontana reaktion om vad SVT kommer att prestera angående Karin Lilja, jag hoppas jag har fel men tror inte att så är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in