Citat:
Ursprungligen postat av
iLivid
Nej det tror jag inte. Barnen är väl snart 18 och får bestämma själva och dessutom sitter KL inlåst än så länge så... nej det tror jag inte han menar.
I min mening avlägger HOL ett illa dolt hot i rätten när han hälsar till gärningsmannen BR att han har egna barn tänk på det säger HOL.
Varför drar HOL ens upp gärningsmannens egna barn om inte för att skrämma honom? HOL är uppebart riktigt bitter och det lyser igenom i rätten. Han kanske inte heller är så god som han utger sig för att vara. Vilket normalt brottsoffer hotar sin förövares barn i rättsalen?
Ja dom är väl 17 och 19, men detta började ju för längesen så han funderar väl hur hon/dom tänkt egentligen under hela den här tiden.
Det du uppfattar som hot går nog tolka på flera sätt. Endera så menar han som han säger, att han är brydd att en människa som själv har barn kan utsätta andras barn för detta, och att han bör tänka till lite. Eller så är det ett förtäckt hot, men det känns väl som att han har nog med att ha den där dår-kärringen efter sig, han vill nog inte dra på sig fler dårar genom att hota folk.
Att han är bitter har åtminstone jag full förståelse för, hans ruttna ex har ju inte bara förstört flera år för honom, utan även för de gemensamma barnen. Men nu blir det väl lugnt ett tag. Kanske.