2021-03-06, 19:58
  #985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Man skall ta ut de bästa vare sig de är 40 eller 20 år. Allt annat är åldersrasism. Om 20-åringen har framtiden för sig så låt hen prestera i framtiden då. Så länge äldre är äldst så deltar den.
Självklart, men till ex OS handlar det inte om att deltaga utan prestera det är den stora skillnaden. Det går faktiskt att inte skicka någon till förmån för någon annan i ex annan idrott vilket få verkar begripa. Det finns något fjolligt belöningssystem i att har man varit bra får man alltid vara med oavsett resultat.
Citera
2021-03-06, 19:59
  #986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Storebror😂
Jag hatar fusk. Att godta att en storfuskare av sällan skådat slag att tillåtas fortsätta sin övermänskliga framfart i skidspåren, är synnerligen patetiskt.
Norge gräver längdskidåkningens grav. Synd bara att de är så korrupta i sin egen fullkomlighet, att de inte fattar det själva.
Precis...dom håller på att begrava skidsporten dom hycklande norrmännen.
Efter det har dom bara oljan och torsken kvar som dom är bra på, borde tänka sig för!

När även norrmännen själva tvivlar på johaug...så säger det en del..
Citera
2021-03-06, 20:01
  #987
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Självklart, men till ex OS handlar det inte om att deltaga utan prestera det är den stora skillnaden. Det går faktiskt att inte skicka någon till förmån för någon annan i ex annan idrott vilket få verkar begripa. Det finns något fjolligt belöningssystem i att har man varit bra får man alltid vara med oavsett resultat.

Men du påstod ju nyss att de stod ivägen för alla unga lovande. Vilka?
Citera
2021-03-06, 20:04
  #988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Precis...dom håller på att begrava skidsporten dom hycklande norrmännen.
Efter det har dom bara oljan och torsken kvar som dom är bra på, borde tänka sig för!

När även norrmännen själva tvivlar på johaug...så säger det en del..

Oljan fasas ut och snart står de med dopingpreparat upp över öronen utan att någon ids bry sig om längdskidåkning längre.
Citera
2021-03-06, 20:04
  #989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Men du påstod ju nyss att de stod ivägen för alla unga lovande. Vilka?
Är du dum! I en olympisk trupp har man ett visst antal platser o skickar du 40 åringar som åker ut med marginaler första kvalet så är det en mkt dålig satsning . Det hade tex varit bättre att skicka med någon ung fr topp o talang för att se o lära. Gå in på SOK hemsida o se deras vision. Spelar du korkad är el är det medfött?
Citera
2021-03-06, 20:06
  #990
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Den här tråden borde heta: Alla vi dåliga, svenska förlorare som är avundsjuka på vår storebror Norge.
Ja. Men det forutsetter en evne til selvinnsikt som nog fattas.

Den delen av tråden som ble skrevet mens loppet fortsatt fant sted, var ganske bra.
Tråden etter målgang ble raskt slik du beskriver.
Citera
2021-03-06, 20:09
  #991
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Nja...om det vore på lika villkor så visst.

Men en normann kan glädjas åt både Quislingar och dopade skilöpere.

Du digggar Mette-Marit's Shaman också förstår jag. Har han sprutat i munna på deg ännå?

Citat:
Ursprungligen postat av berra77
För att trösta mig sådana här dagar brukar jag kolla hur det senast gick när Sverige mötte Norge i bandy på VM.
2018 vann vi med 17-0.

Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Storebror😂
Jag hatar fusk. Att godta att en storfuskare av sällan skådat slag att tillåtas fortsätta sin övermänskliga framfart i skidspåren, är synnerligen patetiskt.
Norge gräver längdskidåkningens grav. Synd bara att de är så korrupta i sin egen fullkomlighet, att de inte fattar det själva.

Löken på den Norskodlade laxen skulle vara att Marit Björgen vinner Vasaloppet imorgon. Ja vi elsker detta landet!
__________________
Senast redigerad av NorthernCross 2021-03-06 kl. 20:13.
Citera
2021-03-06, 20:13
  #992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Löken på den Norskodlade laxen skulle vara om Marit Björgen skulle vinna Vasaloppet imorgon. Ja vi elsker detta landet!

Tja, omöjligt är det ju inte. Björgen har ju styrts av det norska dopingförbundet i den sista sovjetstaten under lång tid.
Så hon är nog också livslångt marinerad med fuskpreparat.
Citera
2021-03-06, 20:16
  #993
Medlem
Oförståelig för mig varför man följer skidsport om man hatar Norge så mycket. Självskadebeteende.
Citera
2021-03-06, 20:20
  #994
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Man skall ta ut de bästa vare sig de är 40 eller 20 år. Allt annat är åldersrasism. Om 20-åringen har framtiden för sig så låt hen prestera i framtiden då. Så länge äldre är äldst så deltar den.

Att ta med en snart totalt avdankad Calle är både slöseri med resurser och tid.

Man bör till största delen väga in utveckling både karriärsmässigt och säsongsmässigt vem som ska med.
Citera
2021-03-06, 20:21
  #995
Avslutad
Haha vad alla klagar på Weng då. Zlatan är ju betydligt värre men då är han bara "cool".
Citera
2021-03-06, 20:23
  #996
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja, tycker du att alla ska vara stöpta likadant?

Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in