2021-03-06, 19:30
  #973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Ok, men vilka ”alla lovande bakom” var det du åsyftade?
Det är ju bara att plocka nästa i tur el avstå, förstår inte vad som är charmigt med att se Kallur åka ut i kvalet 2 sek marginal , pinsamt, bara ett sätt att mjölka ur sponsorer .
Citera
2021-03-06, 19:33
  #974
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johl
Klart att hon dopade sig medvetet. Clostebol Användes av kvinnliga DDR-idrottare eftersom det gav en långvarig muskeltillväxt och var dessutom oerhört svårt att spåra eftersom halveringstiden rörde sig om timmar. Preparatet användes under uppbyggnadsperioden och effekten varade under flera år. För några år sedan kunde dopninglaboratorierna på ett bättre sätt kunna spåra dopningen längre tillbaka så att Clostebol kunde spåras ett par veckor efter intag. Om vi tittar på de faktiska omständigheterna vid avslöjandet så kan vi först konstatera att Johaug inte hade kollats på tre månader...
Den norske läkaren hade fått reda på att Johaug skull kallas till dopningskontroll, under träningslägret i Italien fick gänget kring henne panik och utförde en massa märkliga handlingar, Johaug har alltid lidit av att hennes läppar blir svårt brända i solen och detta utnyttjades av teamet, läkaren (som räknas till en av världens främsta dopningsexperter) rusade iväg och köpte en salva,Trofodermin, som han visste innehöll den anabola steroiden Clostebol. Han, som läkare, gick inte till apoteket som hade den salva hon vanligtvis använde, han gick till en sk Supermarket och köpte Trofodermin som de använde till att smörja in hennes läppar med en lämplig dos. Tilläggas kan både förpackningen och tuben var märkta med dopningsvarning. När de kom tillbaka till Norge anmälde de att Johaug hade använt Trofodermin. Hon testades naturligtvis och det upptäcktes en mindre mängd anabola steroider helt enligt planen.
För att berättelsen skall gå ihop måste man förutsätta att läkaren förlorat läsförmågan, totalt tappat sina medicinska kunskaper rörande dopningspreparat och omedvetet valt att handla dopningsklassad salva i ett snabbköp. Johaug hade även hon blivit illitterat och hävdade att hon inte läste bipacksedel eller registrerade varningen på tub och förpackning.
Så självklart har hon dopat sig medvetet och fortfarande får man Mulheggvibbar när man ser henne åka.


Spot on. Aldrig att det kan ha gått till som i historien de drog. Det faller helt enkelt på sin egen orimlighet. Mer behöver egentligen inte sägas
Citera
2021-03-06, 19:36
  #975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johl
Klart att hon dopade sig medvetet. Clostebol Användes av kvinnliga DDR-idrottare eftersom det gav en långvarig muskeltillväxt och var dessutom oerhört svårt att spåra eftersom halveringstiden rörde sig om timmar. Preparatet användes under uppbyggnadsperioden och effekten varade under flera år. För några år sedan kunde dopninglaboratorierna på ett bättre sätt kunna spåra dopningen längre tillbaka så att Clostebol kunde spåras ett par veckor efter intag. Om vi tittar på de faktiska omständigheterna vid avslöjandet så kan vi först konstatera att Johaug inte hade kollats på tre månader...
Den norske läkaren hade fått reda på att Johaug skull kallas till dopningskontroll, under träningslägret i Italien fick gänget kring henne panik och utförde en massa märkliga handlingar, Johaug har alltid lidit av att hennes läppar blir svårt brända i solen och detta utnyttjades av teamet, läkaren (som räknas till en av världens främsta dopningsexperter) rusade iväg och köpte en salva,Trofodermin, som han visste innehöll den anabola steroiden Clostebol. Han, som läkare, gick inte till apoteket som hade den salva hon vanligtvis använde, han gick till en sk Supermarket och köpte Trofodermin som de använde till att smörja in hennes läppar med en lämplig dos. Tilläggas kan både förpackningen och tuben var märkta med dopningsvarning. När de kom tillbaka till Norge anmälde de att Johaug hade använt Trofodermin. Hon testades naturligtvis och det upptäcktes en mindre mängd anabola steroider helt enligt planen.
För att berättelsen skall gå ihop måste man förutsätta att läkaren förlorat läsförmågan, totalt tappat sina medicinska kunskaper rörande dopningspreparat och omedvetet valt att handla dopningsklassad salva i ett snabbköp. Johaug hade även hon blivit illitterat och hävdade att hon inte läste bipacksedel eller registrerade varningen på tub och förpackning.
Så självklart har hon dopat sig medvetet och fortfarande får man Mulheggvibbar när man ser henne åka.

Träff i tornet👍
Som sagt, om Johaug skulle avslöjas igen så är det dödsstöten för den korrupta längdskidåkningen.
Citera
2021-03-06, 19:36
  #976
Medlem
NorthernCrosss avatar
Den här tråden borde heta: Alla vi dåliga, svenska förlorare som är avundsjuka på vår storebror Norge.
Citera
2021-03-06, 19:38
  #977
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Det är ju bara att plocka nästa i tur el avstå, förstår inte vad som är charmigt med att se Kallur åka ut i kvalet 2 sek marginal , pinsamt, bara ett sätt att mjölka ur sponsorer .

Ok du har ingen aning.
Citera
2021-03-06, 19:39
  #978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Som normann så har du som vanligt fattat allt tvärtom, men det klarade du inte av att läsa in hehe.

Du får nog ta och låta noen hjelpe deg att förstå vad jag menar.

Vi alla andra vet om att du selv (om du är någorlunda normal normann) förstår funderingarna och kring det norska astma-undret och läppsalvans undergjörende verkansgrad.

Du fölte att jag kände mig träffat för att jag följt skidåkning sedan 70-talet?????? Hmmm, kan du förklare dette?

Om du visste vem din fader var, kunde du spöret honom om äldre tider, men då får du spåra etter din mammas läppestick på många pikkar.

Vilken underbar dag att vara norrman och gilla längdskidåkning. Först blir det guld och silver, och sedan kan man setta sig i en bekväm fåtölj och njuta av synen på vissa svenskar som frivilligt ((!)) geggar in sig i den egna fekala smörjan.
Citera
2021-03-06, 19:42
  #979
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Den här tråden borde heta: Alla vi dåliga, svenska förlorare som är avundsjuka på vår storebror Norge.
Nja...om det vore på lika villkor så visst.

Men en normann kan glädjas åt både Quislingar och dopade skilöpere.

Du digggar Mette-Marit's Shaman också förstår jag. Har han sprutat i munna på deg ännå?
Citera
2021-03-06, 19:45
  #980
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Den här tråden borde heta: Alla vi dåliga, svenska förlorare som är avundsjuka på vår storebror Norge.
För att trösta mig sådana här dagar brukar jag kolla hur det senast gick när Sverige mötte Norge i bandy på VM.
2018 vann vi med 17-0.
Citera
2021-03-06, 19:45
  #981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Den här tråden borde heta: Alla vi dåliga, svenska förlorare som är avundsjuka på vår storebror Norge.
Storebror😂
Jag hatar fusk. Att godta att en storfuskare av sällan skådat slag att tillåtas fortsätta sin övermänskliga framfart i skidspåren, är synnerligen patetiskt.
Norge gräver längdskidåkningens grav. Synd bara att de är så korrupta i sin egen fullkomlighet, att de inte fattar det själva.
Citera
2021-03-06, 19:49
  #982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Ok du har ingen aning.
Jo, men kolla korpen så hittar du bra alt
Citera
2021-03-06, 19:50
  #983
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Tyskan som kom nia, varifrån kom hon ? hon måste nog ha varit snabbast det sista varvet.
Tror hon låg bakom Fossesholm rätt länge sedan gick hon tydligen ikapp Sorina som hade schaktningsperiod. När Sorina fick upp farten hängde hon länge med i rygg. Var ca 20 sekunder efter Sorina och 10 efter Weng sista varvet.

Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Du menar hon som fick släppa Frida och Ebbas klunga efter typ 18 km?
Hennig gick in i vägen och fick släppa Ribom förbi sig. Gimmler avslutade däremot överraskande bra.
Citera
2021-03-06, 19:54
  #984
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Tyvärr finns det många idrottsliga exempel på i Sverige när vi satsar på gamla idrottar som är slut. Vi tar några exempel Foppa i Vancouver, Kallur i sista OS, Alshammars sista OS. De var med för god sak skull, blev bara tok, satsa på ungt nytt, allt har sin tid.

Man skall ta ut de bästa vare sig de är 40 eller 20 år. Allt annat är åldersrasism. Om 20-åringen har framtiden för sig så låt hen prestera i framtiden då. Så länge äldre är äldst så deltar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in