Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
Varifrån kommer uppgiften att PW inte kommer ihåg när poolen flyttades/byggdes? Talar vi om två olika datum?
PW säger både i polisförhör och under rättegången att poolen sattes på plats hösten 2017. Som tack för hjälpen ska de som hjälpt blivit erbjudna att få använda poolen vilket PW har nyttjat vid ett tillfälle. Han minns inte exakt när men gissar på nån gång under hösten 2017. Försvarsadokaten refererar till en fb-dialog från januari 2018 och undrar om det kan vara då och det bekräftar PW att det stämmer.
Jag tror att det skett diskussioner i tråden sedan länge som härstammar från förhöret i TR.
Diskussionerna utmynnar från PW som inte riktigt minns när poolen flyttades, utan behöver lite hjälp på traven.
Personligen tror jag att en slags misstro mot PW har uppstått, men kanske även en ihopblandning av datum. Misstron kanske är beroende av att PW dels är vän med SD, han har haft flera kontakter med SD efter mordet, och hans som jag ser det, något slarviga påpekande av att "grannar" kallat Lena för "porrpastor". Om jag själv ska säga något om just det, borde han vårdat uttrycket bättre. Nu
Jag kan ändå tycka att PW är den som direkt påpekar att han känner SD, talar om att han har hjälpt SD vid något tillfälle HT-17 att återskapa raderade bilder, och även påtalar (enligt egen utsaga) att han känner SD när det är aktuellt att tömma SDs mobil. Han är inte den som upptäcker att nära tusen bilder tas vid polisstationen inför förhör, men han är den som är med som den "som är mest kompetent" på just den mobil som SD har. Han är behjälplig i hur tömningen ska ske utan att värdefull information ska gå om intet och också den som säger att det i stort sett är omöjligt att ta nära tusen bilder på några minuter och samtidigt sms:a, om inte en särskild inställning på mobilen är gjord.
Jag utgår (?) från att man kollat om denna inställning är gjord eller inte?
I förhör kan man dock se att PW berättar om 3-4 kontakter som han och SD har haft efter mordet.
Det påminner mig om de "likes" som SD skickat till TM på han facebooksida.
SD "smörjer" sina poliskompisar, allt för att verka oskyldig.
A 151/136
"
Stefan frågade om han skulle ta bort P*eter på Facebook men varken Peter eller Stefan ansåg det nödvändigt då. De är fortfarande Facebookvänner. Det avslutades med att de inte skulle ha kontakt eller träffas förrän allt var utrett. Peter uppfattade det som att Stefan ansåg sig oskyldigt anklagad
och att bara det utretts färdigt så skulle det framgå att han inte hade med mordet att göra. "