2021-03-06, 15:47
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, men jag arbetar för organisationen som publicerar rapporten. Det är VI som sammanställt och publicerat.

Börjar det klarna?

Så du hävdar att du är Svensk och jobbar för engelska "Medicines & Healthcare products
Regulatory Agency"?
Citera
2021-03-06, 15:54
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Så du hävdar att du är Svensk och jobbar för engelska "Medicines & Healthcare products
Regulatory Agency"?
Det är inte MHRA som publicerat rapporten...

Herregud.
Citera
2021-03-06, 15:57
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Det är inte MHRA som publicerat rapporten...

Herregud.

Vem är det som publicerat rapporten då? Och vart finns originalet?
Citera
2021-03-06, 16:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Vem är det som publicerat rapporten då? Och vart finns originalet?
Brittiska Regeringsdepartementet. Det är vår webplats. GOV.UK

Nu har du fått en korrekt rapport så nu kan du ägna dig åt att analysera och referera till hur mycket korrekta uppgifter du vill, och behöver inte längre svänga dig med andrahandsuppgifter.
Citera
2021-03-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om inte covid leder till så mkt mer än en lättare influensa för så många som möjligt så spelar smittan i sig ingen roll.

Syftet med restriktionerna är att hålla nere IVA fallen så att sjukvården hänger med
Citera
2021-03-06, 16:34
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Så nu hävdar du att du är en engelsk forskare som jobbar för Brittiska Regeringsdepartementet,
skriver nästan flytande Svenska och hänger på Flashback. Bortsett från när du inte skriver
Brittiska Regeringsdepartementets officiella rapporter som publiceras på Medicines & Healthcare products Regulatory Agencys hemsida.

Men avskyr att referera till forskningsrapporter och att ge källor? Snart dör jag av skratt.
Ditt största problem verkar vara att jag är den som faktiskt GER källhänvisningar varje gång jag postar. Att det går stick i stäv med det skit du sprider här är fullt förståeligt.

Försök nu att fokusera på hur många "seriösa biverkningar som UK rapporterat. Ett tips är väl att du inte hänvisar till uppgifter som någon ANNAN rapporterar. Jag försökte vara bussig mot dig och gav dig länken till den officiella rapporten, men du är helt enkelt för blåst för att fatta det.

Citat:
Det intressanta är: Varför rapporteras det 1/30000 med seriösa biverkningar i Israel?!
Medans UK rapporterat 1/35!

Kan Turkmongolisk genetik skilja sig så mycket mot Europeisk?!

Citat:
Nej, det har vi inte. Om du skall svänga dig med påståenden om statistik kan du väl åtminstone bemöda dig med att referera till korrekt data?

https://www.gov.uk/government/publications/coronavirus-covid-19-vaccine-adverse-reactions/coronavirus-vaccine-summary-of-yellow-card-reporting

Du är bland den värsta amatör jag läst, du klarar inte ens av att googla fram information när den är ett knappklick bort. Helt otroligt.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-03-06 kl. 17:25.
Citera
2021-03-06, 17:08
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om inte covid leder till så mkt mer än en lättare influensa för så många som möjligt så spelar smittan i sig ingen roll.

Jo, det spelar stor roll, eftersom du riskerar att sprida smittan vidare till andra.

För dig kanske Covid inte leder till någonting allvarligare än en lindrigare influensa. Det kan även vara så att du inte ens märker att du är sjuk. Men dom som smittas av dig, kanske drabbas hårt.

En annan aspekt är att smittspridningen är destruktiv för samhället. Ökad smittspridning leder till ökade restriktioner. Ifall du gör en insats för att minska smittspridningen, så är det ett bidrag till att få samhället att fungera.
Citera
2021-03-06, 17:11
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
You made my day..... Har inte skrattat så mycket på flera veckor....

Så, om du är forskare som jobbar för Brittiska Regeringsdepartementet.
Fram med länk till rapporten som de saxat från på Medicines & Healthcare products Regulatory Agencys hemsida.
Jag är inte forskare.

Rapporten är inte saxad från MHRA:s websida. De har ingen sådan eftersom den ligger som underdomän på vår webplats (gov.uk/mhra). De kan dock inte publicera någon information själva på GOV.UK, det är det vi som ansvarar för helt och hållet (av säkerhetsmässiga skäl). Deras gamla webplats ligger kvar som underdomän till gov.uk (mhra.gov.uk) men där finns endast statiskt content (t.ex. https://coronavirus-yellowcard.mhra.gov.uk). På den webplatsen publicerar de själva.

Rapporten innehåller alla uppgifter du behöver för att se hur många "seriösa biverkningar som rapporterats". Du hävdade att det är 1/35 men det är inte korrekt.

Citat:
Det intressanta är: Varför rapporteras det 1/30000 med seriösa biverkningar i Israel?!
Medans UK rapporterat 1/35!

Kan Turkmongolisk genetik skilja sig så mycket mot Europeisk?!

Hope that helps.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-03-06 kl. 17:29.
Citera
2021-03-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Medel 52 år, median 43 år. Tabell 1 rad 265. På grund av hur distributionen ser ut, kanske för att de som är riktigt gamla dör? Kanske är någon bias i urvalet. Är bara preprint.

5000 behandlas iaf just nu bara i Stockholm för "långtidscovid". Tyvärr står det inte vad åldern är.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2021/03/sa-ska-patienter-med-post-covid-fa-vard/
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.10.19.20214494v2.full.pdf

Jämfört med långtidsinfluensa då, hur mycket vanligare är långtidscovid?

Senaste influensan jag hade var jag kraftigt påverkad 3,5mån, sedan nedsatt kapacitet nästan ett år efter insjuknande då det tog 11månader innan kroppen började svara på träning igen och konditionsmässigt saknade jag en 7-8%.

Då jag är vältränad så påverkade det mig inte i det vardagliga livet men mitt idrottsutövande fick ju ligga i malpåse då det inte gick att tävla den säsongn.

Så, det är ju inte bara covid som resulterar i långtidseffekter men det är ju sannolikt att man återhämtar sig efter ett tag och hur påverkad man blir under tiden beror till stor del på grundfysiken .
Senast redigerad av kkkrim 2021-03-06 kl. 17:41. Anledning: siffermiss
Citera
2021-03-06, 17:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Jämfört med långtidsinfluensa då, hur mycket vanligare är långtidscovid?

Senaste influensan jag hade var jag kraftigt påverkad 3,5mån, sedan nedsatt kapacitet nästan ett år efter insjuknande då det tog 11månader innan kroppen började svara på träning igen och konditionsmässigt saknade jag en 7-8%.

Då jag är vältränad så påverkade det mig inte i det vardagliga livet men mitt idrottsutövande fick ju ligga i malpåse då det inte gick att tävla den säsongn.

Så, det är ju inte bara covid som resulterar i långtidseffekter men det är ju sannolikt att man återhämtar sig efter ett tag och hur påverkad man blir under tiden beror till stor del på grundfysiken .

Du kan inte ha varit särskilt vältränad, om du drabbades på det där sättet av en vanlig säsonginfluensa. Dom jag känner som brukar få den överhuvudtaget, ligger i sängen en vecka. Bra precis en vecka, varje år. Sedan stiger de upp och är lite yra och ostadiga på benen det första dygnet. Sedan är de bra!
Citera
2021-03-06, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du kan inte ha varit särskilt vältränad, om du drabbades på det där sättet av en vanlig säsonginfluensa. Dom jag känner som brukar få den överhuvudtaget, ligger i sängen en vecka. Bra precis en vecka, varje år. Sedan stiger de upp och är lite yra och ostadiga på benen det första dygnet. Sedan är de bra!

Samma sak kan ju sägas om Covid 19.

Alla jag känner inklusive familjen har bara haft lättare symtom - jag märkte inte ens av det.

Det dör unga och friska personer i influensa också.
Citera
2021-03-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Samma sak kan ju sägas om Covid 19.

Alla jag känner inklusive familjen har bara haft lättare symtom - jag märkte inte ens av det.

Det dör unga och friska personer i influensa också.

Jag känner endast 2 fall i min krets som vart oerhört dålig med tillhörande sjukhusvårt ,dessa 2 var 60 / 67 och verkligen inten i bra skick. Alla andra har haft feber till inte nå symtom.

Tycker det känns konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in