2021-03-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har iallafall fall rätt att spekulera om det. Vem är Esbjörns mäklare förresten?
Du spekulerar trots att det finns två värderingar gjorda på huset, en är dessutom från Esbjörn. Det är vad man kallar för faktaresistens.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Faktaresistens
2021-03-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Lagen är inte alls glasklar gällande situationer som denna, hade det varit det hade inte domstolen tagit upp ärendet.

Ebbas dyra advokater och djupa fickor gör att det ser mörkt ut för Esbjörn att hålla ut under längre tid, eftersom orken och pengarna troligtvis tryter fort för en åttioplussare.

Men det ger inte Ebba tekniskt rätt ens på ett strikt juridiskt plan. Sen tillkommer ju det där med moralen och hederligheten.
jo lagen är glasklar. Den ska alltid vara glasklar, annars har vi ett problem....
Domstolar har aldrig att pröva lagen - de har att pröva hur saker förhåller sig till den.
Senast redigerad av martinator 2021-03-06 kl. 14:04.
2021-03-06, 14:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
hur menar du?
Den "andra" linjen bygger ju enbart på att folk inte förstått vad som pågår....
Det har aldrig funnits mer än en linje. Kontraktet har från dag ett varit giltigt och inga oegentligheter har funnits.
Vad skönt för dig att du är så klar över hur du ser detta. Då är det ju bara att luta sig tillbaka och vänta på att rättvisans kvarnar ska mala och det bevisas att du har rätt.

Själv tycker jag det finns stora tveksamheter och tänker fortsätta att diskutera.

En svårighet för mig är tillexempel att Ebba i höstas sa att hon inte tänkte driva igenom affären om Esbjörn verkligen inte ville. Jag vet att det varit uppe förr och att det för Ebbaister är glasklart varför inte Ebba bör stå vid detta löfte, så är det inte glasklart för mig.
2021-03-06, 14:04
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
NU får du ge dig... Det framkom ju i princip omgående att Esbjörn INTE VILLE HA någon mäklare varför det ALDRIG FUNNITS någon "Esbjörns mäklare"...
Är det inte en bra idé att försöka tillskans sig åtminstone lite kunskap om sakernas tillstånd innan man börjar fantisera ihop en helt egen världsbild.
Förlåt, jag skrev fel. Jag menade vem har värderat huset till 4,6 miljoner, som du sa att han fått det värderat till.
2021-03-06, 14:05
Medlem
Citat:
NU får du ge dig... Det framkom ju i princip omgående att Esbjörn INTE VILLE HA någon mäklare varför det ALDRIG FUNNITS någon "Esbjörns mäklare"...
Är det inte en bra idé att försöka tillskans sig åtminstone lite kunskap om sakernas tillstånd innan man börjar fantisera ihop en helt egen världsbild.

Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Han har ingen!

Det stämmer. Densia är en fastighetskonsult som gör värderingar. De mäklar inte. Det var jag som var otydlig och lurade in MaryTönt på fel spår.
2021-03-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Vad skönt för dig att du är så klar över hur du ser detta. Då är det ju bara att luta sig tillbaka och vänta på att rättvisans kvarnar ska mala och det bevisas att du har rätt.

Själv tycker jag det finns stora tveksamheter och tänker fortsätta att diskutera.

En svårighet för mig är tillexempel att Ebba i höstas sa att hon inte tänkte driva igenom affären om Esbjörn verkligen inte ville. Jag vet att det varit uppe förr och att det för Ebbaister är glasklart varför inte Ebba bör stå vid detta löfte, så är det inte glasklart för mig.
Men ändå kan ingen påvisa en enda tveksamhet.
Men du tycker ändå att de finns....
2021-03-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Busch ska ut ur kyrkan, ut ur partiet, ut ur offentligheten.

Hon är lite för snygg, lite för trevlig, har haft det lite för lätt

Ingen har vågat säga emot henne, men nu måste det få ett stopp

Tyvärr är det nog svårt att fängsla henne för att hon lurar gamlingar.

Men affären måste stoppas och hennes barn ska omhändertas
Är du dum på riktigt? Hon har inte lurat någon!
2021-03-06, 14:07
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Efter påtryckningar. Hon tjatade och tjatade, Esbjörns egna ord
Och pekade " skriv under här, skriv under här, skriv under här...fan vet hon inte förde den darriga gubbens hand.

Det är en demokratisk välgärning om hon döms till gagn för synen på våra äldre och det minskande förtroendet för politiker. Ebba har kapat ett herrelöst KD och driver det med samma fula knep hon använt mot den vädjande gubben som vore det ett parti för hennes självförverkligande.

Ni som tanklöst, förvarar detta bör ställa er frågan hur ni skulle reagerat om den försnillade gubben var er gamla farfar eller morfar?
Den andra frågan ni bör ställa är om det varit en arabisk man med helskägg som juridik-trixat av Esbjörn huset?
Ajajaj Ebba så gör man inte. Om Ebba kommer undan detta är vämjeligt och sänker ribban för ådringsbluffs-industrin.
Senast redigerad av Condyloma 2021-03-06 kl. 14:11.
2021-03-06, 14:07
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du spekulerar trots att det finns två värderingar gjorda på huset, en är dessutom från Esbjörn. Det är vad man kallar för faktaresistens.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Faktaresistens
Jo jag vet att det finns två. En på 4,2, där mäklaren inte vill vara med på bild och en från Notar som säger upp mot 5 miljoner. Men personen skrev att Esbjörn hade initierat en värdering och den hade jag missat.
2021-03-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Lagen är inte alls glasklar gällande situationer som denna, hade det varit det hade inte domstolen tagit upp ärendet.

Ebbas dyra advokater och djupa fickor gör att det ser mörkt ut för Esbjörn att hålla ut under längre tid, eftersom orken och pengarna troligtvis tryter fort för en åttioplussare.

Men det ger inte Ebba tekniskt rätt ens på ett strikt juridiskt plan. Sen tillkommer ju det där med moralen och hederligheten.
Domstolar tar upp massor av glasklara ärenden hela tiden. Mord, rån, och alla möjliga glasklara brott tas ständigt upp i domstol.
2021-03-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Huvudet på spiken!

Och att Ebbas inlägg hade just exakt precis den effekten att nyhetsrapporteringen därefter blev betydligt mer vederhäftig och sanningsenlig vet vi redan, och det är det som gör uttalandet försvarligt.

Nu tolkar du information om lagstiftningen igen på samma sätt som Ebba Busch läser bibeln.

Se det i två steg. Saken börjar när Ebba Busch framför klandervärd information om motpartens ombud. Det är i en sak som rör hennes privata angelägenheter och då gäller den helt vanliga simpla lagstiftningen för henne också. I vissa fall är yttrandefriheten begränsad i lagen. Vi får inte kasta dynga på folk, trots att det kan vara sant. Vi får inte sprida uppgifter som är förtal på Facebook om någon person. Inte ens av en behjärtansvärd anledning som Ebba Busch menar att hon har i detta fall som att undergräva motparten i tvisteål.

Steg två är ytterligare spridning av Ebba Busch dynga i media. Medias uppgift i en demokrati är att förmedla nyheter och granska politiker. Nu görs en avvägning där man sprider förtalet ytterligare, genom att man granskar Ebba Busch. Det är medias skyldighet att granska politiker, och hur hon agerar mot Esbjörn, genom offentligt förtal av hans ombud, där hon utnyttjar en plattform som Facebook.

Detta är mycket intressant när en blaska som Expressen vill ändra på lagen till Ebba Buschs fördel, och göra hennes smutskastning laglig. Min slutsats är nu, att om inte åklagaren åtalar Ebba Busch som trots allt begått en brottslig gärning enligt gällande lag, har vi en ny rättsskandal, där det visar att vi inte har likhet inför lagen. Om vissa grisar är mer värda än andra grisar och kommer undan med förtal som fått denna enorma spridning är det som ett förhandsbesked på att Esbjörn inte kommer få en rättvis rättegång.
2021-03-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Domstolar tar upp massor av glasklara ärenden hela tiden. Mord, rån, och alla möjliga glasklara brott tas ständigt upp i domstol.
ändå går en del "glasklara" fall helt åt andra hållet än man någonsin tänkt.... som i det fallet en 50-årig gubbe gjorde en 13årig tjej gravid, han gick fri för att han gjorde det i sömnen!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in