2021-03-06, 00:52
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
De som är intelligenta vaccinerar sig givetvis till minst 95%. De som är riktigt korkade (retarderade) vaccinerar sig nog också (de följer klokare människors direktiv).

Däremot i mellanskiktet. De med tillräcklig intelligens för att bli vårdbiträde i äldrevården, steka hamburgare osv men inte lösa ekvationer. Där hittar vi dem som inte tänker vaccinera sig.

Nu i och med vaccinationspassen kommer de få vad de förtjänar. De får semestra på nån camping i Norrland på sin höjd och förmodligen blir de portade från finare restauranger.

Väldigt bra i min mening. Pestråttor får hålla sig för sig själva och smitta varandra. Dessutom slipper vi intelligenta se deras näsringar och blåfärgade hårsvall och höra deras patetiska kackel om Big brother.

Win win både för folkhälsan och för samhällstrivseln!

Spontant så undrar jag, du verkar inte vara speciellt smart själv, så vilken grupp tillhör du?
Citera
2021-03-06, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Med tanke på att det finns biverkningar med vaccinet så kan man inte tvinga folk till det.
Det är mycket som nästan var otänkbart innan covid och som nu är ett faktum.
Citera
2021-03-06, 01:04
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jaja, utan vaccinpass lär du inte ens kunna kliva på flyget, så.....jag får önska dig lycka till med resandet i framtiden.

Som sagt, Macron håller inte med dig.
Citera
2021-03-06, 01:14
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
Som sagt, Macron håller inte med dig.
Nu tror jag inte Macron har något veto i Thailands policy ifråga om COVID-19 vaccinationspass för inresa så det känns inte så viktigt vad han tycker. Han är naturligtvis fri att tillåta inresa i Frankrike utan något dylikt.
Citera
2021-03-06, 01:35
Medlem
Citat:
Nu tror jag inte Macron har något veto i Thailands policy ifråga om COVID-19 vaccinationspass för inresa så det känns inte så viktigt vad han tycker. Han är naturligtvis fri att tillåta inresa i Frankrike utan något dylikt.

Källa på att Thailand infört vaccinpass tack.
Citera
2021-03-06, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Har du et link til den oplysning, eller ved du hvad der tæller som en udlandsrejse? Er en tur over broen for eksempel en rejse?
Jag tror det vari läkartidningen jag läste det där. Jag återkommer med länk om jag hittar den.
Citera
2021-03-06, 01:39
Avslutad
Citat:
Jaja, utan vaccinpass lär du inte ens kunna kliva på flyget, så.....jag får önska dig lycka till med resandet i framtiden.

WHO har redan sågat idén om vaccipass.
Däremot kommer flera länder genomföra snabbtest på flygplatserna.
Flygbolagen skulle förlora för många kunder om inte ovaccinerade läts flyga.
Så nej det blir inget vaccinpass
Citera
2021-03-06, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
WHO har redan sågat idén om vaccipass.
Däremot kommer flera länder genomföra snabbtest på flygplatserna.
Flygbolagen skulle förlora för många kunder om inte ovaccinerade läts flyga.
Så nej det blir inget vaccinpass

Finns flera faktorer som talar emot detta med införandet av 100% vaccinpass för alla att kunna resa eller annat.

Alla kan inte ta vad som helst i injektioner av hälsoskäl, personliga, religösa etc.
Integritet i fara mm.

Dessa vaccin ger inte 100% skydd samt är du smittad kan du ändå smitta vidare oavsett vaccin eller ej.

Det mest logiska är om detta sjukdom är världens farligaste (hype) att kräva antingen vaccinpass eller diverse pcr test för att kunna tex resa.

Det senare alternativet skulle bli dyrare för individen men då har man säkrat samt lämnat alternativ.

Detta är ingen diktatur än.
Även om många börjar visa sina rätta bruna färger.

Krävs inte mycket för att människor som leker ”allas lika rättighet och värde” visar sina äckliga bruna färger.
Citera
2021-03-06, 02:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Jaså? Så jag får åka utomlands utan att ta "vaccinet" först? Tillåt mig tvivla...

Jag förstår inte varför du är så ledsen. Du har samma valmöjlighet som vi andra, som inte gråter. Om du är missnöjd med dina egna val så tror jag att du får söka problemet på hemmaplan.
Citera
2021-03-06, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
Macron håller inte med dig. Du tror väl inte att Sverige håller i taktpinnen?
Macron tar det hela ett steg längre:
26 February 2021

“We will ask that people register to help with the alert system [and] contact cases. We will also doubtlessly be able to integrate recent negative tests [into the system]. We will also be able to see if you have been vaccinated.”
https://www.connexionfrance.com/French-news/President-Macron-raises-idea-of-EU-wide-Covid-health-pass-but-says-it-is-a-not-a-passport
February 26, 2021

Emmanuel Macron suggested that it could be an application, a certificate or a QR Code to present at the entrance of certain places: “We will ask that people register to facilitate the warning system […] That people who come to an event register in the simplest and most digital way, ”he explained. This “health pass” would therefore “automatically alert and find contact cases” in the event of contamination and therefore facilitate tracing according to him. “What we are starting to do with TousAntiCovid, we will do it more effectively” explained the President of the Republic before adding that it will be possible to integrate in this “health pass” “elements of negative tests recent ”and also“ see if you have been vaccinated”.
https://www.today24.news/en/2021/02/what-could-the-health-pass-mentioned-by-emmanuel-macron-look-like.html

Jag tror att det är bättre med ett enkelt vaccinationspass.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-03-06 kl. 03:01.
Citera
2021-03-06, 03:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Med tanke på att det finns biverkningar med vaccinet så kan man inte tvinga folk till det.

Ändå tittar ett flertal länder just nu på möjligheten att fram ett vaccinationsintyg som ger människor som tagit vaccinet rätt att besöka pubar, restauranger, sportevenemang, konserter, offentliga lokaler etc.

Så du kan ju inte förneka att det är på gång. Ingen kommer ju köra in sprutan i en med tvång men om man inte tar den blir man en andra klassens medborgare med begränsad rörelsefrihet, helt enkelt.

Om (när) detta blir verklighet kommer dock hundratusentals/miljontals människor ställa till med kaos. Även om de är i minoritet är de tillräckligt många och tillräckligt arga för att göra livet surt för de makthavare som försöker pådyvla oss detta.
Citera
2021-03-06, 03:59
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej, men för den som är över 70 år är det viktigt att du vaccinerar dig om du skall springa runt i miljöer där de vistas.

För det första så ska jag inte springa runt i miljöer där 70-åringar vistas. Vill 70-åringar springa runt i miljöer där jag vistas är det fritt fram för dem att göra det på egen risk.

För det andra stoppar vaccinet ingen smittspridning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in